Hallå mina vänner!!!!



Hej alla mina vänner. Tack som faaan!!! Vilket stöd jag har av er.  Jag ville bara höra av mig en liten sväng så ni får se att jag lever...



Jag e lite sliten och rädd fortfarande, men  Stina och Helga försöker få igång lite lek.



Husse törs jag leka lite??? Ja för tusan sa husse. Jag e här, jag går ingenstans, spring och lek lite, då blir du glad.



Jag springer en liten bit. Det känns bra.



Jag känner att jag börjar le lite gulligt. Ja, så däringa gulligt som bara jag kan.



Nu börjar ni välan känna igen mig. Det finns en röst i mitt huvud som hela tiden viskar till mig. Göte du bäst.... Göte va inte rädd allt kommer bli bra....Göte go Göte Go... SNYGG-GÖTE VON FORNBORGEN EN TUSAN TILL COLLIEPYS. Five star nej jag menar HUNDRA STAR GÖTE Yes,Yes!!!!!



Helga, Stina här kommer jag. Jag leker, jag flyger fram..



Husse, matte nu räcker det. Jag vill gå in. Nu orkar jag inte vara glad längre. Jag suddar bort lite sorg, lite rädsla men det finns en del kvar, det kommer nog ta sin tid. Jag törs inte gå ut när det e mörkt och jag e så jädrans rädd att min familj ska försvinna, men det kommer att bli bra. Det finns så  mycket att vara glad för. Ni alla mina bloggisar, vilket stöd både för mig och för husse och matte. Vi tackar och bockar och ni, jag lovar att snart e jag lika självgod och dryg och alldeles underbar som bara jag kan vara. Jag, den bästa av colliepysar. Snygg-Göte von Fornborgen e snart tillbaka. Det kan ni va säkra på.



God natt mina vänner!! OM jag orkar så börjar jag titta runt till era bloggar i morgon, men bara om jag orkar.

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Eros

Tjena min lille colliegrabb.

Låt det ta den tid som behövs för att du ska komma igen... Farsgubben här tror att han lämnat med lite kraft att övervinna jobbiga saker. När du känner dig ok ska vi träffas och hitta på kuliga och skojsiga saker och livet kommer att vara glatt igen.

Kram och tass på dig min lille son...

Eros

2010-01-03 @ 20:36:00
URL: http://www.up.to/godolakis
Polaren: Nilla

Ta all tid du behöver, vi väntar på dig. Och visst har vi gjort fint på bloggarna matte och jag, eller hur. Nu blev jag visst lite dryg ;o)

Puss på nosen

2010-01-03 @ 21:45:33
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Britta

Gullnos-Göte!

Ta´t lugnt grabben!

Vila lite till, lek och umgås med familjen!



Du kommer snart att vara den vanlige snygg-dryg-värsting-bästa colliepys-Göten igen!



Tockna här trauman tar lite tid att bearbeta och lägga bakom sig!



Jag har ett hett tips till matte och husse!!!!!

Till nästa nyår - prata med er veterinär och be att få de relativt nya tabletterna. Minns inte namnet....Börjar på Z eller X.

Man ger dem några dagar före "smällhysterin" och kanske några dagar efter (är inte helt säker på det).

Hundarna blir inte drogade och vingliga, är helt som vanligt men blir lugna och obekymrade om "eländet".

Enligt Eva, Stina och Ackes uppfödare, (som jobbat som veterinärassistent i över 30 år, fungerar de utmärkt!)



Skaffa dem i god tid - de brukar ta slut - och som sagt - de skall ges några dagar före nyårsafton.



Nospussar från

Stina, Bitte och Hippie!

2010-01-03 @ 22:43:29
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Stella och Doris med matte Lotta

Va gott att se att du är på rätt väg... Tat bara lugnt och gör saker i din egen takt så blir nog allt bra så småningom, vi finns ju kvar här....



Husses kompis hund har nu kommit tillrätta efter två nätter ute, gott att det löste sig det med...



Massor med goa kramar till Colliepysen med familj

2010-01-03 @ 23:12:47
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Tessan med "pälsbollarna"

klart du kommer tillbaka som den dryge,fantastiske,härlige,glade,tokstolliga Göte! Ta du all den tid du behöver,gosa lek, sjung tex denna sången "var glad och nöjd för vet du va en björntjänst gör ju ingen gla glöm bort bekymmer sorger och besväääär".... Den brukar hjälpa mig:)Alla vi som bara fullkomligen älskar dig väntar på dig och vet att du kommer tillbaka om en ÄNNU starkare än förr!



Sov gott dröm sött!

2010-01-03 @ 23:14:20
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: strövelstorpslagottona

Klart som tusan att du snart är ditt forna(fornborgna) jag igen. Vi väntar SÅÅÅ gärna på det. Bra försök med tjejerna i dag.

tjejpussar

2010-01-03 @ 23:47:23
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Elliot och Kulan

Goo Göte Goo... javisst kommer det att ordna sig med stöd av en så go familj och alla oss kompisar...

kramar Elliot

2010-01-04 @ 00:53:41
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Edith

Oooh Snygg-Göte - vad glad jag blir att du är på banan igen. Toppen, toppen! Var rädd om dig så här i början och ta inte i för mycket nu. Vi hörs snart igen. Här kommer ett fång med Pariserkramar.

