En jul med både skratt och gråt!!!



Hej alla mina vänner! Nu e ni bra nyfikna på hur min jul blev. Fick jag några julklappar tro? Jag skrattar lite när jag tänker tillbaka på julafton men för en stund så blir jag också sorgsen. Jag var ju så förväntansfull. Alla klapparna måste ju vara till mig....det trodde jag ju på riktigt.



Granen är så fin när den vaktar mina klappar. Ja, det kan ju finnas klapptjuvar i huset. Men vi har snackat lite granen och jag. Jag kommer belöna granen om den sköter sig. Det jag har sagt är att stick alla som försöker klämma på mina klappar. Inte värre än så.



Innan klapputdelning ska det mysas, spelas spel, drickas julmust och en massa onödigt dra ut på tiden, plåga hundar och barn och annat tjafs. Vem har hittat på det? Det skulle jag  vilja veta. Kan någon svara mej?



Nu ska ni snart få veta vad jag fick.......vänta...... först måste ni få se hur mycket snö vi har. Rulla ner till nästa bild.



Vilken tur att vi har flera ingångar till vårat hus. Ni fattar välan hur det annars hade gått. Jo, annars skulle Benjamin och Helga vackert fått vänta till våren med att komma in. Hur skulle det sett ut?



Jaha mina vänner. Vart va jag nu i min lilla julberättelse direkt från verkligheten, direkt från mitt hjärta....jo visst ja, klapparna under granen som borde ha varit mina. Nu blir jag lite gråtig, besvikelsen tär. Jag tror att det behöver gå lite längre tid. Men jag ska försöka i alla fall. För er skull. För er nyfikenhets skull.



Det här är vad jag fick. En get att ge bort. Jag fick inte ens behålla den. Jag fick inte ens döpa den. Nä den va redan döpt för det gjorde matte. Vart är all kärlek, omtanke, medmänsklighet, jag undrar vad som händer i mitt hus? Jag trodde att jag betydde mer än så. Jag vill ju förtusan behålla min egna get . Det kan ni välan förstå?



Va säger du RUDI? Jag hör inte! Vaaa??? Rudi du e för lågt bort...... Men jag tror att du vill veta vad geten heter. Är det så RUDI? OK du ska få veta och alla ni andra också......



Geten heter Paddington.  Inte Göte som den borde utan Paddington. Ni kan väl förstå att jag e lite ledsen.



Mitt i all sorg och självömkan så dyker minimatte Rebecca upp, hon ger mig sin finaste fotboll och allt blir som vanligt
igen.



Nu sitter jag här i solnedgången strålande vacker som vanligt. Vad gör väl det att geten hamnade i Zambia hos någon som vill mjölka varje dag. Vi har ju så mycket snö så jag tror att den får det bättre i värmen. Ni förstår väl att jag e både glad och stolt över att jag har skänkt en get till en familj i Afrika.  Den kan ge 6 liter näringsrik mjölk om dagen. Vad skulle jag ha gjort med den. Jag dricker ju inte mjölk. Jag e ju faktiskt bara en hund. Men en tusan till vacker hund det tycker jag allt. Ja iallafall om jag får bestämma. Ja visst ja, jag e ju på min egna blogg där bestämmer jag allt.

Nu mina vänner så rusar jag vidare  i mitt underbara liv. Jag kanske hälsar på lite då och då......kanske imorgon, kanske i övermorgon.  Vi får se!!!
Kram från Farbror Blå en kille lätt att älska!!!!



Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

RUDI här!!!HÖR du mig?? Attans fin get du gav bort! Rackarns gentilt av dig. Det är nästan så man kan tro att du gått och blivit religiös på gamla dar, så givmild är du!

Vad med snö ni har där nere! Det är ni inte så vana vid va? Bra för då kan du och brorsan snörulla varje dag, det är bra för pälsen. Fast du kan ju inte bli snyggare äen du redan är, GÖTE. Killkram från Sörmland!

2010-12-27 @ 18:01:32
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Carro

Hej lilla älskling! Himla braig jul ändå, fast alla klappar inte var till dig, tycker du inte? Du fick ju iallafall hänga med mig, din bästis! Vi ses om några dagar igen, hurra vad bra! Puss på nosen!

2010-12-27 @ 19:11:19
Polaren: Edith

Väldigt generöst av dig ... den snyggaste av colliepojkar ... att ge bort geten Paddington. Ojojoj vad mycket snö du har fått. Helt otroligt! Jag fick lite snö igår kväll men den är redan borta ... tyvärr. Men du Göte ... nu har du fått konkurrens av Jalle ... han är tusan så snygg. Colliekramar

2010-12-27 @ 19:11:30
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Fornborgen

Hej GÖTE och god fortsättning till er alla.

Vet du vad vi fick också en get i julklapp... Fast den skulle flytta till en by i Mocambique. Getterna gör nog bättre nytta där än hemma hos oss io alla fall. Men vad har hänt med all snön, inte är det väll "stora" dörren på innergården som är så igensnöad, man känner ju inte ens igen sig på bilden. Må så gott alla och en liten extra hälsning till Jalle i dag, från hans syster Molly som är på besök hos oss ett par dagar.

Kram

Bettan och Olle

2010-12-27 @ 19:30:15
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Totti

Hm, vilken bra idé, det där med geten. Verkligen ädelt av dig, tycker jag. Men tror du inte att de vill ha en hund som vallar getterna där i Zamiba? En lagotto-vallare. Jag tror jag ska skicka dit Lydia. Det vore väl snällt av mig. Hon kan nog hålla lejonen på avstånd med sitt gälla gläfs.

