Katten katt en rymmarkatt!!!!



Hej alla mina bloggarvänner och alla ni andra som kanske har gått vilse i bloggarvärlden. Ni som av misstag hamnat här lugn bara gå rakt fram och sen till höger så kommer ni ut här i från. Kära Vänner, jag förstår att ni saknade mig i går, men ni vet ju, jag kommer alltid tillbaka. Jag va ju tvungen att ta ledigt. ,Vi hade lite problem i familjen. Katten katt och julgrisen va på rymmen. Först blev blev jag bara förbannad, men när mörkret lade sig över byn så blev jag orolig och gråtig. Jädrans katt så mycket bekymmer jag har haft.



Jag letade hela natten och hela förmiddagen. Jag har ropat mig hes. Ja på mitt voffiga sätt. Voff, skitkattvoff....Jag var helt uppgiven och ledsen då ser jag julgrisen stappla in på gården, vinden viner och snön piskar på det sorgsna ekipaget. Jag skyndar mig fram och säger hej! Va fan har ni varit???? Jag fryyyyser... jag e bara en liten gosekatt och jag fryyyyser.



Först ska jag skälla ut dig jädrans katt. Hur kan ni vara så dumma att rymma före jul. Tänk om ni inte hittat hem då hade ju jag fått era julklappar. Hur känns det va???



Hur e det KATTEN KATT??? Husse för tusan jag tror att han svimmade. Kom och hjälp mig. Vi måste ju få in KATTEN KATT i värmen...



Spring på julgrisen, svimmarkatten måste in i värmen. Vi måste lämna snöstormen och gå in.




Så där ja, nu har jag pysslat om katten katt. Han får ligga på värme och torka. Ni ser inte mig men jag sitter nedanför och sjunger en liten visa. Blöt katt, frusen katt, liten boll av päls. Trött kisse, sova kisse, purr,purr, purr...



Nu sitter vi i soffan i mitt fina finrum och snackar lite allvar. Ni vet collieman till gosekatt. Det stormar ute, men här inne, ja här inne här e det jädrans varm och gosigt. Jag känner mig nöjd, dagen slutade lyckligt.Vet ni vad som e så bra när  man e kung i sin egna blogg???? Jo men det vet ni välan. När man e kung i sin egna blogg så bestämmer man slutet, ni kan va lugna alla mina slut kommer sluta lyckligt. Jag e inte bara en tusan till collie. Jag e fan en fena på lyckliga slut. Så det så!!!!



By the way!!! Nyrakad och fin. Stina klagade på skägget. Hon tyckte att det va för sticksigt. Eftersom jag gör allt för mina pudeltjejer så blev det  till att hyvla av den fina tomte stubben. Kära familj det e fortfarande jag som ska vara tomte. Jag tänker skaffa lösskägg. Nä nä, inte löss i skägget utan ett lös skägg. Ja kära nån, ännu en dag i mitt underbara liv. Livet att vara jag EN TUSAN TILL COLLIE...

Hej då bloggen!! Vi syns i morrn!!!!




Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Britta

Goaste finaste Snygg-Göte!

Vilken tur att katten Katt kom tillrätta!

Och så fint du tog hand om Katt!



Kung Snygg-Göte von Fornborgen! Skickar en bautapuss på nosen/mulen till dig, pudeldamerna och de fina hästarna,från Flickorna Flickers och mig-GOD JUL!

Och en bautakram till familjen - GOD JUL TILL ER ALLA!!

2009-12-22 @ 20:51:33
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Sigge Svamphund

Men Göte jag hade inte ens sett nåt bud från dej!

Misströsta inte snart är det en ny jul och tills dess ska jag ha samlat ihop en hel hög med exklusiva

julgranar så det räcker till alla mina bloggpolare!!!

Polaren: Acke och Primo

Men oj vilken jädrans tur att grisen kom med Katten Katt! Tur att ni har det så varmt och myspysigt hos dig! Fyyy så orolig du ska ha varit!!

Ja jägarns tur att det inte var vi med våran skalade päls! Har du sett oss, nakenchocken från igår?? Fyyy fan jag(Acke) skäms och vill knappast gå ut!

nu ska visst matte "snabblogga" hon är trött, och vi har fått bloggförbud eftersom Primo svär så mycket:)

Natti du din härliga Pys mys Göte!

2009-12-22 @ 22:26:46
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Torsten

Å, din stackare....irra runt hela natten och voffa dej hes...för att inte tala om julegrisen och katten Katt!!! Eeehh, jag som också drog ut på äventyr, stackars min husse o matte om inte jag hade kommit hem på hela natten...:(

Jag gör som du och katten Katt, myser inne i värmen istället!

