Oskyldigt dömd, mysfrukost och på bättringsväg!!!!



Idag blev jag anklagad för att ha tuggat sönder husses arbetshandske. Det e ju för tusan helt befängt. Jag vet inte vad matte kan ha fått det i från.



Matte, för bövelen hur kan du säga att det e just jag. Det finns fler hanskälskare i familjen. Det e ganska allvarligt att anklaga sin fina colliepys på det sättet och med dom orden som du använde mot mig. Jag e i en känslig ålder. Det vet du välan för tusan matte...



Fram med bevisen innan jag överhuvudtaget pratar mer om detta. Hajjat!!!!!



Nä, nä du matte. No way, det där räcker inte. Har du inget bättre att komma med så kan vi lika bra släppa det. Tassavtryck, ha!! Vi kan välan gå vidare med den häringa dagen. Dagen som fick en dålig start tycker jag. Jag känner olustiga vibbar. Nu tänker i allafall jag käka frukost och kika runt bland bloggarna. Du matte!!! Du kan göra vad du vill.....



På väg till frukostbordet stannade jag till hos Busan jag gav henne en puss och sjöng den lilla kattvisan. "Mjuk kisse, varm kisse, liten boll av päls tralala.....



Mmm, svampomelett, kaffe och en titt in hos FILIFJONKAN en tusan till tant. Nu börjar jag rocka loss lite. Matte kan sura bäst hon vill. Jag har bestämt att ingenting ska grusa min dag. En dag i mitt fantastiska liv. Livet att vara jag. En tusan till collie.



Det e så jädrans spännande. Det rör sig på FILIFJONKANS BLOGG. Det e ju som att se på TV. Cooolt!!!!



Jag skulle titta till KATTEN KATT jädrans vad snopen jag blev. Där satt han på sängkanten och dinglade med benen. Hur faan e det sa jag... Bra sa KATTEN KATT jag tänkte resa mig upp om det går....



Nä det va nog ingen bra ide. Kryp ner i sängen igen. vill du ha något att äta KATTEN KATT??? JAG vill ha majonäs. Majonäs e det bästa jag vet. När jag äter majonäs så tänker jag på  majonäsdamerna och då blir jag GLAD.



Var så god. En burk majonäs till KATTEN KATT. Vilken dag mina vänner. Dagen blev ju bra fastän matte höll på att förstöra den alldeles. Frukosten  den va myspysig och det bästa av allt KATTEN KATT e uppe på bena... Vad mer kan man önska. Jo, en jädrans massa julklappar till mej så klart. Vem annars!!!

Hej då bloggen...Vi syns i morrn!!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: malte o snoken

skönt att katten katt är på benen måste ju va för att du sjunger så bra för henne!

2009-12-10 @ 17:28:39
Polaren: Greta & Havanna

Hej storkusin! Har matte varit taskig mot dig i dag. Inte kul att bli oskyldigt dömd. Stå upp, sträck på dig och ta fajten. Vi håller på dig, (jädrans skitmoster).

Puss från dina egna små Majonäs Nej!!Havanaiseflickor ska det ju vara.

2009-12-10 @ 18:10:09
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Carro

Tjenare Götzki! Idag har jag haft min näst sista dag på praktiken, fasligt skönt, nu är det snart jul- och gosa-med-collie-lov för mig, hurra! Puss på dig gullis!

2009-12-10 @ 18:16:34
Polaren: Filifjonkan

Hej SnyggGöthe. Men oj då vem har ätit husses handske till lunch tro? Jo men kan ju vara någon grannhund som smitit in och ätit frukost på den Behöver ju inte vara du Så Katten satt upp idag det var bra gjort efter gårdagens operation.Snäll du är som matar honom med majonäsen. Men du tittat in hos mig ser jag ju på din blogg Snygg Göthe Ja Filifjonkan orkar inte skriva sådär mycket längre så jag ritar i stället och bara lite text,Har ju bloggat snart 4 år nu å man är lite mätt ibland inte h p handskar men på bokstäver, Puss på nosen Snygging

2009-12-10 @ 19:01:29
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: Tuna

Det där är väl inget att bråka om. Sånt händer. Ibland kan en väldoftande sko eller en bettskena vara helt oemotståndligt, speciellt om man måste vara ensam i flera minuter som valp.