2010-01-04 @ 06:58:16
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Torsten

Jag har skrivit en dikt till dej ....harkel,harkel



En tusan till Collie min kompis är

Sorger och bekymmer han med stolthet bär



Snart är han tillbaka med buller och bång

Sköter om Katten Katt med sin sköna sång



Hyllar dej Göte, det gör jag allt

Sköt om dej mycket och ta det kallt



Hälsningar från mej som är krullig-

till dej som är så gullig :))



Visst är den bra va??? Japp, alldelens själv har jag diktat....

Vi hörs hörru, vila på du!

2010-01-04 @ 08:37:47
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Rudi

Kul att du är på GO igen, Göte! Du är helt klart snyggast, tänk på det! Och dim familj kommer aldrig, aldrig att överge dig, det kan jag lova! För det gör inte hussar och mattar!

Krya-på-dig-kramar från mig.

PS Jag har länkat till dig, det är väl OK?

2010-01-04 @ 09:28:19
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Ulrika Malmqvist

Stackars Göte. Men nu får du rycka upp dig.

Matte och husse får gärna höra av sig om de vill ha tips. Nästan samma sak har hänt oss och den hunden är i dag inte rädd.

Kram Ulrika

2010-01-04 @ 10:54:27
URL: http://www.ullsasaskennel.se
Polaren: Tuna

Snygg-Göte: Vad bra att du är på banan igen! Jag är själv i springtagen. Vi kan väl springa i kapp på var sitt håll. Jag först och du efter, så brukar jag vilja ha det.

2010-01-04 @ 13:43:31
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Prinsessorna

Göte...Göte...Göte...kom in till oss och titta. Skynda dig, fort, fort. Matte har hjälpt oss med en ny header...igen. Den passar oss perfekt. Åh..vi har haft en sån mysig dag. Men först trodde vi att vi skulle hälsa på dig...tokigt va. Det gör vi ju till våren.



Hur mår du i dag då, kusin. Hoppas att det blir bättre och bättre. Vi håller tassarna för dig.

Puss på nosen

2010-01-04 @ 16:22:45
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

Men Gte vilket hemskat äventyr!

Jag har inte hunnit in här förrens nu och såg vad du varit med om.

Matte blev alldeles tårögd av fasa både för din skulle och för dina stackars människor.

Tack o lov att allt slutade väl.

Ta det nu lugnt så är du snart ditt gamla vanliga jag igen!

Polaren: erika med familj

men vilket äventyr du har varit med om göte, förstår att du är lite försiktig av dej nu, du får inte heller skrämma upp husse o matte på det viset...tur att du är välbehållen pussar o kramar

2010-01-04 @ 21:02:04
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: Filifjonkan

Hej Snygggöthe. Men så härligt att du tagit dig ut en sväng med husse. Förstår att du är orolig att det skall hända saker men mörkret är inte farligt vännen.Mörkret förstår du Göthe det är dagens syster... men du Filifjonkan försvinner inte hon är hos Pysen och Titti,. Och både Valle och Molle och Ludde hälsar ju på med där ibland precis som du. Klappar dig fint och säger var försiktig med tassarna bara så de läks bra.Tassalvan den som doftar sommar och nytjärad brygga du vet den är bra på tassarna när de fått lite stryk. Puss på örat ...

2010-01-04 @ 22:44:12
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: Anonym

Gomorron, gomorron, hör fåglar sjunga glatt gomorron, gomorron i kööööööööööööööööör

2010-01-05 @ 05:51:17
Polaren: Zammy

Go Göte Go......

Tänk på att du kan utnyttja den här situationen till max....... Jag menar - se nu till att få din vilja fram med både det ena och det andra. Om matte och husse försöker genomskåda dig - så visa bara dina vackra collieögon och blinka lite sorgset..... Vips så funkar det igen!!!

Vi långnosar är bäst :-)

2010-01-05 @ 11:59:03
URL: http://www.zting.se
Polaren: Valle Vagabond

Men Göte, min Göte! Vilket nyårsfirande du har haft! En riktig skräcknatt kan man ju säga. Och din familj med. Matte och jag blir alldels bleka (fast på mig syns det inte i min svarta päls) när vi läser om vad som hände. För tusan Göte! Tur att du är så söt och omtyckt så att du blev upphittad och återbördad till Götehuset. Pasa på och vila dig lite extra nu när du har så mycket medhåll och pysslande omkring dig ;-) PUSS, PUSS! Du kommer igen!

2010-01-05 @ 12:58:46
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: malte o snokas

sötegöte, va bra att du leker lite det är ett fint tusan till tecken. vi hoppas du kommer att bli genomglad snart! massa tröstepussar

2010-01-05 @ 13:37:30
Polaren: Mattes moster Barbro.

Hur du skrämde din familj. Hoppas att du blev lite skrämd så du inte gör om det. Men fy så hemskt det måste ha varit. Hur länge var du borta igentligen. Min hund Sudden har varit borta några ggr.på dagen, så där en halvtimme och vi har varit i upplösningstillstånd. Tur att det finns snälla människor. Puss och kram till dig och din familj.

2010-01-05 @ 15:27:09

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0