Jalle von Fornborgen det e jag!!!!



Tjena Jalle här!!! Hur gick det egentligen till när jag hamnade i Götes säng?  Det ska jag nu berätta för er.....Häng med!!!



Matte du måste fota mej, annars tänker jag inte berätta. Om det nu e så att jag får äga bloggen i dag så ska det vara många bilder. Ja på mej så klart!!!!



Jag skrattar lite gulligt, jag e ju så jädrans glad över att få bo med Snygg-Göte. Han har ju varit lite som en idol för mig. När jag var och hälsade på här med Familjen Fornborgen så kände jag att här kan jag välan stanna. Men Göte ville inte ha småglin än på ett tag. Nähä sa jag skyll dig själv. Nu går du miste om världens bästa brorsa. Så åkte jag hem till Ekerö med familj och husvagn.



Sen kom jag ju på att jag gick ju också miste om världen bästa brorsa. Jag ville verkligen ha en brorsa som jag kunde kampa med. Som var stor, stark och vacker.  Så jag började tjata på Bettanbarndomsmatte. Bettan för tusan om jag ska flytta hemifrån så vill jag flytta till Göte. Jag känner att han kan lära mig att bli en tusan till colle. Ja en COLLIE med stora bokstäver. Jag gör allt för att komma dit. Jag kan till och med flyga.... Vad säger du Bettan??? Ring och fråga!!!!


Jamen det e välan klart att dom ville ha mig. Det vill väl alla???



Här landar jag på Ängelholmsflygplats. Men Göte vet inte om att jag ska komma för han ligger och sover. Jag e inte själv på planet det fattar ni väl, jag e ju faktiskt bara en liten valp. Jag reser med Kusin Xelmas matte Annelie, en tusan till trevlig reskamrat.



Trött och nyvaken. Känner mig lite stel efter en lång flygning.



Jag sträcker på mig och nu, nu kommer jag på.....förbövelen jag e i Skåne. Snart är jag hemma hos Göte, ja SNYGG-GÖTE med stora bokstäver. En dröm har snart gått i uppfyllelse. Jag förstår om ni e avis. Jag va den som hade tur. Jamen någon ska ju ha det också!!!



Allt var så omtumlande så jag somnade i bilen och när jag vaknade så såg jag Göte. Jag låg i samma säng som SNYGG-GÖTE, jag känner mig plötsligt lite blyg och Göte blir förskräckt. Jag hör honom säga till husse....jag tro jag fött en unge, men sen fattar han att det e ju inte möjligt. Ja, det va så jag hamnade i säng med Göte. Nu håller jag på att bekanta mig med omgivningen. Jag vill se och höra allt. Maskrosblommor, bin, jag vill träffa hästarna och pudeltanterna. Ja jag vill träffa hela nya familjen. Häng med nu kör vi!!!!!



Jag började morgonen med lite fikamys. Husse och jag i soffan. I like it!!!



Sen stack vi ut i trädgården och sparka boll, matte, jag och resten. Vi hade även lite träning, jag vill ju kunna allt som Göte kan. Så därför började vi med hopp och tigg. Det ingår i Olydnadsklass 1. Nu e jag på gång!!!!



Jag fick ju ett spjättspjång när vi va här och hälsade på. Nu tog jag fram det och roade mig en stund. Tänk att ha ett eget spjättspjång, jag har faktiskt tänkt att låna ut det en stund till Harry när han kommer och hälsar på. Då blir han nog glad!!!



Jag skulle spana in Götes maskrosfält. Men va tusan hände??  Jo, jag gick vilse. Hjälp skrek jag... Rädda mig.... Jag hittar inte hem.



Kära nån va trött jag e. Göte jag orkar inte mera i dag. Jag kan välan få äga bloggen i morrn också??? SNÄLLA GÖTE!!! Jag känner att jag har så mycket mer att säga, men jag orkar inte. Jag e ju faktiskt bara en liten valp. Tänk på det du GÖTE MED STORA BOKSTÄVER!!!!



Jag orkar inte vara med på sista bilden. DRAMA nu får du säga nått. Va, e jag med på bild. Hur ser jag ut?? Det här var jag ju inte beredd på. Nu måste jag samla mig. Hm, Jalle hälsar att han är trött men lycklig. Han vill tacka Olle och Bettan för att dom lyssnade på hans tjat utan att bli arga. Han hälsar även att han e så nöjd med sin barndom. Han vill tacka för allt som ni hann lära honom. Han säger att ni har grundat väl för framtiden. Det va ju en väldans tur att ni lärde honom att ligga i sängen . Att tigga vid matborden det  är nog Brittas förtjänst. Han hälsar tack Britta. Han gillar även att åka bil och blir glad när det kommer en liten unge förbi.

