En tjolahej och tjolahoppsan morgon!!!!



Tjolahejsan mina vänner och kanske en och annan ovän vad vet välan jag? Åter igen en underbar dag i mitt fantastiska liv. Ett liv att bara vara jag. Det är en njutning ska ni veta. Här står jag och filosoferar och insuper D-vitaminer genom nosen. Det e tusan så bra säger matte.



När livet leker så måste man göra ett och annat spjättspjång det stavas så och uttalas så. Det har Benjamin bestämt.  Ja han bestämde det för typ 22år sen. Ett så gammalt uttryck ändrar man inte på.



Min tjolahejsan dag skulle användas till att leta vårtecken. Men det här e ju inte ett vårtecken, men det e ett tecken, fast på något helt annat. Fundera på det ni!!!!



Jag tror allt att våren e en bit bort. Kanske i Tomelilla, inte vet jag tralala. Om nu inte våren har kommit till min by vad ska vi då leta efter???



Det e ju alltid bra med lite framförhållning, jag kan ju pinka in våren i förskott så e det gjort då e ju våren min när den kommer. Nu va jag så där jädrans klok igen.



Så där klok så jag blir alldeles varm i hjärtat. Jag e så varm att det e ok att bilden blev för liten. Det känns som den räcker endå.



En pil som säger att jag ska gå åt vänster. Hmm! Det måste betyda att jag ska gå åt höger. Även om jag kan ha fel så blir det nog roligare.



Jisses va roligt det blev. Jag visste välan att jag gjorde rätt fastän jag gjorde fel. Haha vad vimsigt det blev. Jag måste lugna ner mig tror jag allt. Phu!!!



Hoho! Var e ni alla mina vänner. Sitter jag nu vid fel mötesplats igen??



Nä nu går vi hem. Jag e fikasugen. En bra sak det e att gå i husses fotspår då kan man gå och vissla för sig själv utan att det händer något. Husse har ju kontroll, husse borde ha kontroll, andra hussar har kontroll, men inte min.



Ser ni? paniken lyser ur mina ögon. Känner ni? Ångesten doftar om hela mig. Husse det e ditt fel att jag hamnade här. Jag sitter ju för tusan  fast i en kardborrebuske...



Aj som faan!! Jag e ju för tusan pälsöm. Ta det försiktigt husse. Hur kunde min fina morgon bli så här? Svara mig husse!!!!



Så här i efterhand så e det rätt så vackert med kardborrar i svansen. Jag tror dom får sitta kvar. Det kanske blir en trend att smycka sig med borrar i svansen. Kom då ihåg vem som var först.



Vårens  nyhet.... Smycka dig och bli ännu vackrare.... Funkar för de flesta.



Husse du måste fjäska för mig. Jag vet att du har ost i fickan. Det e nu som den ska fram. ...



Tjolahejsan jag tar den själv tralala!!!



Tjolahoppsan det gör du inte alls tralala!!!!



Vänner delar på allt, både på tjolahej och tjolahopp.....



Sen rullade vi runt i snön och levde lyckliga resten av denna makalösa dag. Det blev en tusan till tjolahejsan dag. Så tjo och hejsan som det bara kan bli i min collietokiga men alldeles underbara värld.

Mina bloggisar det känns som om vi kommer träffas i morrn igen. Ja,,, det känns så!!!


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Men jädrans vad jag har letat efter den mötesplatsen idag, men icke. jag får leta vidare.

Men du, jag är inte så trendkänslig så jag tror faktiskt att jag skiter i kardborrana trots att det var ganska snyggt.

Ja du, på nåt sätt så tror jag oxå att vi ses imorgon

Elliot

2010-03-07 @ 01:37:00
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Sessorna & Harry

Men tjolahoppsan och tjolahejsan, här hänger vi inte alls med. Jisses vad du har kommit igång. Vilken härlig promenad det blev i dag också. Tackar allra ödmjukast. Mest tackar Lillebror Harry. Han insuper och lär för livet. Vi får nog ta och blogga vi också, men det blir senare. Nu ska vi kika på Vasaloppet en stund.

