På spaning efter våren!!!!



Hejsan alla mina bloggarvänner. I dag forsätter min spaning efter våren. Jag tror att våren kanske har kommit av sig lite. Men jag ger inte upp. Häng med vet jag, vi går en sväng på byn. Det e vårigt frostigt ute.



Springer jag för fort?? Jag e så sprudlande lycklig i dag. Jag vet inte riktigt varför.  Skynda nu, vi ska ju leta efter våren...



Vi stannar här en stund. Jag behöver tänka. Jag e så ivrig, nu lugnar vi oss lite. Varför e jag så sprudlande i dag??



Vet ni vad jag ser nu? Jo, jag ser tre stycken rådjur. Men jag e ingen jakthund,  jag tänker inte jaga dom jag sitter här tyst och bara tittar. Shhh! Inte störa. Vi bara tittar.....



Matte e det något jag har glömt?? Det känns som om du vet något som jag kanske inte har tänkt på.



Nu kom jag på vad det e för en dag i dag. Matte för tusan det e ju din födelsedag.  Jag visste att det va en jädrans speciell dag i dag.



Matte kom!!! Nu ska vi plocka en vacker bukett med våriga vinterblommor. Det e allt det jag ska göra. Häng med ni andra också. Blommor va det!!!!



Jag e så jädrans vårvimsig i dag. Va vad det nu då, jo söka efter vårtecken och  vårblommor till mattes fyllaårbukett. Ska det vara så jädrans svårt. Jag tro jag behöver omega 3 det e välan bra för minnet har jag hört..



Nu får jag allt skärpa mig. Jag tror jag stoppar ett strå i munnen och tuggar lite cooolt på. Det ska vara bra för minnet har jag hört.



Kamrater!!! Titta på mig. Nu e ju jag så däringa jädrans gullig igen. Jag e så gla tralala att jag e jag tralala.... Så där ja nu e jag tillbaka  till verkligheten. Vårtecken och blommor....



Det här mina vänner e dagens bästa fynd. Ja vårtecken fynd. Ihop knorvlad taggtråd. Det betyder att kossorna e fria... Släpp kossorna loss det e vår. Har ni inte hört det förut. Hmm!! KAN DET VARA TYPISKT FÖR VÅRAN BY TRO!!!



Se här vilka vackra vårvinterblomster, det här får bli början på min fina bukett.



Lite röda bär i buketten, det blir tjusigt. Tjusigt ska det vara till matte. Det fattar ni välan!!!!



Nu e min vårvintriga bukett färdig. Jädrans va fint det blev. Grattis matte på .......dagen, oj vad många prickar det blev. Nog för att matte e gammal, men inte så jädrans många prickar gammal. Ja ja. Grattis i alla fall för tusan!!!!



Hmm!!! Jag sjunger en liten visa till matte tror jag. Mjuk matte, varm matte, matte fyller år. Glad matte, trött  matte, hurra hurra hurra.... By the way mina vänner. Jag har förstått att ni kanske inter riktigt tror på att rosorna slagit ut nu i jul. Skulle jag luras???? Nä, vet ni vad. Jag en tusan till reko colliepys. Ni ska få se!!!



Jag har fotat alldeles nyss. Ni ser välan frosten i gräset. Det här mina vänner e en tusan till tålig vårvinter ros. En av de bästa. Nu har jag inte tid med er, jag ska pyssla om min gamla matte, men alla mina vänner vi syns ju snart igen. Det lovar jag er. Så sant som att den häringa rosen e på riktigt.




Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Greta & Havanna

Så ädelt av dig Göte att gå ut och plocka en bukett med vårvinterblommor till din matte. Vi tror och vet att det visst växer rosor på vintern, i skåne. Så det så. Ha en trevlig kväll och fira matte ordentligt. Pussa på moster ifrån oss / Prinsessorna

2009-12-29 @ 17:01:16
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: malte o snokas

grattis matte! hoppas du får en härlig dag!!! kan man få nåt annat när man bor med snygg-göte?

slafspuss

2009-12-29 @ 17:16:43
Polaren: Torsten

Skulle din matte vara gammal....njäää, tror jag inte på!!! GRATTIS, Snygg-Götes matte!!! Har inga blommor att ge, bara en massa kall snöööö OCH en massa 'prinsiga' kramar!

