En vanlig Lördag i mitt makalösa liv!!!



Nu e det Löööördaa morgon och jag har det så jädrans bra.....Husse vi ligger kvar en stund och bara goooosar, sen kan du gå upp före mig och göra frukost.  Visst husse???



Husse jag vill ha leverpastejsmacka med gurka. Fixar du det e du snäll. Jag ligger kvar en stund och bara myspysar. Mmm vad myspysigt jag har det ....



Åhh.... Vad jädrans mysigt vi har du och jag husse. Vi kan välan säga att denna dagen e våran dag. Ja din och min alldeles egna Lörda. En mysarpysarlörda.  Kaffekopp på dig husse. Va fasiken e det du säger??  Skulle jag vara för stor att sitta i knä??  Nej där har du fel. Jag e liten, fluffig och gullig. Det måste ju vara ett rent nöja att ha mig i knät. Du husse jag tror att alla skulle vilja vara i din tröja just nu och ha mig så nära. Jamen det e välan inget konstigt med det???



Nä du husse nu vill jag dra ut på en myspysig morgonpromenad.... Vart vill du gå husse??? Du får bestämma, ja bara om du bestämmer att vi går till Hjalmars backe. Jag älskar att valla Helga och Stina i backarna. Kom nu så sticker vi.



Jiiiha!!! Jag e så hiskeligt pigg och sprudlande lycklig. Kom och ta mig om ni kan......ta min pinne om ni kan.......Halllå jag finns ju här......



Stina..... för tusan du har inte en chans. Jag e störst, jag e bäst och jag e snabbast. Jag e Göte en tusan till colliepys en av dom bästa jag vet. Jajamen så e det!!!!



Helga min vackra pudlatjej.  Kom och va med, jag lovar att du ska få hinna i kapp, men bara för en liten stund sen springer jag i från dig. Jamen det vet du välan att jag måste..... Jag e ju bäst när jag springer först.



Husse blev så galet glad när han fick leka med bollen. Ja sa ok jag kan välan jaga bollen om du nu så  gärna vill.  Jag kände att jag skulle vara lite extra snäll mot husse i dag. Det e ju trots allt min och husses mysarpysarlörda i dag.



Nu vet jag inte riktigt vad han vill. Jag har gått med på allt i dag bara för husses skull, men nu börjar jag faktiskt tröttna.... Vad menar han? Jag undrar varför? Nä, nu e jag både hungrig och trött. Husse nu får du gå vidare i din dag jag orkar inte mer.



Jag e så trött.....



Ääh, du husse kom och mata mig e du snäll, jag e så trött men du vet välan att jag behöver mycket mat. Maaaata mej.......



Nu mina vänner skuttar jag vidare i mitt underbara liv. Jag sparkar lite gulligt med bakbena, tittar lite över axeln om någon vill hänga med. Nä det får ni ju inte för jag ska  gå och lägga mig.  Ja som vanligt ligger jag mellan husse och matte, jag har försökt att vänja dom av med det men det går inte. Det känns som om dom inte kan vara utan mig. Jamen det e välan inget konstigt med det?????

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

Vilken fantastisk husse-dag ni haft! Precis vad en sån som du förtjänar! Och jag som hade sovmorgon i morse, men jag låg på golvet i vanlig ordning minsann. Mattes gamla collie sov i sängen men det har jag aldrig fått göra. Måste vara nåt med colliepysar. Är välan inget konstigt med det, antar jag :-) Killkram!

2010-05-01 @ 23:49:09
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Nilla

Nä, precis...det är välan inget konstigt med det!!! Att du sover mellan matte och husse, att husse aspelut ska ha dig i knät, att husse ska mata dig...näe...inget konstigt alls.

2010-05-02 @ 07:48:20
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Wille

Jag hade också sovmorgon i morse. Det var så skönt. Det var inte snällt att lämna fästingar i husses och mattes säng !

Men en skön "hussedag" hade du i alla fall. Ha en skön söndag också.

2010-05-02 @ 11:47:18
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Edith

Vilken fantastisk lördag du och husse har haft. Det här ska jag visa för min husse så han vet vad jag förväntar mig. Men det var tusan så trött du blev Göte ... att du måste ligga och äta. Jag brukar sova i mattes säng ibland och då ligger jag bara i fotändan och fy sjutton om hon bara så nuddar mig med tårna ... sticker jag ned från sängen på direkten. Sån är jag. Nospussar

2010-05-02 @ 11:48:40
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Kusin Vitamin

Vilken härlig husselördag du har haft :-) Jag sover också i sängen och bäst trivs jag på husses kudde................ Blir ofta kallad för kommunens största preventinmedel - men jag vet inte vad de menar med det............

Tänk på att på lördag - då är det stora colliedagen i Osby......... Massa colliepysar på en och samma gång! Säkert någon tjusig flickflirt också....... Bäst att göra sig extra fin då!

2010-05-02 @ 19:45:39
URL: http://www.zting.se
Polaren: Torsten

Om man säger som sååå....INGENTING känns konstigt när det gäller dej, Göte!! Du är en vitamininjektion för min matte och för mej är du idolen heeela daaan...Fy fan, va du är bra!!! Din husse ska vara så jäkla glad för att du vill ha en riktig killdag med honom och rätt som det är har ni en krullig som kommer och 'joinar' er....japp, den krullige, det är jag!!!

Ha en fin vecka!

2010-05-03 @ 08:30:27
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Carro

Åh, älskade lilla fluffis, vilken mysig dag med bästa hussen! Vad skoj vi ska ha på lördag, roadtrip! Och visst ska vi sjunga i bilen, heeela vägen! Då blir pappa å mamma glada, tror jag, för du har ju sån fantastisk sångröst, den bästa jag vet, faktiskt! Puss

2010-05-03 @ 10:14:32
Polaren: Cruellas sida

Tack för dina kloka visdomsord...Vi älskar verkligen att läsa om dina dagar! Jag förstår att du älskar att vara du.

2010-05-03 @ 22:07:23
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Stella och Doris

Vilken ära för husse att få en egen dag med dig, hoppas att han kände sig ärad!



Nospussar

2010-05-04 @ 17:21:22
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Wille

Kikar bara in en sväng för att se hur du har det. Sov gott !

2010-05-05 @ 00:20:56
URL: http://willebus.bloggagratis.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0