Ett tusan till Gott nytt år!!!!!!!



Hej alla mina kamrater, bloggarvänner och annat smått och ogott. I morse när jag va ut en sväng så va det ett jädrans kackel på alla kråkor som satt och värmde sig i röken från skorstenen. Jag ropade hej! Va kommer ni i från.???? Vi kommer från hela världen med nyårshälsningar till dig Snygg-Göte, det va vad dom sa...Oj, va glad jag blir. Tänk att jag e så poppis.  Kråkan Pirre hade flygigt ända från Paris med en hälsning från min vackra vän EDITH hon sa....fortsätt att leta efter våren och vackra stubbar, det va vad hon sa. Högst uppe i trädet satt en liten, liten kråka som hette Pite -Torsten döpt efter ja det fattar ni välan... Prins Torsten den dansande väderguden från Piteå. Han hälsade att nu du Snygg-Göte, nu får du fanimej sköta ditt jädrans skitväder själv. Hmm!! Du Torsten jag ska nog snacka med din matte, ja om ditt språk . Nä jag bara skojar Torsten. Vet du vad du e allt min soulmate vi e snygga vi svär som sig bör när man e prins och greve. Kråkan Penti han hade flygit tur och retur från U-V  han hade hälsningar från en jädrans massa vänner. Han hade träffat mina vackra kusiner Prinsessorna Greta och Havanna dom hälsade Gott nytt och att jag skulle hålla mig i skinnet i dag. Moster Pillan hon ligger och sover för hon jobbar natt. Men jag vet allt vad hon drömmer om. ZZzzz Sny....Göt.....zzzz värl....b.. col....zzzz. Moster Pillan min bästa gudmatte och moster jag hoppas att natten blir lugn för både dig och alla sjuka barn. Puss Moster.....Faan va kallt det blev, jag måste gå in. Jag ska ju fira nyår och det vill ni välan se hur det ser ut.....



Vi börjar lite lugnt Paddington och jag. Vi har snackat om det där med festandet och vi bestämde att det blir lugnt med majjon....



Vi e bara glada, nyårsfina och lugna....



Husse har du koll på majjon. Har du sett om det e några tassavtryck i burken????



Jädrans Paddington, du har tullat i burken. Vi skulle ju låta bli, det hade vi ju bestämt....



Husse va faan! Ska jag nu behöva ta hand om den här jädrans fyllenallen. Jag bara undrar???



ZZZzzzzZZZzzz



ZZzzzzzZZzzzz



Så jädrans trött jag blev av att fira Gott nytt år. Va e det för en tokig dag att fira, ska man bli så här....



Kamrater ni kan vara lugna. Det här e bara på skoj. Paddington och jag har inte tullat i majjoburken. Vi ville bara skojsa lite med er.



Ha, ha jädrans vad roligt det var att luras. Nästa år då ska jag bara leva i sanningen. Ja, i min sanning, den kan man få tolka lite som man vill. Nu vill jag bara säga GOTT NYTT ÅR!!!! Till Ekerös bloggardrottning Britta, till Malin alias Dr XX nu kan det bara bli bättre... Gott nytt år till min gudmatte Pillan puss, puss....Gott nytt år till hela LAGOTTOGÄNGET. Hmm undrar varför jag dras till Lagottosar, Jag e ju för tusan en Collie. Ja visst ja jag har ju min lilla Parisprinsessa Edith hon e ju en collie. Gott nytt år! Sigge, Tuna Luna, Valle Vagabond, Taxarna Malte och Snoken. Gott nytt år Filifjonkan .  Alla mina kusiner och Farsan Eros gott nytt år för tusan. Min fina syrra Iris von Fornborgen och alla andra Fornborgare så klart. Har jag glömt någon så va det inte meningen. Sist men jättemycket Gott nytt år TORSTEN EN TUSAN TILL PITEPALT.

Ta det nu lugnt med majonäsen mina vänner och  ha en tusan till mysigt nyår så syns vi nästa år.

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!









Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Acke och Primo

Fan du är ju för kul!! Tack för "gott nytt år hälsningen" Vad ni skojjade då,vi trodde allt ni blivit AP fulla på majjon:) Våran matte säger att du borde ge ut en bok med dina kuliga påhitt!



Ha det nu så jätte gott! Vi hörs nästa år......



Matte hälsar oxå!

2009-12-31 @ 18:33:35
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Stella och Doris

Enriktigt God fortsättning till en riktigt snygg-Göte!! Klart att du dras till Lagottosar, vi är en väldigt bra ras, ja precis som Collies :-)



Kramar från Boråsbrudarna

2010-01-01 @ 01:11:30
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Britta

Jo du Snygg-Göte - här kan du se en tant som både är vaken och skrivkunnig, fast klockan är 02 15 på nyårsnatten:0)

Vilka härliga nyårsbilder på dig och Paddington - vet du vad som säger i Amörrika när dom inte vill ha majjo på humbugen? "Hold the mayo" - nu kan du säga det på utrikiska också :0)



Mina trevliga gäster har gått hem, diskmaskinen jobbar på, Hippie, Bitte och Stina har fått en godnattgodis och har varit ute en sväng på tomten. Ingen som helst reaktion (tack och lov) på att tredje världskriget bröt ut för några timmar sedan -kriget verkar nu ha gått in i någon slags vapenvila - men jag vet att det kommer några nya salvor i morgon - hörru Göte, kan du fatta hur folk har råd???

Hur mycket hundgodis och balla leksaker kunde inte köpas för dessa pengar???

Eller kanske skickas till några som behöver mat istället för löjliga fyrverkerier....



Godnatt finaste colliepysen - nu går jag och lägger mig och drar över mig en trött collie och två lika trötta västgötar.

2010-01-01 @ 02:22:26
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Gudmatte

Gott Nytt År, Snyggaste nyårscollien, Paddington och resten av två och fyrbenta. Tack för hälsningarna till både mig och prinsessorna. Har varit en lugn natt, helt ok att jobba. Tittade på alla fyrverkerier över Stockholm, fint. Men jag håller med Britta här ovan. Och jag hoppas att mina små "Majjo-Prinsessor där hemma har överlevt kvällen. Har tänkt mycket på dem under natten må du tro. Snart är natten slut och jag får åka hem och sova, såååååååå skönt.

Vi hörs/Puss

2010-01-01 @ 04:43:38
Polaren: Sigge Svamphund

God fortsättning på det nya året!

Skönt att ni inte blev stupfulla på majjon!

Fortsätt din vårspaning och skicka den mor Sörmland TACK!

Polaren: Edith

God fortsättning på det nya året snygga colliepojke. Det vore toppen om vi kunde träffas någon gång. Du är så tjusig i din nyårshatt. Men du är också en riktig luring. Jag gick på allt. Lättlurad som man är. Ha en bra Nyårsdag!

2010-01-01 @ 13:58:50
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: strövelstorpslagottona

Du är ju bara så galet kuli du. Snygga som tusan var ni, du och Paddington. Tullade ni inte ens lite av majjon? Det var ju nyårsafton. Då får man väl unna sej lite. Fortsätt med vårspaning. Vi hittade också ett vårtecken igår. Kommer på våran blogg i kväll. Vi är lite trötta i dag efter att ha vakat ut 12-slaget.

majjopussar på dej söte Greve.

2010-01-01 @ 15:18:42
URL: http://lagottoflickorna.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0