Jag har fått sparken!!!!



Hej mina vänner. Nu behöver jag er kärlek igen. Jag har fasen fått sparken, matte gav mig kvasten i rumpan det e samma som att dumhund du e inte önskvärd i detta stall. Uuuut!!  Jaha vad har han nu gjort tänker ni. Äsch, inget speciellt tycker jag väl. Matte överreagerade kan man välan säga. OK jag ska berätta från början. Hör upp!!!



Det var en alldeles vanlig dag på gården. Matte, mellanmatte Carolina och jag gjorde stallet. Jag chillade lite med hästgänget och knaprade hö. Matte sa kom nu så går vi in och mockar. Visst ,.... jag älskar att (äta hästskit) mocka.



Jag e verkligen en tusan till stalldräng. Matte skulle aldrig klara sig utan mig. Det går så lätt, så bra ja helt makalöst fint när jag e med.



Matte här e det mera (godis)hästskit att mocka. Kom hit för tusan med kärran. Hoho, jag e i Tronadas box. Kommer du matte??



Stina, det här måste vara världens bästa jobb. I love it!!!!



Mmm, rätt så ok. Men jag älskar mitt jobb. Va har du för jobb???? Jag vaktar ju våran fina pump. Det vet du välan Göte. Jag e ju en tusan till pumpvakt. Den bästa på våran gård...



Jag hörde hur matte och mellanmatte Carolina snackade om hur duktig jag var i stallet. Att jag höll mig där utan att smita. Hm tänkte jag.... Vill jag verkligen vara så jädrans skötsam, nej för faan jag vill vara busig. Nu drar jag. Haha vad kul. Nu ska jag hitta på något bus....



Jag drog en liten repa, ja bara runt huset, inte alls långt, jag hörde matte ropa, först gulligt, men sen jädrans arg. Jag kommer matte, cooola ner dig. Jag var nästan framme hos matte när jag fick syn på en liten skitunge som kom gående på gångvägen, jag kände att han ska jag faan skälla ut. Jag närmade mig honom, när jag nästan va framme gjorde jag mig så stor jag kunde och skällde utav bara den. Jag tror inte att han blev rädd men jag blev rädd. Ja, jag blev rädd för min matte för hon blev skitförbannad.



Det här mina vänner kan tyckas vara en jädrans vacker bild, men den e tagen av matte samtidigt som hon nyper nig i halskragen och spottar och fräser, typ, dumma hund nu får du inte vara med i stallet, nu åker du in. Skäms på dig Göte. Fattar ni, bara Göte, inte gullpojken eller Snygg-Göte en tusan till fin collie. Jag blev nerflyttad till bara göte med små skitbokstäver. Jag e så besviken på matte.



Försök inte Carolina, jag e så jädrans sur på både dig och matte. Ni har skällt ut mig. Nu kan ni allt fjäska en låång stund.



Nä,nä!!! Så jädrans lätt går det inte, du får allt fjäska mer kärleksfullt. Från djupet av ditt hjärta. Vill du verkligen att jag ska bli glad så säg förlåt lilla colliepys, matte och jag hade fel. Säg så Carolina.



Jag vill även ha tillbaka mitt jobb som stalldräng. Nu ska du säga Göte även om du har fel så har du rätt.... Ja men säg så då Carolina. Kom igen då, duktig flicka. Braaa!!!



Jädrans va bra Carolina, jag vet ju för tusan att jag har fel fast jag har rätt. Va duktig du va som förstod det. Nu ska jag berätta en sak för dig. Mittimellanmatte Carolina jag ääääälskar dig. Där fick du en riktig älskvärd puss från en tusan till collie. Jag e ju SNYGG-GÖTE VON FORNBORGEN  för tusan. En av de bästa. Ja kanske till och med den bästa. Det kan vi välan säga i dag.... Hurra jag e så glad att jag e jag tralala!!!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

Usch! Att vara osams med sin matte, det är verkligen pyton! Men dom är ju ofta så lättstötta när det gäller små egna utflykter med fart och fläkt. Såna där mattar som är i mellan-storlek dom är väldigt praktiska att ha, dom är så goa, eller hur? Min matte tycker förresten att du har snygga hästar på din gård. Hon säger att hon blir ridsugen när hon ser dem. Jag fattar ingenting! Men är glad ändå!

Killkram tillbaka

2010-01-15 @ 22:17:41
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Torsten

Hahaha...klart att du är BÄST!!! Jag fattar inte att alla mattar ska bli på så jäkla dåligt humör, bara för att man vill lufta pälsen något på egen hand....Det är ju inte så att vi inte kommer tillbaka, det gör vi ju förståss, men kanske inte just då, när dom ropar!

Lessen att jag påminde dej om det där dåliga....Men va faaan, det kan vi väl glömma nu??!

Jag är trött som sjutton....måste tillbaka till soffan nu...gääääsp!

Sov gott, SNYGG-Göte en sjutusan till stalledräng!

Hälsa hussen o matten!

2010-01-15 @ 22:18:38
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Stella

Ja de är inte goa att tas med när de är arga mattarna, min matte var arg på mig i går för att jag morrade på henne när hon skulle ta ut en stulen godbit ur min mun, inte kunde jag veta att det var en farlig godbit??