2010-12-28 @ 04:12:22
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: erika med familj...

hej på er insnöade skåne, hoppsan va mycket snö ni har, vi med men insnöade är vi inte men nästan;) vilket tur att ni har många dörrar att völja på...vilken fin julklapp ni gav till afrika, verkligen=) det uppskattas. vi har det bra, elvis är så glad för tomten...hoppas ni annars mår bra o hälsa hela familjen o den blivande mamman;)

2010-12-28 @ 13:23:58
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: Wille

Jo det var ädelt av dig att ge en get till de som behöver det.

Ser att ni har fått massor av snö, ja dte är bra det för snö är härligt. Men att bli så insnöad så man inte kommer in genom dörren, det är väl lite att ta i kanske.

Här har vi inte så mycket snö, men en del snöhögar har det blivit och de växer för barje dag ! Men dte är bara bra, desto bättre utkik får jag när jag toppar dem !

2010-12-28 @ 13:24:06
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Britta

God fortsättning till dig Göte och hela familjen!

Vet du vad jag fick...en åsna! Kan väl tydas på flera sätt...men jag väljer att tyda den positivt.

Den ska åka till byn Akromobila i Ghana, s¨å att kvinnorna kan ta sina varor till marknaden - bra va!

Men, precis som du, fick jag lite annat också - himla bra grejor!

Du Göte.... jag undrar....vad fick din lillbrorsa Jalle och pudladamerna?

Hujedamej så mycket snö ni har -

här är det väldigt mycket också, men ni leder:0)

2010-12-29 @ 10:33:30
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Helena

Anna! Grattis på födelsedagen!!! Kram

2010-12-29 @ 14:50:32
Polaren: Nilla

En get???? Är det vad du fick? Och den ska du skicka till Gambia. Ja jisses vilken familj du har. Du kunde välan ha fått ett litet, litet tuggben i alla fall. Eller åtminstone fått döpa geten själv. Ja, ja, vad är väl en bal på slottet........

Puss på nosen

2010-12-29 @ 18:23:43
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Hillman & Illerson

Jaha, det var inte bara vi som inte fick några julklappar bara lite ynka frolicar inga paketer alls bara ett ynka med frolic i, heltassigt för vi vill öppna många paketer. Eftersom det inte finns några småbarn i det här huset så hade tvåbeningarna bestämt att det inte skulle bli några paketer. Gissa om vi blev besvikna, inget är vi värda tyckte vi men gissa om vi fick mycket smarrigt käk. åh det vill vi lova.



Taxkramisar.

2010-12-30 @ 11:23:27
URL: http://taxar.bloggagratis.se
Polaren: Hector

Hej du Göte !

Nu tänker jag ta över tangentbordet ett tag här hemma och passa på att önska dig ett GOTT NYTT ÅR. Matte påstår nämligten att det är årets näst sista dag idag, jag hoppas hon inte har fel nu bara så det blir tokigt. Själv har jag absolut noll koll på vilken dag eller datum det är.

Nospussar från mig !

2010-12-30 @ 11:45:24
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se
Polaren: cruellas sida

Hej snyggaste Göte, att du är en sån gentleman att du ger bort en get till behövande gör mig bara ännu mer kär i dig! Prickpussar från din alldeles egna Cruella.

2010-12-30 @ 20:12:17
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Stella o Doris

Vilken fingestmed geten, men den kunde gott ha fått heta Göte, det tycker vi allt!!



Ha nu en riktigt god fortsättning, snygg blir den, det vet vi!!



Kramar från Boråsbrudarna

2010-12-30 @ 21:18:44
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Nilla

GOTT NYTT ÅR....Farbror Blå



Håll dig hemma i natt!!!!!!!!! Stäng in dig...stoppa proppar i öronen...ta på dig solbrillor...och gå och lägg dig i ett mörkt rum. Det är mitt råd.

Puss på nosen

2010-12-31 @ 11:31:31
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Gott Nytt År på dig Göte.

Nej det var väl en evig tur att geten inte fick heta Göte.... Det finns ju bara en Göte som är värd att bära namnet.. eller hur?

Elliot

2011-01-01 @ 02:44:40
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Gudmatte på morgonkvisten

Hörrudu...Göte, nu är julen slut, nästan i alla fall. Nu undrar vi nog alla hur det gick för dig på nyårsafton. Kan vi få veta det???? Hoppas att det gick bra och att du inte sprang bort igen. Du kan väl blogga lite igen...va. Saknar dig, ju!

Kram från Gudmatte

2011-01-04 @ 05:25:46
Polaren: strövelstorpslagottona

Men så ädelt av dej att skänka en get, det var bra tycker vi. Den kommer säkert väl till pass i sitt nya land. Vilken tur att ni har fler dörrar till huset annars hade det kunnat gå galet.

snöpussar

2011-01-09 @ 17:52:40
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Så ädelt av dej att skänka en get till dom fattiga människorna. Du har allt ett varmt hjärta. Vilken tur att ni har fler ingångar till huset, fy fasen så mycket snö ni har.

snöpussar

2011-01-09 @ 17:56:35
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Torsten

Visst fattar man att du är besviken....en egen get som du måste ge bort??? och dessutom heter den Paddington...Suck...vart är vi på väg??? Själv fick jag ingen get, ingen boll, inget ben.....nä, ingenting fick jag!!! Så man kan undra, vart är vi på väg???

Ha det, polar'n!

2011-01-11 @ 07:37:35
URL: http://prinstorsten.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0