Blommor och bin!!!!



Hej mina vänner. Här kommer jag inrusande i bloggen snyggare än på länge. Idag tänkte jag prata om blommor och bin. ........Nu vet jag att Torsten, Wille, Rudi, Totti, Valle, Elliot ja alla mina killvänner spetsadade sina öron. Smågrabbarna Harry och Hector tänker nog ....jaha blommor kul, bin aj dom sticks.....Ja, så tänker dom nog.



Ja, jag vet inte vad ni väntade er mina killvänner. Men det här e mattes favvisblomma. Inget märvärdigt tycker jag, det kunde lika gärna vara en plastblomma, eller???? Jag skiter i vad matte tycker, jag ska berätta om den vackraste blomman i världen om jag får bestämma. Häng med så får ni se.



MASKROSBLOMMAN, blomman med stora bokstäver. Jag blir så jädrans glad av maskrosor. Nu tänker ni nog att den där Göte han e ju knäpp. Maskrosen är ju ett ogräs..... Vem har bestämt det??? Jag skulle vilja träffa den som bestämde att maskrosblomman  inte är en blomma utan ett ogräs.



Här hemma på min gård växer tulpaner och maskrosblommor tillsammans. Det e så jädrans vackert. Det håller ni välan med om???



Nu tänker kanske vissa, Ferdinand fjollcollie som sitter där och luktar på en tulpan, nu ska ni få höra......jag har ju känt en viss avund på er uppåt landet där det växer korvbuskar och korvträd, men här nere i Skåne så har vi köttbulletulpaner. Nu blev ni allt förvånade. Kom hit så får ni se......Ni tror väl inte att jag luras. Nänä jag har väl aldrig varit så nära sanningen som idag.


Jag skrattar av glädje och stolthet. Jag har lyckats driva upp massor med maskrosblommor på våran stenlagda innergård. Jag har vattnat och gödslat hela våren. Vilket resultat, vilken framgångsrik odlare jag är.



Neeej!!! Vad tusan har hänt!!!! Skithusse har rivit upp mina maskrosblommor. Hur kunde du husse? Mitt hjärta gråter. Mina gula fina maskrosblommor som gör mig så tusan till glad och lycklig.



Nu kommer jag till bina. Dom trivs här hos mig precis som maskrosblommorna. Jag vill att alla ska känna sig välkommna här hos mig. Men husse han är grym, han e hård, han e hänsynslös, han e en husse som ligger på minus.



Husse har börjat mura igen bihålen i vårat hus.  Bort med alla bin sa han. Kom alla och hjälp till det här e kul. Men ingen kom och hjälpte till. Någon sa att vi måste faktiskt rösta om det här. Vi kan ju inte bara vräka alla bin som har  hyrt av oss i alla år.



Hörrödu GÖTE med stora bokstäver. Du ska inte vara arg på mig. Jag måste faktiskt mura igen några bihål annars så kanske huset rasar..... Ser du vad jag håller i handen????  Det e maskrosblommor från innergården som jag har planterat på ett bättre ställe. Vill du se???? Kom då din gamla sur collie!!!! Jamen häng med ni andra också, ni ska få se att jag inte e någon elak husse. Nä jag e en tusan till bra husse.... Den bästa husse som Göte känner... Det e välan inget konstigt med det????



Här springer jag runt i mitt nyodlade maskrosfält. Rusig av lycka.




Du HUSSE med stora bokstäver. Vi är välan inte riktigt som alla andra???



Nä, vi här hemma på våran gård älskar vi maskrosblommor. Dom har som en fristad här hos oss,  vi är delaktiga i att dom inte kan utrotas. Gud vad fint det känns. Nu mår jag så himla bra, jag trivs verkligen med att vara jag.  Det kan ni välan förstå??

By the way!!! Biiiina bor kvar. Det fattar ni väl!!!!


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Carro

Hej lilla Fluffis! Jag gillar maskrosor jag med, dom är så gula och fina! Pusspuss

2010-05-20 @ 09:27:30
Polaren: Älsa o Ästher

jamen hallå snygg Göte!!! Bihålor??? Det gör väl ont i dom va;)....hihihi.....och vi tycker att bin är lite läskiga med sitt surrande=)

Men jösses amalia vilka ursnygga bilder på dej!!! Vi blir alldeles knäsvaga=)

puss på snygg nosen:)

2010-05-20 @ 18:12:54
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Polaren: Rudi

Det du GÖTE var en bra lektion om blommor och bin. maskrosorna håller just på att komma i högsäsong här i Julita. Och visst pryder dom sin plats. Absolut! Bin har jag inte sett några i år. Men dom kommer nog. Köttbulletulpan vill jag, nej kräver jag, att du skickar en lök av i höst. Det är välan inget konstigt med det! Killkram tebaks.

2010-05-20 @ 18:16:26
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: strövelstorpslagottona

Du har allt en jädrans förstående husse, var rädd om honom. Maskrosor kan man ha till mycket, exempel göra saft av och lite starkare varianter. Tack för att du peppar våran mamsen så hon inte lägger av med hunderiet. Men hon är gladare nu. Det måste bero på dej, en tusan till GÖTE

tusanpussar

2010-05-20 @ 22:39:01
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Totti

Kära Göte, jag håller med dig. Maskrosor är värda att bevara. De godaste blommor som finns. Smakar smaskens.

Och du...jag har hört skvaller ikväll om en överraskning åt dig...men jag säger inte ett knyst! Inte ens om du mutar mig med ett hav av maskrosor.

2010-05-21 @ 00:27:25
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärade

Köttbulletulpaner... det låter spännande det vill jag oxå plantera. Maskrosorna skall vara kvar, det tycker jag oxå.Det var ju en jättebra lektion om blommor och bin, gud vad jag lärde mig jättemycket. TACK GÖTE för din enorma kännedom om allting

2010-05-21 @ 01:14:18
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Torsten

Då kan jag också göra dej glad....för hemma på vår gata i staaan, ja här i Pite alltså...där får det också växa maskrosor!!! Dom står som små solar i gräset och ler :D

Du...faktiskt trodde jag att du skulle ta en annan historia om blommor o bin, jag spetsade mina öron på topp....Men nu är jag glad att det var DIN historia om blommor o bin, för den var både vacker, rolig och HOPPFULL!!!

Ta vara på din braiga husse, dom braiga växer inte alltid heller på trä'n!

Kramar till er alla och trevlig helg!

2010-05-21 @ 08:16:47
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Wille

Ja du Göte nu hade ju jag tänkt mig en annan sorts "blommor och bin lektion". Jag trodde du skulle lära oss hur man planterar blommor, odlar bin och ser till att blommorna blir flera.

Men istället fick jag höra en söt berättelse från en som gillar maskrosor lika mycket som vi här hemma. Inte för att vi har en trädgård, men matte tar med mig ut bland maskrosshaven, för det har vi några här nu, och bara fotar och fotar och fotar med kameran. Matte tycker maskrosor är vackra, inte ogräs. Och jag då, jo då, jag rusar gärna fram bland maskrosorna.

Vilken bussig husse du har som förstår att du älskar maskrosor och planterar dem på ett annat ställe där de får växa.

Sedan den där Köttbulletulpanen du visade, är de så de ser ut när de blommar ? I så fall har vi nog några sådana här också. Våra blommar i så fall de med. När bär de frukt ? När är de redo att skördas ? Snälla berätta !

2010-05-21 @ 12:14:51

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0