Så jädrans sorgsen!!!!



Hej mina vänner. Jag e så jädrans sorgsen i dag. Jag har varit lite gråtig i flera dagar. Det kom ett brev, inget skojsigt brev med film eller boll utan ett riktigt skitbrev.



Jag tar hjälp av min skugga när jag ska berätta. Det känns bättre när man e två. Det e lite som att hålla någon i handen.


Så här stod det i skitbrevet. Kära Snygg-Göte, ni må ha ett makalöst snyggt yttre, men min bäste herre, era armbågar e bara skräp....



Matte vi kan inte tro på det här. Det e helt befängt. Du måste ringa och fråga. Matte du ska fråga vad tusan betyder ED 2?? Det låter ju inte så farligt. Jaha det va inte alls bra. Hur kan det komma sig???? Matte betyder det att jag inte e five star Göte????



Matte nu går det ju åt pipsvängen med våra drömmar. Vi drömde ju om en liten familj, små Mini-Götisar, alla mina barn skulle heta Göte. Nu kommer jag ju aldrig bli pappa. Matte varför e det så jädrans orättvist????



Ingen kommer att få ärva min nobla lång snok. Min pomperipossa näsa. Ingen kommer se ut som jag....



Jag tar en sorgsen tupplur. Det kanske känns bättre när jag vaknar. I bland kan man sova bort lite gråt och elände och vakna full av ideer. Tänk om det kunde hända mig. Jag vill vakna glad och lycklig. Jag vill vakna  och vara sprudlande full i fan. Dryg och själgod, vackrare än när jag somnade. Jag vill utöka mina guldstjärnor, jag kanske vaknar och e TEN STAR GÖTE.... Allt kan hända.



Husse du måste trösta mig. Jag e fortfarande gråtig. Husse sjung lite... Mjuk collie, varm collie, liten boll av päls. Glad collie, trött collie voff voff voff. Nu husse börjar det kännas bättre. Du som e så fiffig husse. Du kan ju tillverka en rullator till mig. Den ska vara coool, jag menar Göte coool.



Nu börjar det spritta  och sprudla i kroppen. I min makalösa vackra kropp. Jag börjar bli glad. Matte jag har fått en ide. Vi kan ju adoptera. För tusan det går ju lika bra. Vi adopterar en liten gossevalp. Vi döper honom till Lill-Göte,  och du matte, vi älskar honom som om han vore min egna unge.



För bövelen mina vänner. Nu skrattar jag och e glad. Jag tänker gå vidare i mitt liv. Lika vacker, lika makalös och fantastisk som tidigare. Lite deffekt, men skit i det. Jag kan operera bort det som stör. Husse kan tillverka en tusan till rullator. Husse och matte älskar mig och ni mina bloggarvänner fortsätt och älska mig för den jag är.
SNYGG-GÖTE VON FORNBORGEN EN TUSAN TILL COLLIEPYS!!!!!









Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Daniel

Bra att försöka tänka positivt! Man kan alltid adoptera!



Å jag ger dej hundgodis å kramar dej!!!

2009-12-15 @ 17:57:40
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Polaren: Carro

Älsklingscollien, du har alldeles rätt! Adoptera går alldeles utmärkt! Och du är ju helt makalöst fantastiskt ändå! PUSS mitt hjärta

2009-12-15 @ 18:18:56
Polaren: malte o snokas

men söte-göte, va tråkigt! hoppas ändå att du får många år utan värk o smärta! en rullator kan va bra!

klart ni ska adoptera kanske han kan heta söt-göte!

2009-12-15 @ 18:46:48
Polaren: Nilla

Älskade Gudhund, du kan få adoptera mig. Fast jag är ju inte så ullig och gullig. Och jag kan ju inte heta Lill-Göte. Jag kan bara heta Lill-Pillan ;o)

Puss, Puss, Puss, Puuuuuuuuuuuuuuuuuussssssssss

2009-12-15 @ 19:00:23
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Malin m prickarna

Käre ten-star Göte, du är ju bara bäst så är det, vem fan (ser du jag kan också svära) är inte lite defekt, om detta är din enda skavank så är du ju helt fantastisk! Hojta till när det börjar kännas så ska du få se på superdupiga sprutor och tabletter och jag vet inte vad, jag är ju världens bästa expert på medikamenter ser du :-)

Ni kanske dessutom kan adoptera en liten kusin eller nåt så blir det ju nån med dina snygga gener ändå:-)

Kraaaaammmmmm!

2009-12-15 @ 19:58:33
Polaren: Torsten

Åååå, nu blev jag lite sorgsen jag med...:(

Men Göte, det är ju TUR att du finns, för annars skulle hela världen ha varit sorgsnare och ingen, INGEN kan nånsin bli så vacker o fin som duuuu!

Jag kan konvertera till collie o så kan ni adoptera mej och hela världen blir vacker igen, eller....

Positiva tankar är det bästa man kan ha och vi kommer att fortsätta älska den för den du är....Det är dagens jädra sanning!

En varm kram, skickar jag Prinsen dej!

(tror ni att ni kan tänka er en collie med lockigt hår???)

2009-12-15 @ 20:30:24
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: erika

men va då? inte små götisar varför inte det??? jag är ju inte så hund van göte så du får förklara det för mig...vi är glada som har dej iaf så det så...

