Hjälp!!!! Jag vill inte vara med!!!



Jag känner att något e på gång. Jag vet inte om det e något bra eller dåligt. Matte ger mig ingen mat. Jag tjatar och tjatar men hon tittar åt ett annat håll, går i väg från mig. Struntar i mig. Va fan e det frågan om?? Olust, olust.



Göte!! Vad har du i munnen??? Jädrans vad arg matte blev när jag käkade upp en liten kaktus. Får jag ingen frukost så tar man vad man hittar. Jag hittade en kaktus i fönstret. Det va välan inget big deal??? Jag e ju Göte en extra allt,  super collie som vill ha frukost. Det fattar välan alla utom matte!!



Det börjar gå upp för mig att det här e på riktigt. Jag kommer inte få någon frukost i dag. Varför??? Du måste svara?? Jag e hungrig och nu kom husse hem också. Vad e det här!! Jaha! Ska vi ut och åka bil. Nu förstår jag dom ska överraska mig med ett HAPPY MEAL på Mc Donalds, faan vad dom e gulliga. Husse, matte jag älskar er.



Nähä!!! Jag känner inte igen mig. Det luktar inte hamburgare. Jag ser inga hamburgare. Vart är jag. Husse, matte vad har ni hittat på???



Halllå!!! Vart har jag hamnat???



Här vill inte jag gå in. Det känns inte bra. Matte, husse nu åker vi hem. Kom igen!!! Vi ååååker!!!



Guud vad det snurrar!!! Vad ska dom göra??. Tänk om jag inte överlever. Jag har ju inte sagt hej då till mina vänner. Jag e rädd. Jag har ingen kontroll. Tänk om jag kissar på mig. Piinigt!!! Nej husse du får inte lämna mig. Stan....kva....ZZzzzZZzzz



Såja lilla gubben!!! Husse e här, husse går inte i från dig, snart vaknar du och då e allt som vanligt.



Jag lever. Jädrans vad rädd jag var. JAG e så glad att jag lever. Jag har ju bara röntgat mina höfter och armbågar. Det kändes ju inte ens. Puhh!! Vilken tur att JAG kan fortsätta och blogga annars hade ni allt saknat mig. Men jag e här. Jag e Snygg-Göte von Fornborgen och jag e så glad att jag e jag.



Göööte!!! Det e maaat!! Vakna Gööööte!!! Va faan har jag drömt allt eller har det hänt???



Det har nog varit en jobbig dag för husse. Han va nog orolig för mej. Nu husse ska vi ha Fredagsmys du och jag. Fredagsmys betyder att somna framför idol. Jädrans va skönt.

By the way!! Undrar ni om  husse bara har en tröja så e det fel. Han har fler, men den här tröjan har matte stickat till husse så det är hans mysarpysartröja. Fredagsmys= mysarpysartröja på. Ni fattar va???

Mysig Fredag på er alla mina vänner. Hej då bloggen!!! Vi syns i morrn!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Fornborgen

Hejsan Göte,

Skönt att du överlevde dagen. Nu väntar vi med spänning på resultatet.Sköt om dig och fortsätt att vara en alldeles speciel extra allt colliepys.



Hälsningar

Bettan och Olle

2009-11-27 @ 22:24:19
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Torsten

Herregud vad du skräms!!! Tänkte det var nåt allvarligt när du inte fick mat och sen hamnade hos 'vetten'!!! Du, den där röntgen, den ska jag också göra snart....men jag blev lite orolig nu när du sa att man måste ta sej en kaktus innan = ingen mat!!! En gång när jag var liten åt jag nämligen en sån där taggig sak, typ hela, och matte påstod att det var nåt uppåttjack i den för jag var visst helt galen den dagen...Efter det finns det inga mer kaktusar i räckhåll...vad ska jag då äta???

Igår däckade matte FÖRE idol och hon sov där i soffan som en stock ända till kl 2 på natten, blev väl för mycket julstädning....Själv fick jag finna mej i det så jag sov väl en stund själv också!!!

Idag regnar det inte, så idag hoppas jag på stranden!

2009-11-28 @ 08:55:52
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Carro

Halloj raring! Det blir nog happy meal någon annan gång! Och idag ska vi ju ses å gå en promme! Vid Laxtrappan, spännande va?! Ses lite senare!PUSS

2009-11-28 @ 09:40:56
Polaren: Nilla

Älskade colliepys, vilken hemsk upplevelse. Dom kunde väl ha förvarnat dig lite, luras så där. Fy skäms husse och matte. Men tur att det är över nu i alla fall. Och vet du Göte, när man är så duktig som du, då kan det komma överraskningar i brevlådan. Håll utkik!!!Förresten, ska ni ha lax till middag???

Puss på er alla.

2009-11-28 @ 10:02:35
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Prinsessan Greta

Fy vad läskigt. Jag tycker inte om att åka till veterinären. Jag har blivit sövd några gånger. En gång blev jag av med en tand. Och en annan gång hade jag fått två valpar när jag vaknade ur narkosen, mysko. Nej jag vill ha kontroll, gillar inte veterinärer.

Tass, tass kusin Greta

2009-11-28 @ 10:05:59
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Britta

Voj, voj Göte-pysen!

Vilken dag! Du klarade det ändå galant eller hur?

Du har ju sett hur mina brudar bär sig åt när det är käktajm - du kan ju tänka dig hur det var den dag DOM skulle röntgas :0)



Nog är det väldigt ballt

att vara en colliepys med extra allt :0)



2009-11-28 @ 18:36:55
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Sigge Svamphund

Phu blev riktigt orolig ett tag.

Har hört talas om så många killar som somnat hos vetten o sen vaknat utan kulorna.

Var orolig för att det var nåt sånt som skulle drabba dej.

Jag har varit med matte på julmarknad och sålt av all min svamp.

Träffade en bloggpolare också och fick paket av honom.


Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0