Allt är inte som det verkar!!!!



Hej mina bloggisar. I dag är det inte längre lördamorron utan det har gått några dagar. Men jag tänkte berätta om Söndag eftermiddag. Jag tänkte prata om att det som sker kan kännas skitbra men ändå inte.  Ett exempel, träning med husse det e kul, han va så duktig och sprang fint tycker jag. Lite skräpig outfit men snygg ändå. Skitbra men .....inte riktigt bra.



Här står jag stolt och vacker och tusan till glad. Svansen lever liksom ett eget liv. Då säger husse ner med svansen GÖTE! Tur att han sa det med stora bokstäver annars kanske jag hade surat till. Glad svans bra..... men ändå inte.



Så ja, mycket bättre sa husse. När man e glad på utställning så ska man vara glad någon annanstans än i svansen. Det vet jag nu men ingen har lärt mig va fan glädjen får sitta i stället. Skriv och berätta vet ja, om ni vet vart det får spritta så tala för tusan om det för mig. Jag ska ju på utställning på Lördag och känner att det bubblar av glädje i hela min svans. Det kokar liksom över. Härligt och bra.... men ändå inte....



Jag känner mej på det stora hela rätt nöjd med dagens träning. Jag var fin, husse var fin, ja, vi e allt ett tusan till snyggt ekipage husse och jag. Nu  e jag  lite trött så här på eftermiddagen och myspysar i soffan, men jag kan inte somna. Det tisslas och tasslas och helt plötsligt så känns det inte bra......



Husse ropar på mig. Kom Göte (med små  bokstäver) nu jädrar e det inte bra. Han lyfter upp mig  när jag försöker fly. Nu ska vi bada. Åhh vad mysigt säger husse. Jag har älskat min husse hela helgen. Jag till och med funderade på om han skulle bli uppflyttad en grad. Ja, till husse med stora bokstäver. Allt e förstört, kärleken, vänskapen och tilliten. Hur ska vi reparera detta????



Förnedrad och blöt, en spillra av mitt vackra jag.



Så ja lilla gubben. Nu ska husse sjunga GÖTES visa så känns allt bättre. Mjuk GÖTE, söt GÖTE liten boll av päls. Blöt GÖTE, torr GÖTE nu så e han gla... trala!!!



Visst e jag glad igen. Det finns ju så mycket att vara glad över. Nu e jag ren och fluffig och jag e vän med husse. Eller jag e vän med HUSSE med stora bokstäver. Något som jag älskar att göra är att gosa med Rebeccas hand och gnaga lite charmigt. Det fick jag göra som tröst efter badet. Ni ser mina vänner, badelände kan vändas till något riktigt bra. Ni fattar välan att jag inte var rädd i badet på riktigt.Jag bara spelade rädd. Ja för dramatikens skull. Vem är du som inte tror på mig???  Säg ditt namn?? Puh! Jag trodde det va du TORSTEN, men det klart att du vet att jag GÖTE med stora bokstäver inte e rädd för ett litet bad.

Hej för i dag alla mina vänner och hej då bloggen. Vi syns i morrn eller i övermorrn, eller om vi har otur om en vecka. Nä så länge kan jag inte vänta. Jag vill allt läsa om mig själv  så fort som möjligt. Jamen det e välan inget konstigt med det???

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Kusin vitamin

Du får nog be husse ta något annat på sig på lördag..... Han stör liksom outfiten lite med sin utstyrsel. Du tror inte att du kan bada honom lite.....? :-)

Kan inte heller förstå det här med badandet..... de har ju lovat regn på lördag så det kommer ändå inte att synas att vi är jättefina!

2010-05-05 @ 15:51:19
URL: http://www.zting.se
Polaren: Wille

Själv ska jag visst också bada en dag har jag hört. Men inte än. Men fin blir du ju.

2010-05-05 @ 19:14:39
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Sessorna & Harry

Hej Snygg-Kusin! Vi känner ända hit hur rent och gott du luktar efter badet. Men nu får du allt ta och stoppa in husse i duschen. Så där kan han inte se ut på utställningen. Vi håller tassarna för er, och sen vill vi ha rapport och en massa bilder.