2009-12-15 @ 20:36:33
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Torka dina tårar, du är ju samma Snygg-Göte som innan du fick det där elaka brevet. Det borde va förbjudet att skicka elaka brev. Ta du och adoptera en Söte-Göte och lär honom allt du kan, så blir han ju som du i alla fall. Så upp med den fina pussehakan och visa vilken tusan till Snygge-Göte du är.

tröstpussar

2009-12-15 @ 22:11:33
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Fornborgen

Världens bästa Snygg Göte,

Förstår att du har varit lite deppig,det har faktiskt varit lite gråtigt här också. Inte vad vi hade tänkt oss för dig, att få ett sådant brev. Men som flera av dina bloggvänner redan har skrivit, vi tycker om dig för den du är en alla tiders colliepys, en alldeles underbar Snygg Göte.

Kram

Bettan och Olle

2009-12-15 @ 22:41:38
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Britta

Käraste, gulligaste Fin-Göte!

Nu fick du mig att bli gråtig också.....

Först Lassie-film - och så läsa om det elaka brevet...nu är jag alldeles rödnäst...

Och eftersom jag är mamma till Bettan och svärmorsa till Olle, så grät jag en skvätt för deras skull också...

Men inte skall husse göra någon rollator!!

Du lever ett "världens bästa collie-liv" - får springa på din alldeles egna strand, gå långa promenader - du är säkert en muskelknutte Göte :0)

Och det är bra om man råkar få nån´larvig siffra på sina vackra armbågar.

Låter kanonbra med adoptionstankar - tänk vad du kan lära en liten colliepys!

Puss från en som är stolt hedersmedlem i din klubb.

2009-12-16 @ 08:38:10
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Tina o Gänget

Tjena Snygg Göte! Du är en jädrans kul kille! Vi beklagar på våra bara tassar att din dröm om faderskapet gick åt pipan! Men tänk vad jobbigt det blir när ungarna blir tonåringar o kommer hem på fyllan o har varit ute o slagits! Tänk om din son hade blivit prylgalen tv spel, dator, sportbil, snobbiga kläder nej du Snygg Göte! Det är en mening med allt! Men å andra sidan...adoptera en Lill-Göte är kanske trots allt en lysande ide':-))

Miljoner Kramar från oss!

2009-12-16 @ 10:06:37
URL: http://nellyson.mine.nu
Polaren: Filifjonkan

Men hej Göthe åhhh ,,vad gör vi nu lille du?... torkar dina tårar med en näsduk försiktig t såja var inte ledsen vännen du är vacker så det räcker ändå, Och såklart ni kan adoptera en mini-Göthe som du får lära upp och fostra ordentligt, det skall nog bli bra skall du se,Pussar på dig...

2009-12-16 @ 11:06:33
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: malte o snokas

hoppas du är en gladare colliepys idag!

vi har fått snö o har varit ute o gjort snöskutt! matten är inge vidare värst glad över snön o halkan men men...så länge vi får ut o skutta så kan väl hon va inne o sura eller?

slafspussar till en go colliepys

2009-12-16 @ 12:25:25
Polaren: Tuna

Men Snygg-Göte, jag älskar dig precis som du är. Dina armbågar skiter jag fullständigt i. Du är min Favorit-Snygg-Göte!Nospussar i mängd!

2009-12-16 @ 14:09:07
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Edith

Jag tycker du är den bästa Göte som finns. Det går jättebra att adoptera en lill-Göte. Collie-pysen ... nu har jag kollat in majjo-sortimentet här i södern. Det finns vanlig majjo som i Sverige, smalmajjo, citronmajjo, senapsmajjo och slutligen någon sorts lyxmajjo till ett högre pris. Håll till godo!

2009-12-16 @ 17:54:09
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Iris

Såklart du kan adoptera!! Jag är adopterad min matte hade funderingar på att ta valpar efter Tilda men hon ville ha en blå Collie och det går inte efter en sobel. Så hon tog efter Tildas syster Nadia vår mamma! och hon fick sin blåa söt Iris som har lite iallafall av Tilda i sig. Så det kan du också göra då blir det lite Göte iallafall. Jag börjar också bli lite gladare men det har inte varit kul med skabb fy vad det kliar räven gick välan att han var på vår veranda men inte hans husdjur skabben. Kram på dig Göte önskar världens bästa söt Iris.

2009-12-16 @ 18:01:57
Polaren: Tessan med "pälsbollarna"

Blev allt lite ledsen i ögat....ja en stund sådär MEN du är ju en "5 x 100star" Göte! För fasen, tänk som mig som oxå är "trasig" lite här och där...LIVET ÄR SKOJJIGT hur "fel" man än är så är det bara göra det allra bästa man kan! Du är super vacker och bor i ett( som jag kan läsa mig till) kul hem med folk och fä som bryr sig! klart du kan adoptera en lite "sötgöte", sen kanske den lille göken kan göra bebisar i sin tur...Vi kunde inte göra människobäbisar men det finns gott om dom iallafall så det räcker och blir över;)



Puss på din låååånga vackra nos!

2009-12-16 @ 19:58:49
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Tessan med "pälsbollarna"

Kommer bara in här en stund igen....såg hos Lagottoflickorna att du trodde dig vara släkt med min kusi Gunter von snügg...haha den du jag hoppas han håller sig låååångt ifrån mig och Linköping,men jag tor att han fortfarande sitter inlåst;)Men du är ju snygg på riktigt..vilken man INTE kan säga om Günter

Morsning på dig!

2009-12-16 @ 20:09:28
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Ulrika Malmqvist

Goa Göte du är ju samma Göte med eller utan defeketer. Vi blev väldigt ledsna här vi hade ju tänkt oss att föda upp små lill Götar.

Nos pussar från Collie tjejerna på Ullsåsaskennel.

PS Diva hälsar att du gärna får adoptera en av hennes små bebisar som blir 3 vecker på självaste julafton. DS

2009-12-19 @ 20:22:24
URL: http://www.ullsasaskennel.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0