He is alive!!!!!



Hej mina bloggisar. Jädrans vad orolig jag har varit för Paddington. Helga skrämde ju skiten ur honom. Han svimma omkull sig och va nästan dö.



Det här e en bild på en frisk nalle hjärna. Nu ska vi röntga Paddington för att se  om han har någon skada, jädrans vad spännande. Jag vibrrrrrerar av spänning....



Vilken tur att vi hade en röntgen som bara stod och skräpade. Nu ska vi se!!!!



Ligg still PADDINGTON, helt stilla, du måste hålla andan, inte blinka, såja nu blev det nog bra.....



Ojsan!! Det här ser inte bra ut, PADDINGTON har drabbats av hjärnomskakning, ett tusan till allvarligt tillstånd. HÄR krävs omsorg och kärlek.



Nu du PADDINGTON nu blir det till att ligga still en vecka minst. Jag ska pyssla om dig,  sjunga och läsa saga det e vad jag ska göra. Goa fina jag själv. Vilken tur att du har mig. Alla borde ha en Göte det säger jag er...



Nu har jag läst en liten saga för Paddington, nu ska han sova. Mjuk nalle, varm nalle, liten boll av päls, trött nalle, sjuk nalle, nu ska du bli frisk, brum brum.....ÄH!!! Jag sjunger en stump till mig själv också. Fin Göte, Snygg Göte, stor och stark e han, bästa collie, starka collie, voff voff voff.... I like it. Yes!!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

Så kan jag äntligen pusta ut och slappna av. Paddington lever och kommer säkert att bli helt återställd tack vare din fantastiska omsorg. Tack snälla, snygga Göte för den rysaren och för att den slutade så väl. Gladast är jag över att Paddington inte hade fastnat med tungan på pumpen. Min knasiga matte fastnade med tungan på en cykleställ när hon var väldigt ung och hon har berättat om hur ont det gjorde. Den smärtan vill vi bespara Paddington! Pussa honom på hans sargade huvud från mig. Och du Göte, killkram!

2010-02-04 @ 21:33:43
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Carro

Ja jisses vilken tur att det var en saga med lyckligt slut!Pusspuss bästaste fluffis!

2010-02-04 @ 22:33:46
Polaren: Dr XX

Hejsan Göte! Hrrrmmmm.... jag tror att du har varit o hälsat på mig lite för ofta... Inte leka veterinär med stackars Paddington, visserligen är du smart men det tar flera år även för de normalsmarta att lära sig hur man lagar små björnhjärnor. Du verkar i o för sig ha lärt dig väldigt fort, undrar om det var intelligens i sprutorna jag gav dig... Fast jag tror att du missade hjärnan lite vid röntgen, han lider nog av allmän omskakning den stackars lille trillande björnen.

Kram!

2010-02-04 @ 22:57:31
Polaren: Anonym

Men nu kan du ju kalla dig för Doktor Göte också. Fint värre. Du kan få börja jobba här hos mig. Det är mest skitstövlar som jobbar här. De kan behöva läxas upp lite. I dag skriver jag inte vem jag är,(eftersom jag skriver om skitstövlar på jobbet) du vet det ändå.

Puss på långnosen.

2010-02-04 @ 23:00:07
Polaren: Tessan och "pälsbollarna"

Jägarns vilken "vodo" doktor du är;) Du den där röngenapparaten var en jädrans tur att den bara stod och skräpade! Tänk att få ha en "doktor Göte" hemma hos sig! Du kanske kan komma och vara lite doktir hos mig oxå, skulle genast må bättre!! Hjärnan får du allt se till att pussla ihop ,den såg väldans omskakad ut!



Vi säger sov gött Göte dröm sött!

2010-02-04 @ 23:54:57
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Hu det var en spännande saga. Kulan skrattar så hon nästan bryter ihop, men då kan du väl komma och laga henne oxå.

Förresten skall jag hälsa till dig från Kulan, hon blev så rörd så att tårarna rann över din vackra sång, som du skrev till henne på min blogg " det måste va Snygg-Göte som har skrivit denna vackra sång till bara mig" snyftade hon. Den peppar verkligen henne, så varje gång hon blir röksugen sjunger hon den, och det har blivit några gånger nu... men hon kämpar på :-)

2010-02-05 @ 01:29:07
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Torsten

Pjuuuh, vilken tur att han lever iallafall!!! Lite hjärnomskakning dock, men snart är han på benen igen! Tur att han har en fin,snäll, go, ödmjuk, omvårdande colliepys vid sin sida! Om jag nångång blir sjuk, Göte, så är du den förste jag ringer!

Ha det så bra idag och hälsa Paddington!

2010-02-05 @ 07:19:41
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: strövelstorpslagottona

Vilken sjutusan till collie du är. Nu kan du skriva medicine doktor på ditt visitkort också. Jäkla tur att du sköter Paddington så han blir frisk.

pussar

2010-02-05 @ 12:56:01
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Edith

Ååååååh vilken tur Paddington har som känner världens goaste och snällaste colliepys. Då är det inte så farligt med en hjärnomskakning. När jag blir sjuk nästa gång så måste du komma och ta hand om mig på det där speciella collie-viset. Puss på långnäsa.

2010-02-05 @ 14:24:13
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Tuna

Du är bra som Paddingtonompysslare. Tur att han har dig Göte!

2010-02-05 @ 21:31:11
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Bettan

Det här är nog en av de roligaste bloggarna jag varit in på :-) Kommer gärna tillbaks hit. Hälsningar från kusinen (tror jag vi är)

2010-02-09 @ 08:37:05
URL: http://www.monster-bailey.se
Polaren: Filifjonkan

Hej SnyggGöte, men gode tid vad ha du gjort med Paddington då? Hela hans nöthjärna ligger ju utspilld det blir aldrig mer nalle av honom nu ju,,skrattar,,, ja man ok man vet ju aldrig förstås ett bra bandage kan göra underverk se bara på Filifjonkans rygg som nu äntligen börjar bli bättre puss på dig snygging,hälsa Paddington med

2010-02-10 @ 10:51:47
URL: http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se/
Polaren: Valle Vagabond

Ser allvarligt ut det där. Bra att du pysslar om Paddington. Ha det gott sjutusantillcolliepysen!

2010-02-10 @ 13:41:08
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: Kusinen Zammy

Paddington måste ha haft ett jädra drag under galoscherna eftersom hans hjärna nästan ser ut som en valnöt.............. Visst skall livet levas i 190 knyck - men liiite måste man ju tänka på sina vänner också..........för vännerna vill väl ha kvar den lille björnen så länge som möjligt....... :-)

2010-02-11 @ 12:58:14
URL: http://www.zting.se
Polaren: Edith

Hej Snygg-Göte, jag skriver bara för att önska dig en trevlig helg. Hoppas allt är på topp med dig. Nospussar från långnos

2010-02-13 @ 10:58:44
URL: http://parisercollie.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0