Tjolahopp

2010-03-07 @ 08:55:03
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Rudi

Kardborrarna står jag över, tack så myckt. Jag tror inte att det blir vårens trend här i Sörmland. Typiskt Skåne-pynt!Med eller utan utsmycklning....du är den stiligaste collie-pysen någonsin!

2010-03-07 @ 09:49:52
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Torsten

Kardborrar??! Vad är de'??? Tror jag inte att vi har här....dock satt dom snyggt i din fina svans!

Tur att du o husse är vänner, annars kanske du inte fått dela ost....;)

Jaaa, det såg ut som att ni hade en bra dag :D

Kram på dej, kompis!

2010-03-07 @ 11:39:24
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Edith

Fy sjutton för kardborrar. Dom sticks ju. Bushusse som tänkte ta din ostbit. Fy, fy! Ha' det så bra! Nu hörs vi inte på ett par dagar. Jag kommer att åka bil mil efter mil. Pariserkramar

2010-03-07 @ 12:52:39
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Carro

Hejsan lilla sötnos! vilken mysig promme, och vilken schysst husse du har som delar ost! han e väldans bra han! den bästa, skulle man kunna säga! Pusspuss

2010-03-07 @ 16:27:40
Polaren: Tessan och "pälsbollarna"

Nääää inte kardborrar, hatar dom! Men dom prydde din urtjusiga svans som en tiara på festens prinsessa:)Du mina grabbar satt vid en skylt och väntade...men det var nog fel ställe upplyste dom mig om sedan...Ja dom sover nu och orkar inte skriva hos dig på egen tass idag...dom har haft tjejj besök här idag! Visst var det väl du som fällde krokben på din husse? ;)kanske därför han planerade att sno din ost...Men du,ni matchar ju varann i "hårfärg" lite grått runt munnen sådär...:)

Ha en mysig kväll...

Tjilevipp och hopp snart blir det läge för morgondopp!

2010-03-07 @ 16:59:49
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Filifjonkan

Hej Snygg Göthe men så härligt ni har det i vårsolen ser jag Och lite barmark syns också åhh skicka hit den för här finns igen ännu men fick du kardborrar i pälsen sicken otur det är ju så himlars svårt att få väck,,Ostkalas med mums ,,ja du du har det bra du den saken är klar men det är ju så det ska vara med, klappar dig

2010-03-08 @ 14:17:41
URL: http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se/
Polaren: Tuna

Kardborrar i pälsen!

Du är så snygg så du behöver inte pryda dig med såna där små dekorationer. Men eftersom du bestämde dig för att dom skulle väck hoppas jag det inte var alltför olidligt att få bort dom. Min päls har aldrig utsatts för såna stickingar.

2010-03-09 @ 16:02:35
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Britta

Finaste Göte! Vilken härlig promenad!

"Ekerömaffian" älskar också ost - vill ha mycket - och ofta!! Bästa träningsgodiset och obligatoriskt minst två skivor var när matte käkar frukost!



Annars Göte.... är det väldigt gråtigt hos Fornborgen och Oxberget i dag....

Titta på hemsida respektive blogg så förstår du varför....

Han var verkligen "Världens Bästa Acke"!!

2010-03-10 @ 22:09:42
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Totti

Hjälp, kardborrar är min stora skräck, Jag kan inte ta ett enda steg förrän matte plockat bort varenda en. Sån tur att du fick lite ost till tröst. Ost är nästan det bästa jag vet!

2010-03-11 @ 01:17:59
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Filifjonkan

Hej SnygGöthe. Bara inne och ger dig en onsdagspuss och klapp hoppas du sluppit mer snö. Hos Filifjonkan förstår du har det kommit 5 cm tjock nysnö idag Inte kul alls tycker jag,

2010-03-17 @ 13:42:44
URL: http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0