Puss på nosen

2010-05-05 @ 19:24:15
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Carro

Jag tycker allt att du är fasligt söt när du är blöt! Puss

2010-05-05 @ 19:59:19
Polaren: Tuna

Du har världens bästa namn: SNYGG-Göte! Älskling, du är så vacker, snygging!

2010-05-05 @ 20:11:32
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Rudi

Jädrar, nu har du fått fart på fan-cluben, GÖTE! Du vet hur brudar ska tas. Bad och uppvisning. Utklassade husse stort det gjorde du! Killkram från ett fan till!

2010-05-05 @ 20:42:04
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: strövelstorpslagottona

BLÖT-GÖTE SNYGG-GÖTE, ja du är ju allt i snyggväg. Men du, vi tycker också att du ska skura husse lite.

Den däringa glädjen får du nog pussa bort innan du går in i ringen. Vi vill också se massor av foton.

blötpussar

2010-05-05 @ 23:02:11
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Elisabeth, Merlin & Mio

Halloj!!!!

Vart är det ni ska på utställning på lördag?

Vi ska till Bjuv....kanske ni med?



Kram från oss i Sjöbo

2010-05-05 @ 23:03:50
URL: http://merlin.webgain.se
Polaren: Totti

Va, inte får du vifta på svansen, och så bad till på köpet! Det är tufft att vara vacker. Jag är så glad att jag är ful, i alla fall enligt rasstandarden för lagotto. I mattes ögon är jag världens vackraste. Och jag får hålla svansen hur högt jag vill!

2010-05-06 @ 02:13:22
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Britta

Hippie, Stina och Bitte (och Britta förståss) önskar dig lycka till på lördag Göte! Håll för fanken ordning på svansen, vackre gosse :0)

Jag tycker att det är störtlöjligt att colliesar inte får vara glada i ringen - men nu är det så och då får du vara glad i nosen i stället :0)



Du får hålla tassarna för Bitte på lördag, då ska hon tävla rallylydnad och är hon duktig så får vi tävla DM samma dag - Stina får stå över på lördag, hon har ju haft lite trassel med magen och vi har inte kunnat träna- hon och Hippie blir hejarklack i stället :0)

2010-05-06 @ 16:50:45
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Torsten

Nej för sjutton gubbar!!! Inte fan tror jag att du är rädd för badet inte...för det är du välan inte, va???!

Tror jag hakar på ditt förslag, jag kommer till Skåne och hittar på kuligt bus med dej GÖTE med stora bokstäver, jag kan ju komma och kolla in din glada svans på lördag, för visst faaan sitter glädjen i svansen...det är då vad jag tror!

Ha det gott min snygge vän!

Ps. Vet du av nån genväg så man kommer snabbare till Skåne? Ds

2010-05-06 @ 22:00:18
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Edith

Hej Göte, Du är jättesöt när du har varit i badet. Men jag tyckte jag såg en tår på din kind. Men det är klart att du inte är rädd för att bada. Jag håller tummarna för dig i helgen. Du kommer att vinna över dom andra colliepojkarna ... Göte du är den snyggaste alla kategorier. Nospussar från en annan långnäsa

2010-05-06 @ 22:04:28
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Vaaa... var skall flaggan vara om inte i topp!! men du får väl hala ner den precis när du går in i ringen :-) Vi vill oxå se en massa SNYGG-bilder när du vinner på utställningen.

2010-05-07 @ 00:23:31
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Nilla

SPARK I BAKEN inför morgondagens äventyr.

Puss på nosen från GUDMOR

2010-05-07 @ 17:12:32
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Cruellas sida

Snyggaste GÖTE! Tycker riktigt synd om de andra hundarna på utställningen. De kommer ju inte ha en chans ju. Lycka tillspark i baken och kom ihåg att hålla styr på svansen en stund!!=D

2010-05-07 @ 23:56:48
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: GUDMATTE

Gudmor eller Gudmatte, skit samma. Nu fnissade du väl på dig, eller såg du inte att det stod Gudmor ;o)

2010-05-08 @ 01:37:09
Polaren: Becca & Olga

He he läcker outfit;) Stora stockholm nästa!

O vad eländigt med bad! :S hihi :D

2010-05-08 @ 20:49:13
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0