Valla häst!!!!



Hallå mina vänner. Jag e här, jag e här. Vilken dag, när jag vaknade i morse så tänkte jag...hm lucia det skiter välan jag i. Jag vill valla häst.



Kom igen hästen. Jag e redo. Jag e en tusan till collie och förmodligen en tusan till vallare.



Jag börjar lite lugnt med att bara valla hästben. Det e nog så svårt. Men det känns bra. Jag börjar känna mig säker. Nu vill jag snart bli uppflyttad till nästa klass. Hel hästklassen.



Lite svårare. Både hästben och svans. Jag kommer närmare och närmare en hel häst.




Syns jag. Hoho jag e här bakom. Titta noga. Ja men titta där är jag ju.



Nu järdrar börjar det bli riktigt på riktigt. Vad säger ni nu va??? Jag e modig, jag e snygg och jag e även envallahästbenvallare. Ni skulle allt gärna vara jag. Eller???



Jiihaa!!! Jag e på väg till min första hela häst. Jäääädrar vad spännande. Häng med vet jag så får ni se...



Hel häst, jag vallar hel häst. Fasen vad häftigt. Jag e så jädrans glad att jag struntade i lucia och vallade häst i stället. Jag börjar känna mig säker nu. Säker på vad då, undran ni. Jo säker på att jag slipper glitter och tomteluva. Jag e ju en cool hästvallare. Inte en glittrig tomtepys. Nä vet ni vad!!!!



Ser ni vad cooolt. Hästen och jag har bakbena i luften samtidigt. Matte det va en tusan till bild!!!!



Nä nu börjar jag bli ofokuserad. Dags att vila. Dags att gå in och softa. Jag ska bara ta ett snack med husse..



Hörrödu husse!!! Öppna näven och ge mig godiset. Jag har varit så jädrans duktig. Jag e en tusan till hästvallare. Den bästa jag känner.



Nu går vi in och fikar husse. Ja kom nu husse. Duktigt, fin husse. Gå fooot för tusan, braaa!!! Nu ska husse få kaffe!!!



Det blev ju både tomteluva och glitter. Men det får man välan bjussa på. Ni kanske har upptäckt att det har blivit lite julfint på min blogg. Jag fixade lite bilder hit och dit sen ringde jag min gudmatte och tekniska support moster Pillan. Kan du hjälpa din gulliga gudcollie tro???? Visst för tusan sa hon och vips så var det jul på coliepojkens blogg. Jag bockar och bugar gudmatte Pillan och ni andra, ni kan välan kanske ha en tusan till gosig lucia och tredje advent.

Hej då bloggen. Vi syns i morrn!!!





Här har alla mina polare skrivit
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Det var oss en tusan till Colliesnygging. Valla häst hade vi aldrig vågat. Dom har så starka ben att sparkas med. Snygg julblogg.

pussar

2009-12-13 @ 20:28:30
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Torsten

Ja, du går ju från klarhet till klarhet....nu är du en tusan till hästvallare också!!! Själv får jag bara valla bollar o fisbeesar, men det gör jag tusan så bra!

Jäkligt julfint här hos dej, vi skulle ha haft din gudmatte vi också, för sånt där kan vi inget om!

Jag vilar o har det skönt ikväll, har just sett en jädrans spännande film, blev tvungen att blunda några gånger...

Syns imorgon, du Snygge!!!

2009-12-13 @ 20:37:44
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Tuna

Du gör verkligen skäl för ditt namn med tomteluvan på. Du Är Snygg! Imponerande också med hästvallningen. Jag har aldrig träffat en häst. Jag skulle nog skälla ut den ordentligt innan jag började vallningen. Vem vet? Jag måste börja träna snart.

