Livet e en fest! Håll med om det folk o fä!!!



I dag drog vi till stranden husse, matte, jag och pudladamerna!!!



Den nya bollen var med så klart. Jädrans vad häftigt det var ingen mer en vi på stranden.



Helt plötsligt så får mitt blåa super öga syn på något. Jag blir varm och kall om vartannat. Pälsen reser sig på mig och jag vet inte om jag ser i syner. Jag går närmare och närmare.



Förbövelen!!! Min gula tennisboll utan tennis, den har flutit i land på den här stranden. Någon visste att den gula bollen var min. Någon skrev mitt namn i sanden så alla ska förstå, rör inte den gula tennisbollen utan tennis för den e GÖTES. Jädrar vad jag blev glad. Nu tänkte jag att om jag ska bli religiös så är det nu. Jag snackade lite med matte om vad hon tyckte . Hon trodde inte att det skulle funka så bra. Det va något med mitt vokabulär. Va faan e det??


Helga du och jag tar varsin boll. Stina du får jaga. Kom igen. Ta oss om du kan STINA!!!!



Hinner du inte i fatt mig din gamla LUSPUDEL. Förbövelen öka tempot STINA!!! Vart tog du vägen???



Hur gick det där till. När snodde du min boll. Jag lämnade de ju bara en sekund. Du e slug, du e lömsk man snor inte min boll utan vidare..



Wooow!!! Vilket magplask. Coooolt!!!



Neeeej!!! Husse kasta inte. Du vet hur det gick förra gången. Snälla ta det lugnt. Ha inte bort mina fina bollar.




Så där går det när man slänger gula fina bollen i sjön husse. Gamla hussar borde välan lära sig av sina misstag. Eller??? Nä!!!



Nu e STiNA trött. Men då sa jag, vila en stund tant så kan vi fortsätta om en stund. Jag e en tusan till omtänksam colliepys. Jag tycker att alla borde ha en GÖTE!!! Ullgullig, omtänksam, snygg, vacker och behaglig. Bara så ni vet, ödmjuk e mitt mellannamn. Så det så!!!




Hjälp!! Jag ser dubbelt. Helga både upp och ner. Faan va konstigt. Är det nu något skumt med det här vattnet också??? Jag bör nog bli nykterist på hav och laxvatten. Det händer så mycket konstigt när jag dricker utevatten. Jag lovar alla nu. Bara kranvatten för mig från och med nu.



Nu sitter jag helt stilla en stund. Jag ska se om det går över. Helga du e välan bara en och inte två????



Yes!!! Nu e vi e gång igen. Jag ser inte dubbelt, jag känner mig som vanligt igen.




Det e lugnt husse. Jag hämtar den. Vattnet e grunt här. Jag blir knappt blöt om magen.



Nu e det dags att dra hem till våran by.



Vilken jädrans bra dag idag igen. Jag e en tusan till tursam colliepys.



Hej då bloggen!!! Vi syns i morrn!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Carro

Åh, värsta flytet att din boll låg och väntade på dig på stranden! Vad skönt för den att vara hemma hos världens bästa colliepys igen! Jag längtar tills jag har lov och kan vara det jag med! PUSS och KRAM

2009-11-30 @ 05:32:27
Polaren: Torsten

Ödmjuka, omtänksamma Snygg-Göte....nästan så att man önskar man vore en pudel-dam!

Men fiffigt att bollen kom tillbaka, då kan jag ju sluta leta! Och du...håll hårt i den nu så den inte tar flaskpost-vägen igen!

Ha en bra måndag!

2009-11-30 @ 07:29:19
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Nilla

Göte, min Göte. Tänk att få sitt namn "ingraverat" i sanden, det måste ju betyda att du är speciell, extra allt mm. Vilken dag ni har haft igen, jag blir ju så avundsjuk. Hos oss låg dimman tät hela dagen, fuktigt och äckligt var det. Men du Göte, du måste hälsa matte att hon börjar bli en sjutusan till fotograf. De där "se dubbelt"-bilderna de var häftiga, hon kan ju för tusan ställa upp i en fototävling.

Puss & Tjenamors

2009-11-30 @ 08:21:12
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

Åh vad skönt att bollen kom tillbaka.

Mattes kamera den höll i fyra månader bara.

För igår bestämde den sej för att det är fel på objektivet!

Skitkamera!


Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0