Sov så gott, Göte min idol!

2009-12-22 @ 23:05:58
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Vilken hemsk dag!!! Tur att katten Katt och julegrisen hittade hem. Dom hörde säkert dina voff på långt håll. det ser skönt ut på elementet, men var är grisen? Behöver inte han också lite värme efter det vådliga äventyret? Eller är kanske i stallet så hästflickorna värmer honom? Så du föll för pudeldamens önskemål, renrakad i denna hemska kyla. Skaffa du skägg utan löss så du slipper frysa.

skäggpussar

2009-12-22 @ 23:28:50
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Carro

Vilken dramatik! Men nu blir det väl lugnt? Jag kommer hem strax och håller ställningarna, så du kan fokusera på att dela ut julklapparna, bra va?! Puss lilla fluffis

2009-12-23 @ 07:17:39
Polaren: malte o snokas

en glad o go slafsig uppesittarkväll önskar vi en sjutusan till mys-collie!!

2009-12-23 @ 13:37:41
Polaren: Edith

Vilken tur att Katten hittade hem igen ... annars hade julen blivit förstörd för dig, eller hur. Men nu är allt under kontroll,. Snygg-Göte du är en riktig baddare på att ta hand om en f.d. bortsprungen katt. God Jul-hälsningar från Parisercollien till en tusan till collie alias Snygg-Göte.

2009-12-23 @ 14:03:32
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Malin m prickarna

Oj då vilken busig katt du har att hålla reda på Göte! Är katten Katt en ostyrig tonåring eller en förvirrad pensionär? Tur att grisen följde med och bar hem katten när den inte orkade längre i snön. Du får hålla koll så Katt inte får lunginflammation, då får du kalla in Dr X. Annars kommer jag nog på besök efter nyår och kan hjälpa till. Vad smart av dig att sätta katten på elementet, du kan nog bli veterinär snart Göte!

Kram på dig fivestar fluffiga mysiga collie o God Jul!

2009-12-23 @ 17:41:52
Polaren: Greta & Havanna

Vilken tur att katten katt kom tillbaka. Vi vill inte att du ska vara ute och leta i snöstormen, du kan ju blåsa bort. Även stora tuffa five star-hundar kan försvinna i blåsten och snön. Nu får ni hålla er inomhus.

God Jul på er allihop, Sessorna

2009-12-23 @ 22:13:25
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Torsten

Hinner inte riktigt med ikväll....det stökas febrilt här!

Önskar er en riktigt GOD JUL

2009-12-23 @ 22:52:14
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Torsten

...fan, jag hann inte skriva klart, hade lite bråttom på tangenterna...

Vill skicka en riktig kraaaaam till er alla, ja även dej Göte, bara för att du är en sjutusan till collie!!!

2009-12-23 @ 22:54:53
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Britta

Men kära nån´- fick katten och grisen fnatt,

fick ni leta en hel lång, kall natt?

Ni måste ha blivit rent hjärteglada,

när de kom hem - helt utan någon skada.

Göte - min hjälte och hjärtevän i söder,

vad skall man säga - mitt hjärta glöder :0)

2009-12-23 @ 23:06:02
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Stella och Doris med matte Lotta

Sicken tur att Katten Katt kom till rätta!



Världens bästa jul önskar vi till dig, världens bästa och snyggaste Colliepys



Kramar i massor

2009-12-23 @ 23:47:07
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Acke och Primo

Tjena pysen! Vi smyger in här miss i nassa...och säger



GOD JUL!!

Eftersom vi inte har din meil där vi kunnat skicka idolbilden på oss som vi gjort till alla andra så får du väl kolla in hos oss längst ner;)

Ja GOD JUL IGEN DÅ:)

2009-12-24 @ 00:20:50
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: malte o snokas

God jul sjudundrande colliepysen! slafspussar från mustaschligan

2009-12-24 @ 10:45:37
Polaren: Filifjonkan

Hej Snygggöthe Men käre tid sådan galen katt rymma va före jul hmm tur du fick hem ekipaget helskinnat om än något blött och tilltufsat,Skönt det blev lyckligt slut för er i alla fall Dags tala allvar med katten,,Du får visa honom alla hemlösa katter som har det så eländigt en del tar ju katthemmen hand om men inte alla så bäst du upplyser dem Göthe, En god jul nu på er allihop vi ses när julen lugnat ner sig hälsa din Husse o Matte med julpuss på dig långnäsan,,

2009-12-24 @ 12:31:34
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0