2009-12-13 @ 21:14:38
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Mio den prickiga hunden

För tusan Göte! Du är ju som jag! Kanske man skulle ta och bli kompis med dig din lurvpäls ändå!!! Fast du får inte titta på mig med det galna blå ögat för då blir jag nog förbannad, jag har ju lätt till känslor vet du - men ta inte illa upp - jag gillar ju dig ändå... tror jag... eller kanske inte... skit samma! Du är en tusan till vallare! Nu ska jag ge dig mitt bästa tips! När hästen inte sköter sig så hoppar man upp bakom den och biter den i svansen - snabb som ögat måste du vara annars får du kanske en spark - men du ska se att den skärper sig!!! Ha, det trodde du inte om mig - jag är en tusan till prickig hund förstår du - kan både döda möss och valla hästar, konstig matte bara som inte uppskattar mina fantastiska talanger ;-)

Voff voff från världens bästa Mio

2009-12-13 @ 21:31:36
URL: http://vetmalin.dinstudio.se/diary_8.html
Polaren: Mio den prickiga hunden

Förresten... det där med tomteluvan har din matte snott från mig, jag tycker inte heller om den, men en gång om året får man väl offra sig för lite godis o ställa upp på bild med ful-luvan på huvudet



Snyggt du har fixat på bloggen också! Lite glitter hade varit gott att sätta tänderna i :-)

2009-12-13 @ 21:34:09
Polaren: Greta & Havanna

Tjingeling snyggo! Så duktig du är. Mycket modigt att valla häst. Jag Greta har inga problem med stora djur. Men Havanna, ojojoj hon skulle vråla ända nerifrån tjocktarmen.

Tjenamors!!!!!!!!!!!

2009-12-13 @ 21:54:12
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Nilla

Hej min gudhund, så himla fint vi fick till det på bloggen. Nu vet jag ju inte om jag är hos dig, eller hos mig själv längre.

Hästvallarfoton i all är, MEN GÖTE, sista kortet på dig i tomteluva är min favvo. Coolt!!!!!!!!!!!!

Puss på collienosen

2009-12-13 @ 21:58:58
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Nilla

Äsch!! I all ära, ska det ju stå, för tusan.

2009-12-13 @ 22:00:50
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Filifjonkan

Hej Snygg Göthe. Du var en baddare till hästvallare,Snyggt jobbat Göthe! Kul med bilden med benen i luften på dig o hästen samtidigt,Fin blev du med i tomteluvan, Har du skrivit önskelista till tomten ännu då? Annas får du sno dig på det börjar dra ihop sig lite nu Godnatt med dig snygging

2009-12-13 @ 22:45:30
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: erika

heeej på er där nere hur e det läget hehe vilken fin jul blogg ni har gjort? vilken rolig katt som är lite överallt...=) hoppas det är bra med er ps har ni hört nåt från thinka?

2009-12-14 @ 09:41:39
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: Carro

Jisses, värsta vallcollien ju! Du är allt bra duktig!PUSS på nosen

2009-12-14 @ 11:04:04
Polaren: Filifjonkan

Hej Snygging. Hördu Göthe jag tycker du skall kolla mina länkar på den som heter Elsas my musiga kalender som handlar om Torsebomössen sen kommer du att skratta dig fördärvad men ta inte med dig katten bara,,,puss på dig snygging

2009-12-14 @ 12:10:05
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: Sigge Svamphund

Men snälla rara Göte!

Vet inte du att hästar rär MONSTER?????

De ÄTER oskyldiga hundar.

Tro ALDRIG på alla korkade människor som påstår att det är trevliga djur.

Jag VET att de har hundar som favoritföda.

Håll dej borta.

Fryser?

Jag?

Nä,nä vinterbad är skönt och uppfriskande!

Polaren: malte o snokas

ja det där må ja säga var en riktig uppvisning i hästbensvallning!!! skönt att det var en snäll häst som inte sparka!! hoppas du fick mkt godis av husse, snäll du var som bjöd honom på kaffe sen1

pussar på snygg colliekille

2009-12-14 @ 20:07:01
Polaren: Edith

Jag kan bara säga en sak - du är en tusan till collie och en tusan till vallare. Toppen. Men du Göte håll utkik på min blogg ... snart kommer majonnäs-rapporteringen. Jag håller på att rigga kameran. Ha' det!

2009-12-14 @ 21:40:26
URL: http://parisercollie.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0