Jag har kallat in bakjouren!!!!



Tjenare bloggisar!!! Jag e ledig i dag. Mattes kusin Helena tycker att jag har jobbat så många dagar i rad så det va dags för en ledig dag. Men det e ju så mycket att fixa så här före jul. Hm!! Jag får kalla in Busan, hon brukar hoppa in för mig i bland..



Busan vet inte riktigt vad snödjupskontroll innebär. Jag sa till henne att det e jädrans roligt att kolla snödjupet. Hon höll inte riktigt med. BUSAN blev skitförbannad på mig. Va fan har man en uppgift så e det ju bara att gilla läget. Busan för bövelen kan man få ett snödjup. Jaha sa BUSAN, djupet e typ en halv katt djupt. Burr!! Jag fryser!!!!




Göte vad ska jag göra nu då???? Jag vill gå in jag e inte van att vara ute. Jag e ju en liten innekatt..... Hörrödu din lilla katt du e inte klar ännu. Du har ju stallet kvar. Va, jag e ju inte hästvan. Näe, jag vill inte forsätta med det här jobbet. Jag säger upp mig nu. ....För bövelen skitkatt. Nu går du ut i stallet. Fattat!!!



Fy vad läskigt det va att valla in hästarna. Vad har jag kvar att göra innan jag får gå in i värmen??



TRONADA vill du pussa mig??? Snygg-Göte säger att det e jätte mysigt, men jag e lite skrajsen.



Mmmm!!! Vad gosigt och varmt det va att pussa en mule. Vad modig jag är. Jag e en tusan till cool(lie) katt. Jag e BUSAN MED STORA BOKSTÄVER. Så det så!!!!

Mattes kusin Helena det här var till dig. Ett helt inlägg med Katten Busan Österlens gulligaste katt...



Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Tuna

Jag blir mer och mer kär i dig. Du är en riktig karl.

2009-12-19 @ 22:42:26
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Helena

TACK Göte för att du tog ledigt och är så gentil och låter Busan hoppa in! Helt enkelt underbart, vad glad jag blir!!! Kram på er alla!

2009-12-19 @ 23:06:52
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Sån tur att du har en "anställd" som tar över ditt jobb i bland. Busan var verkligen modig som vågade gosa med en mule. Vi skulle också vilja ha en sån varm och gosig mysemule.

mysepussar

2009-12-19 @ 23:30:10
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Tessan med "pälsbollarna"

HEEEEJ GÖÖÖÖTE!

Skönt att vara bloggledig ibland, själv har jag varit det i 2 kvällar! Men Primo tar sig så stora friheter på bloggen och svär så mycket så jag tillåter honom egentligen inte att skriva där!



Jösses jag är så avundsjuk på eran härliga gård, Tronadas mule skulle jag bara älska pussa på....:)



Tittar ut genom fönstret och ser att Torsten snö börjat falla igen!

Ska snart till trimmet med Grabbarna bus och undertiden ägna mig åt tråkig julhandel...ja mest lite käk för juklappar är det ju bara husse och vovvarna som får!

Puss på din tjusiga långa snok!

2009-12-20 @ 11:55:13
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Helena

GÖTE! Har hört på radion att ni har det besvärligt i Skåne, idag får du inte skicka ut Busan för att kolla snödjupet! Då kanske hon försvinner helt, det är kanske bäst att ni fyrbenta stannar kvar inne och softar i soffan och myser med lite julmusik. Det är nog ingen idé att skicka ut hussen heller förresten, även fast han har två ben så är ju risken stor att han försvinner i snön...



Här i U-V snöar det för fullt, flingorna faller som sockervadd med vingar...

2009-12-20 @ 12:11:04
Polaren: Torsten

Busan verkar vara en tusan till katt...meeeen, jag saknar ju dej Göte!!!

Vi hörs väl senare då...

2009-12-20 @ 12:14:00
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Nilla

Hej Göte, tur att du fick vila en dag. Jag tycker Busan skötte sig bra. Men jag håller med Helena, håll er inomhus, ni kan ju försvinna allihop i snön. Och det vore väldigt synd. Du får ursäkta att jag inte har varit och hälsat på dig varje dag. Men jag har varit med om något jobbigt. Men det blir snart bättre, i alla fall för mig.

Puss

2009-12-20 @ 17:24:34
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Valle Vagabond

Busan - vilken sötis! Men du Göte, du är sötast. Trevlig 4:e advent! (Snyggt skägg, hehehehe...)

2009-12-20 @ 19:24:59
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: Sigge Svamphund

Men stackars Busan!

Tvinga ut henne till hästmonstren!

Hon kunde ha blivit uppäten!

Eftersom de äter hundar så käkar de säkert katt med samma goda aptit!Har ni blivit alldeles insnöade?

Polaren: Edith

Det var dom finaste Busan - Tronada-kort jag någonsin sett. Det syns att dom är bästisar. Åh vad jag blir avis på dig som har en sån fin häst. Ha' det!

2009-12-21 @ 10:55:41
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Filifjonkan

Hej på er både hund o katt o häst med Så gulligt detta var Busan är ju riktigt snäll av sig med Pysen skulle nog ha morrat åt hästen. Han är inte hästvan alls sen vägrar han gå i så djup snö...han h går på staketet då istället om han måst ut Just nu sitter han på farstubron och begrundar om han verkligen skall gå ut i rabattera och göra sina behov eller låta bli.Ha det så bra idag med er

2009-12-22 @ 10:14:01
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: malte o snokas

å busan nu är vi kära i dig oxå! du såg ju inte rädd ut du såg ut att njuta i fulla drag av den snälla vackra mysiga hästen!

slafspussar på dig

2009-12-22 @ 11:47:19

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0