2009-12-10 @ 19:18:31
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Tuna

Det där är väl inget att bråka om. Sånt händer. Ibland kan en väldoftande sko eller en bettskena vara helt oemotståndligt, speciellt om man måste vara ensam i flera minuter som valp.

2009-12-10 @ 19:18:43
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Tuna

Det var meningen att det bara skulle bli en kommentar, men men så blir det när man trycker och trycker och inget händer.

2009-12-10 @ 19:20:18
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Mio den prickiga hunden

Ja du Göte, sådär är det här i livet, man blir anklagad för att ha stulit saker när sanningen är att grejerna är alldeles ensamma o övergivna. Ligger det en saftig handske sådär ensammmen så är det ju självklart så att det är fritt att ta den. Husse får väl hålla reda på sina grejer.

Jag tycker du har gjort ett strålande jobb med att analysera handsken, dofterna kommer fram så mycket bättre om man tuggar lite på grejerna. Säg åt din matte att man stjäl mest saker från dem man tycker mycket om, för deras saker måste ju vara BÄST.



Voff voff från tjyvarnas konung och överlägsne mästare: Mio the one and only. (Som har mååånga saker på sin meritlista, bla mattes pass (vad ska hon med ett pass till - hon ska ju vara hemma hos djuren), husses favoritbok om projektledning (det är nyttigt med kunskap), en metalltub som det varit räkost i (har man plåtmage så har man), ett antal cd-skivor (musik är till för att njutas), med mera mm mm mm mm mm

2009-12-10 @ 21:26:11
Polaren: Torsten

Menar du att DU blir anklagad för handsken??? Tror jag dånar!!! Tassavtrycket kan ju vara vem som helst, kontakta CSI genast,de har alla resurser som behövs!!!

Katten Katt dingla med benen på sängkanten...Nice, SUPERnice, han är nog frisk nu och majonäs är ju jättebra att äta när man är nyopererad, jo det har jag hört!

Nu tror jag att jag ska mysa med matte som äntligen kommit hem....

Sov gott, syns imorgon!

2009-12-10 @ 21:30:15
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Tessan med "pälsbollarna"

Men hallåååå du var ju en skön typ må jag säga!! Garvade åt dina "bevisligen" dåliga bortföklaringar på bevis;) Hur jag hittade dig?? Jo du du hade tassat in hos min uppfödare på "lagottoflickorna".....

Tjilevippen stolle:)

2009-12-10 @ 21:46:41
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Det var det värsta vi har hört. Skulle DU ha tuggat sönder handsken? Tror vi inte ett ögonblick på, inte du inte. Kan det kanske va KATTEN KATT? Han har ju piggnat till väldans snabbt som tur är.

nattispussar

2009-12-10 @ 23:53:25
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Elliot och Kulan

Samma tjat här om Kulans fula foppatofflor.Inga bevis , men vem får skulden??? Jo sa Kulan , det låg faktiskt en bit foppatoffel i sängen, meeeeen det kan ju lika gärna va husse eller...

Elliot "Kung af Upphärad"

2009-12-11 @ 02:59:52
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Edith

Usch vad fräckt att skylla på en oskyldig colliepojke. Vi colliesar sysslar inte med sånt, eller hur. Tur att Katten Katt piggade upp dig så att det blev en bra dag. Trevlig helg Snygg-Göte hälsar långnäsan!

2009-12-11 @ 15:47:43
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: malte o snoken

klart man hejar på skåne!(fast vi är från småland...) fredagsslafsigapussar

2009-12-11 @ 17:24:34
Polaren: Filifjonkan

Godfredagskväll på dig SnyggGöthe. Hur är läget därbortåt ditt då? Är katten bättre och har ni enats om någon julgran ännu?.. men vet du ett tips man kan ju ha en tall med eller en skapligt stor en men de är rätt knepiga för de försvarar sig nåt hemskt sticks och har sig så jag rekommenderar inte enen men den doftar gott du vet. Pysen gillar inte enar alls.



Ja på söndag är det lucia skall du va stjärngosse då eller har du tänkt sova över tiden då? Hur det nu är med det så hälsa din matte o husse så ses vi

2009-12-11 @ 19:09:11
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0