Hela Familjen Fornborgen har helt enkelt lärt honom att vara JALLE VON FORNBORGEN EN LITEN PYS MEN MED STORA BOKSTÄVER. Tack Olle och Bettan min barndoms husse och matte. Nu går jag vidare på nya äventyr. Men ni kommer alltid finnas i mitt liv på ett eller annat sätt. Jamen det e välan inget konstigt med det????


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Carro

Åh, lilla mini-fluffis, så himla glad jag är att du trots allt fick flytta till Skåne! Väldans tur, tycker jag! Vi ses och kramas i veckan, tycker jag!Puss på nosen

2010-05-22 @ 20:40:11
Polaren: Gudmatte

Tjenamors....JALLE MED STORA BOKSTÄVER!!!!Så kul att läsa om hur det gick till när du flyttade till din nya familj. Du ser...det lönar sig att tjata och be. Fortsätt med det, och du kommer att få allt du vill ha. Men skynda dig medan du är liten och söt, det är då familjen är som mest medgörlig. Sen när du blir stor och snygg, då är det inte lika lätt. Då kommer de helt plötsligt kräva att du uppför dig ordentligt. Men då är det bara att du hör av dig till gudmatte, så ska jag prata med din familj. Det är det gudmattar är till för. Snart syns vi för första gången, det ska bli så kul. Och Harry hälsar att han jättegärna vill låna ett spjättspjång.

Puss på nosen...och hälsa Göte

2010-05-22 @ 21:22:33
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Elliot Kung af Upphärade

Meeen... vad skådar mitt norra öga!!! har du fått flytta hem till GÖTE. Tänk vad du skall få det bra och va mycket han ska lära dig.. det här kommer att bli spännande!!!

2010-05-22 @ 22:22:25
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Fornborgen

Hej Jalle,

Du hade allt en riktig tur du som fick flytta hem till GÖTE och hans familj. Fortsätt nu att vara den goa fina valp du är, du kommer alltid att finnas i våra liv också.

Hälsa nu GÖTE och resten av familjen.

Bettan och Olle

2010-05-22 @ 23:02:17
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Totti

Det där med olydnadsklass 1 låter intressant. Jag tror att jag har vissa chanser där. Jag kan en massa olydnadskonster.

Så mycket du redan har varit med om i ditt unga liv - åka husvagn, flyga gå vilse bland maskrosorna och träffa celebriteter som GÖTE. Ska bli spännande att se vad det månde bliva av dig!

2010-05-22 @ 23:34:18
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Malin m prickarna

Nu blev det morgonchock här med! Fast det kunde jag väl anat, JALLE du är ju underbar! Tur att jag ska komma ned snart o hälsa på för en sån go liten fluff-hund måste jag ju få krama!

2010-05-23 @ 07:13:01
URL: http://vetmalin.dinstudio.se
Polaren: Torsten

Men för tusan, Göte!!! En lillebror!!! En liten JALLE...man sätter ju frukosten i halsen...vilken överraskning!

Jalle, vilken jäkla tur att du fick flytta till GÖTE, min stora idol! Han ska nog lära dej ALLT och jag ska se till att bistå med lite jag också...

Olydnadsklass 1...ja, den kan jag nog, var så bra i den att jag raskt kunde flytta till 2'an!

Göte för fan, ta hand om brorsan nu på bästa sätt, så hörs vi snart igen!

Ciao!



pssst.... sa jag att han var gullig?

2010-05-23 @ 08:50:03
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Rudi

Jalle, vilken tur som sagt att just du hamnade hos GÖTE som verkligen kan och vet allt som en colliepys behöver veta och kunna. Du kommer att växa upp och bli GÖTES stolthet och bästa kompis, dt tror jag absolut! Jag blir också lite avis på er flock. Min egen är så pytteliten... Farbroderlig kram till Jalle och killkram till GÖTE

2010-05-23 @ 09:55:49
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: erika

nämen vad e det jag hör är det en ny familkemedlem vi har, åh sååå söt jalle är, ja hörde det av nilla, vilken fin historia det va meningen att göte skulle få en liten hund valp att se efter=)=) vad roligt grattis

2010-05-23 @ 20:10:31
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: Doris

Men så kul, vilken ära för Göte att få en lillebror, det var en ära för Stella att få en lillasyster när jag kom! Och tänk så bra det är för oss som får så bra förebilder, ja de bästa faktiskt!!



Kramar till er

2010-05-23 @ 20:34:09
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Cruellas sida

Jalle...det är inte dumt att vara minst och sötast i flocken...det kan man lätt lära sig att utnyttjaa."smile". Men Göte behöver inte vara orolig bara för att du är så söt. Han är ju fortfarande GÖTE!!!

2010-05-23 @ 21:37:17
URL: http://crllaue.blogspot.com

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0