Vällagrad och fin!!!



Hej mina fina bloggisar. Här ligger jag på lagring och blir bara bättre och bättre. Ja helt enkelt såå mycket bättre. Jag åldras med behag och börjar känna mig vuxen på riktigt. Ålder och skönhet går hand i hand. Det vet ni välan?



Som ni vet så har vi ju fått en hel del snö här nere i södern. Jag kände att jag måste ta en lagringspaus för att ge mig ut, ge mig hän, bara njuta av att blända min omgivning. Jag vill varna för en hel del skönhet. Jag rår inte för det. Häng med på en snöig, götisk tur i virvlande snö.



Försten ut e bäst!!! Ingen protest!!!! Vem kommer sist ut?



Jalle Fjalle Rävråtta e sist. Han skriker hjääälp jag tror jag drunknar, jag kan inte andas, ja typ sånt larv. Men han är yngst och har aldrig träffat på snö. Det är ok Jalle jag kommer och räddar dig.



Nu kommer jag Jalle!!!! Jag springer det snabbaste jag kan i den djupa snön. Min muskulösa och vackra kropp tar mig lätt genom snödjupet utan att trötta ut mig.



Jalle vart är du???? Jag är helt jädra snöblind......Du måste skrika så jag hör dig för jag ser ingenting.



Stiiina för bövelen...... Jag har tappat bort Jalle i snön. Jag e rädd att han håller på att snödrunkna..... Du måste hjälpa mig att leta. Fasen så här hade jag inte tänkt mig dagens blogg. Jag skulle ju bara vara snygg, ja het så att snön skulle smälta runt om mig. Jalle va tusan är du? Om jag ska rädda dig så säg vart du är!!!!!



Helga hjälp mig!!! Hjälp mig rädda Jalle från snödöden. Han kan behöva lustgas eller vad det heter. Vilken dramatik......tur att jag är utvilad.



Håll i dig Jalle. Jag ska försöka dra dig mot grundare snö, där du får tassfäste..... Sluta gnäll nu, det är snart över.
By the way..... Jag är rätt stilig när jag räddar liv.



Så där ja. Det blev ett lyckligt slut på detta snödrama. Jalle lever men han är lite trött. Han ska nu vila en stund sen får han ut och prova på nya snödjup. Han måste ju lära sig, jamen jag kan ju inte alltid finnas i närheten för att rädda honom. Lilla Jalle måste bli vuxen och klara sig själv. Vi har ju tränat länge på det här med att bli självständig.



Den häringa finfina bilden ska Jalle skicka in till Ystads Allehanda. Ja där man kan tacka och hylla sin hjälte. Ni som vill ha ett ex kan höra av sig så fixar jag det när tidningen har kommit ut. Nu tänkte jag återgå till mognad + skönhet= GÖTE alias Farbror Blå eller SNYGG-GÖTE med STORA BOKSTÄVER. Ja det går bra vilket som. Jag ska bjuda på en bildkavalkad.



VÄLLAGRAD, VACKER MM!!!!



Ädel profil. Den ädlaste jag har träffat på. Jag e så glad att det är jag som är på bilden. Jamen det kan ni välan förstå???



Nu ligger jag här och funderar på denna dag. Hur den blev. Jag gick ut med ett tusan till självförtroende. Jag tvivlar aldrig på mig själv. Men smälte jag någon snö? Blev någon bländad? Stannade världen för att jag kom ut vällagrad och grann? Jag vet faktiskt inte. Men vad gör välan det. Jag har räddat ett liv. Jag har räddat livet på Jalle som höll på att snödrunkna. Jag kommer för alltid vara hans hjälte och det mina vänner det e jag nöjd med.

Ännu en underbardag dag i mitt makalösa liv som SNYGG-GÖTE en tusan till vällagrad collie!!!!!



Visst ja.... jag höll ju på att glömma. Med en vacker December-ros vill jag tacka Moster Pillan och ni andra som tjatar och längtar efter mig. Ni lyckades, ni fick igång mig, Jag hoppas att det håller i sig. Jamen jag älskar ju att synas i min egna blogg. Det kan ni välan förstå???

Kram från en tusan till älskad colliepys!!!








Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Carro

Vilken dramatik!Puss lilla hjälte-fluffis!

2010-12-03 @ 21:00:13
Polaren: Rudi

ÄNTLIGEN! Vad jag har längtat efter dig, snygg-Göte! Livet är inte detsamma utan din blogg. Överge mig inte igen! Du har faktiskt bara blivit snyggare och snyggare på lagring, och attans modigt att kasta dig ut i snöhavet för att rädda räven så där! Vore jag brud så skulle jag bli alldeles betuttad i dig, men nu får du bara en killkram!

2010-12-03 @ 21:58:16
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Fornborgen

Det var skönt att höra från er i Skåneland, började undra var ni höll hus. Men det borde vi ju ha förstått att du skulle dyka upp igen vällagrad och grann. Jalle visste vad han ville när han flyttade hem till dig GÖTE. Fortsätt att ta hand om familjen så hoppas vi att vi hör's snart igen.