Tycker att du har gjort ett styvt jobb som fick ihop en sån fin bukett...det är ju trots allt vinter!

Nu ska jag gosa med min filt!

Ha en jättebra kväll, sjung mer för matte och fortsätt att vara lycklig!

Ps Klart att vi fattar att rosorna blommar på riktigt Ds

2009-12-29 @ 19:38:55
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Britta

Stor födelsedagskram till Götes matte!

Vilken fin bukett han fixat, pojken :0)



Även om våren gjort halt ett tag och ni också fått lite kyla - den (våren)kommer ändå fortare till dig och din familj Göte, än till oss på Ekerö.

Här är det just nu -14....



Men...

Snart kommer ljuset åter och vintern drar

solen värmer - gul och rar.

Efter tid med snö,tö,snö,tö,lera....

så är hon här, den ljuva "prima vera"!



Då - allas vår kära colliepys,

kan du vända din fina nos mot vårens "lys" :0)

2009-12-29 @ 19:42:54
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Acke och Primo

Krsszzzkrsszzztjjj..hmmm harkel harkel...skulle bara ställa in rätt våglängd på megafonen så din matte hör oss när vi sjunger Så lystring..



voff voff voff voooofff, grrr morr morrr, grrrr, voff voff auuuu auuuu!!!

Matte hälsar och säger grattis och hurra hurra!!



Tjusig bukett du fick ihop den vackraste som finns!

Ha det gott och pussa nu massor på din matte även från oss tjusiga Lagotto grabbar!

2009-12-29 @ 19:59:24
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

STORT GRATTIS till din matte!

Fuskigt att du slipper lappmöglet och bara har rimfrost.

Om du hittar våren så skicka den till Sörmland

Polaren: Tuna

Näe, Göte. Någon vårspaning kan det inte bli tal om på ett tag än. Först ska vi ha en lång kall vinter och massor med snö att gosa runt i. Det känns som vi bor i olika världsdelar nästan. Vårtecken pratar vi om om fem månader ungefär.

Grattis till matte förresten.

2009-12-29 @ 20:57:20
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Vi voffar jättemycket GRATTIS till din matte på födelsedagen. Den finaste buketten med blommor som vi har sett. Men så är du ju den bäste Snygg-Göte som finns. Så glad matte måste ha blivit.

grattispussar

2009-12-29 @ 23:33:25
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Stella och Doris

Pust, vilken tur att vi hann in här innan midnatt så vi kan säga GRATTIS till din matte, måste vara en bra dag att fylla år för i dag fyller även världens bästa Mia år, så nog är det en speciell dag!



Puss på dig Världens snyggaste Colliepys

2009-12-29 @ 23:43:12
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Elvis med familj

hej där! hoppas ni mår bra kul o prata med er från skype=) ha den äran idag=) hoppas ni gör något mysigt...krmar från oss alla

2009-12-29 @ 23:43:58
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: Elliot och Kulan

Jädrans, nu kom jag för sent för att hinna gratta på rätt dag... men bättre sent än aldrig. GRATTIS till din matte och du fl´åt för att jag inte trodde att det fanns rosor nu. :-)

kram

Elliot

2009-12-30 @ 00:52:21
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Edith

Vilken fin födelsedagsbukett du hittade till matte. Grattis till Snygg-Göte-matten! Själv har jag varit ute och gjort stan osäker som vanligt. Hittade en massa duvor som jag ville skrämma, men dom var för snabba för mig. Dom sitter framför mina tassar och retas, men dom ska få ... Ha' en jättebra dag och fira matte ordentligt!

2009-12-30 @ 10:48:07
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Valle Vagabond

Min matte och jag önskar er Ett gott nytt år 2010!

2009-12-30 @ 15:16:57
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: Torsten

Ett GOTT NYTT ÅR till alla er i Skåneland!!!

Hoppas att raketerna inte går för hårt hos er!

Många kraaaamar från oss!

Vi hörs nästa år!

2009-12-31 @ 12:30:43
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Edith

Gott slut Snygg-Göte och Gott Nytt År till den snyggaste colliepojke jag känner.

2009-12-31 @ 12:52:43
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: strövelstorpslagottona

Ett sjusärdeles GOTT NYTT ÅR till er alla

kramar

2009-12-31 @ 14:35:53
URL: http://lagottoflickorna.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0