Mitt underbara liv!!!!



Hej mina vänner. Här ligger jag och Stina i våran nya koja. Vi snackar om livet och hur jädrans tjolahoppsan vi har haft i veckan. Vi fick nämligen släktbesök i Onsdags. Hela gamla familjen från Ekerö. Ja, barndomsmatte och husse, vackra Gamma, lakritstrollen Siri och Örnie och sist men bäst Lillebror kusin Jalle. Häng med nu så ska ni få träffa min barndomsfamilj.



Nu ska vi ut på äventyr. Jag tänker avslöja en hemlig plats, snart... men ni får hänga med och se själva.



Lillebror kusin Jalle hängde med riktigt bra. Han sprang på som tusan. Nu är vi ute på stora fältet. Det e ett riktigt tjolahoppsan fält. Kom nu så tassar vi vidare i våran myspysiga promenad.



Nu kommer mitt avslöjande. Vi är på BLÅKULLA!!!! Det är hit alla kvastar styr på påsken, men till vardags så kallas kullen inte ens kulle utan för HJALMARS BACKE. Ha!! Vad säger ni nu va? Tänk att jag kan springa upp och ner här varje dag. Men ni ska veta att på Påsken så förvandlas kullen, när man går förbi så syns den inte. Kullen är då gömd i dimma och man kan endast ta sig dit med kvast och katt. ......



Nu vill jag gå hem gnällde Lillebror kusin Jalle. Jag e trött och hungrig. Bääääär mig!!!! Håll truten din lilla gnällspik sa jag. Jag kände att jag behövde va lite tuff. Han e ju så gullig så det kan ju bli lite för mycket jollrande. Ja, ja nu går vi vidare hemmåt.


Här skulle husse styla lite för Olle och Bettan. Se här platsliggning trippel snyggt, men så skrytig får man inte vara på bloggen för då åker huvudet av. Sorry husse, men det va Stina och Helga som hittade på det.



Väl hemma så fick husse tillbaka huvudet för vem skulle jag annars titta på??? Vi körde lite lydnadträning för som ni vet så är jag ju bara bekant med olydnad, ja inte bara bekant utan riktigt bra men Bettan förstörde min lycka för hon sa att det kan du faktiskt inte tävla i GÖTE. Som tur va så sa hon GÖTE med stora bokstäver.....



Nej skrek lakritstrollet!!!! Göte du får inte bli lydig du ska ju fortsätta att toka dig på bloggen. OK sa jag klart jag fortsätter att toka mig men någon gång då och då kan jag välan glänsa lite i lydnad. Jag tror att jag skulle trivas med det...Ja för bövelen det blir bra.



Hahaha!!!! Örnie tycker att jag e så jädrans rolig så han var tvungen att bita på en träbit för att inte skratta på sig. Ja jisses vilken dag. En riktig tjolahoppsan och tjolahejsandag.



Jag e en liten pinnapportör sa Lillebror kusin Jalle. Såååå duktig!!! ja det e välan inget konstigt med det. Vi e ju släkt. Ja,  jag har ju bestämt att han både e kusin och lillebror.



Nä, du Götes husse nu vill jag gå in och jaga Busan annars käkar jag upp dig. Mmm smaskens!!!!



Nu tänker jag önska er en tusan till trevlig Fredagskväll och missa mig inte i morgon för då ska ni få följa med oss till VÅRAN STRAND. Det får ni inte missa!!!!!!





Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Anonym

Hej Göte,

Du är verkligen en riktig snygg-GÖTE du. Nu väntar vi med spänning på Lydnads-Götes debut.

Tänk att vi fick följa med till Blåkulla också, det var en riktig höjdare dé.

Kram

Bettan och Olle

2010-05-14 @ 19:17:19
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Cruellas sida

hej snyggaste Göte!! Vilken härlig släktträff ni har haft=D. Och här är det solskyddsfaktor hög som gäller för mig nu. Men har faktiskt blivit lite rosa ändå. Hoppas du får en underbar helg. Själva ska vi påbörja ett projekt här hemma i helgen...men det berättar vi om senare. Kram på er!!

2010-05-14 @ 21:50:25
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Rudi

Men GÖTE! Lydnadsträning, du upphör aldrig att förvåna. Men det är bra att variera sig. Livet kan bli tusan så tråkigt annars! Din släktträff verkade hur kul som helst, vilket härligt gäng ni var!Killkram från mig!

2010-05-14 @ 21:57:48
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Carro

Åh, lilla fluffis, vad mysigt ni har haft det! Jag blir nästan avis, mysiga lakritstroll, vackra Gamma å lilla valpisen...han hade passat bra hemma hos mig, minsann! Å va tjusig nya kojan e! Vi ses nog nästa vecka, jamen visst blir det så!Puss

2010-05-14 @ 21:59:22
Polaren: strövelstorpslagottona

Det var som tusan vilken träff du har haft. Den där lillebror/kusin är ju bara så bedårande. Lär honom allt du kan så han blir rustad för det stora livet.

Gosehelg från oss

2010-05-15 @ 00:33:39
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Edith

Vilken toppendag du haft med din släkt. Den där lillebrorkusin Jalle ... han är så söt så matte vill absolut adoptera honom. Du och dina syrror är ena baddare på platsliggning. Det syns helt klart. Ha' en bra helg! Nu drar jag snart söderut. Nospussar

2010-05-15 @ 07:53:20
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Hej GÖTE, du snyggaste av snygga.Vilken släktträff`du har haft.Dom där lakritstrollen verkar schyssta tycker jag. Och lillebrorkusinen är ju sååå söööt säger Kulan, så det var nog tur att fräste till honom lite annars kanske han tar över.....

Jo förresten, vi har tagit oss ur pottan men men "ur askan i elden" kanske vi skall säga, för nu har Kulan börjat med andra gymnastiska övningar i stället. Hon tror att hon kan gå ner i spagat men då går det som det går.... så nu ligger hon här och jämrar sig. Otur för Kulan men tur för mig he he för nu håller hon sig hemma hos mig

2010-05-15 @ 17:30:10
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0