Kramar Bettan och Olle

2010-12-03 @ 22:06:34
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Moster Pillan

GÖTE med STORA BOKSTÄVER, Farbror Blå, Hjälten från vidderna på Österlen, ÄNTLIGEN!!!!

Vilket äventyr, tur att du räddade lillbrorsan. Och jisses så mycket härlig snö ni har. Vackert som bara den. Och tusen, tusen tack för den vackra rosen. Den ska jag behålla i mitt minne så länge jag lever.

Nosspussar till alla vovvar, Prinsessorna och Lilla Blå hälsar

2010-12-03 @ 23:04:06
Polaren: Totti

Jösses vilka snömängder! Sån tur att du är en tusan till livräddare, annars hade Jalle försvunnit och inte tinat fram förrän i mars. vi har inte alls lika mycket snö, inte ens lilla Lydia kan drunkna i våra futtiga centimetrar, så mina livräddarkunskaper sätts inte på prov.

2010-12-04 @ 00:58:03
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Helena

Herre min je vad med snö ni har där nere i söder!

Spike har också en tendens att försvinna i snön, han syns ju inte vit som han är om han inte har jacka på sig...

Han har förresten hämtat sig alldeles utmärkt bra efter den akuta operationen han var med om för några veckor sedan. Det är väldigt dumt att svälja persikokärnor när man är en hund, Dr X kan säkert tala om för er hur illa det kan gå!

Kram på er

2010-12-05 @ 14:18:26
Polaren: Stella o Doris

Gud så snygg du är när du räddar liv, de flesta blir ju lite hafsiga o rufsiga då, men inte du inte!! En sån tur att Jalle har dig, du är ju värsta bodyguarden...



Massor med pussar på din snygga nos!

2010-12-05 @ 21:52:39
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Det var som tusan vilken livräddare du är. Ska vi tolka det som att du gillar din lillebror? Vi vill väldigt gärna ha den där tidningen som du ska vara med i. Vi har liksom fått småbebisar så vi har inte haft tid med räddningsuppdrag, men behövs det så kallar vi på dej, allas vår hjälte.

hjältepussar

2010-12-07 @ 00:16:16
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Britta

Käre Farbror Blå!

Tänk att du räddat Jalles unga liv,

och du gör det inte bara som ett tidsfördriv,

nä, det är bara sååå ädel som du är,

men nog är lillbrorsan Jalle dig väldigt kär :0)

2010-12-08 @ 22:16:14
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Cruellas sida

Rackarns vad Jalleballe har vuxit! Och du Göte, du får gärna komma och räda mig oxå! Cruellapussar!

2010-12-09 @ 20:57:06
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Fasen vilken snygg livräddare du är Göte!!!! Jag satt och tittade på Hjältegalan på tv:n nu ikväll, blev lite besviken för jag trodde att du skulle vara med!!!

2010-12-14 @ 02:08:18
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Hillman & Illerson

Hallåj, kul att se dig igen var ett tag sen sist men jistanes va snö du fått, inte konsifikt att nån kan drukna i el-ändet. Hos oss är det bara j-ligt kallt, så här är det inte tal om några snödrunkningar, hihi.



Taxkramisar.

2010-12-14 @ 14:04:33
URL: http://taxar.bloggagratis.se
Polaren: Filifjonkan

Men Hej Snygggöthe . Det var längesedan så du är igång nu äntligen. Så kul ni hade i den härliga snön men vilken tur att din kompis inte försvann under all snö då hade du inte hittat honom mer tror jag. Puss på dej snöhög där,,

2010-12-14 @ 17:15:45
URL: http:// filifjonkan-se.bloggplatsen.se/
Polaren: Torsten

Göte!!! Jag har ju gått och blivit en slöfis med bloggandet och ännu mer slöfis att läsa runt....Har varit in här många gånger, men varje gång har det varit höst än....SÅ kommer jag hit och du är här och du har jädrans massa snööööö! Fan va glad jag blev!!! Om du vill kan du skicka hit Jalle på snö-läger, jag är skitbra på att lära ut snö-överlevnad och då särskilt i enorma snöhögar...ja, alltså du kan ju också följa om du vill!

Och du, du är sbsolut lika snygg som bara du kan vara...;))

2010-12-18 @ 10:07:57
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Torsten

Ps. Jag vill gärna ha tidningen på hjälte-bilden! Ds

2010-12-18 @ 10:09:16
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Edith

Äntligen snyggaste Göte får jag lite news från dig ... och vilka news sen ... du är en livräddare till brorsan Jalle. Den sobla colliebrorsan är född med tur som har en så fin och duktig och trevlig och snygg (förstås) storebror. Colliekramar

2010-12-21 @ 07:44:39
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Älsa o BollnäsTrollet

Goood Jul:)

2010-12-24 @ 10:38:05
URL: http://leonland.bloggplatsen.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0