Det är tur att du har mellanmatten sådu får höra ditt namn med stora bokstäver!

Ha nu en bäst helg BÄST-GÖTE!

2010-01-15 @ 23:03:16
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Goaste Snygg-Göte, klart du är bäst. Mattar kan vara lite stingsliga ibland. Men vi tror det är av kärlek.

puss på dej stalledräng

2010-01-15 @ 23:24:42
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Javisst är surtaktiken bra att ta till, så får man som man vill ..OOOPs det blev ju ett litet rim av sig själv, men är man poet så är man :-)

Fasen vad mycket godis du har i ditt stall, hela högar att mumsa på, här får man passa på att leta om det har passerat en häst, men det är inte så ofta.

Taskigt av din matte att ge dig sparken för en sån skitsak, men här kommer en liten tröstesång



"Göte är en stalledräng

han är en riktig stjärna

han passar sina fålar (två) fem

det gör han jättegärna

matte fräser och går på

Göte trippar fram på tå

Och stjärnorna på himmelen de blänka"



Det var väl en riktig Tröst-sång, och nu blev du väl nästan rörd till tårar

din vän Poeten

Elliot

2010-01-16 @ 01:46:02
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Mio den prickiga hunden

Tjenare Göte! Mattar är så känsliga, vad sjutton en kontroll-runda måste man ju få ta... Och den där ungen behövde nog en förebyggande utskällning, så han vet att DINA hästar o DITT hus ska han inte komma nära iallafall! Kvast i rumpan, pyttsan, se jätteledsen ut ett tag så kommer de att fjäska för dig igen ;-)

Hästskit är ju bästa godiset, har du testat djupfryst? Är som glass, MUMS!

Adjöken! /Mio, han som har koll på allt o alla

2010-01-16 @ 08:52:11
Polaren: Edith

Hej hopp, du är helt klart den bästa av collie-pysar. Inget snack om den saken. Hur kunde matte ge dig sparken från stalljobbet? Fattar ingenting. Jo förresten ... jag fattar lite. Man får ju inte springa för långt från matten och inte skälla på småpysar heller. Men du vad bra att ni blev bästisar igen på slutet. Ha' en superduper lördag!

2010-01-16 @ 09:43:08
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Prinsessorna

Jisses vilken stingslig matte du har. Men våran är likadan, man får inte gå på egna utflykter då skriker hon som en galen tupp. Kan det vara ett släktdrag tror du, de är ju syrror...våra mattar.

Men de går alltid på sur-tricket hihi.

Ha en riktigt go helg önskar kusinerna.

Puss Puss

2010-01-16 @ 12:13:56
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Nilla

Men HALLÅ!!!!!!!!!Detta är ju förtal. Nu far de med osanning, dessa små prinsessor. Vad får de allt ifrån?

Oj, oj, oj vad jag är trött. Nu har jag städat bort julen, strukit gardiner, fixat och grejat. Somnar nog sött i kväll......Neeeeeeeeeej, skit, jag ska ju jobba hela natta. Kan du skicka lite piggelin och styrketankar till mig i natt, i drömmen.

Puss på dig och hela familjen / Gudmatte

2010-01-16 @ 16:05:20
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

Ja dessa mattar och deras underliga åsikter.

Vadå vi kommer ju tillbaka bara vi har fixat det vi ska.

Polaren: Dr XX

Göte, darling! Hoppas att du inte fått sparken från bloggen... Vill ju se mer av din vackra nos! Pigga nu upp matte med en liten sång så hon orkar lägga in en liten bild här, det behöver ju inte vara så många bilder varje gång men en enda liten Götebild skulle lysa upp sååååå! Kram kram!

2010-01-18 @ 15:44:03
Polaren: Filifjonkan

hej Snygggöthe.men ojoj hu äter du hästskit,,,ryser vet inte om jag vill pussa på dig då ju,,sen ge sig till att skälla på ett barn,,Abbans herr Larsson förstår att din matte skällde på dig faktiskt Snygga killar bara gör inte sånt i vilket fall inte på barn men nu vet du ju det. Så ha det så bra då inomhus nu SnyggGöte

2010-01-18 @ 17:48:37
URL: http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se/
Polaren: Britta

Gull-Göte!

Måste nog hålla med din matte här.......

Man får inte låta känslorna fara iväg med en så där Göte!

Jag förstår att det var frestande - men......

Och så det där med hästskiten.....

Tur att jag inte har hästar - då hade mina tre tjejer inte behövt någon annan mat - TVIII!!!!

Vi har haft allvarliga samtal om det där - numera går flickorna omvägar runt de högar vi passerar på promenaderna - och jag lovar dig Göte - här på Ekerö behöver man inte gå många steg förrän man hittar dom :0)



Nu är ni nog sams igen du och matte - eller hur? För vem kan vara sur på dig någon längre stund?



2010-01-18 @ 20:06:07
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Valle Vagabond

Arga mattar ÄR jobbiga. Fy tusan. Men man får lära sig att inte ta åt sig för mycket ... hehe. (Tror jag). Eller ?

Ha det gott snygg-Göte!

2010-01-18 @ 21:27:50
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0