Morgonchock!!!!



Hej mina bloggisvänner. I morse när jag vaknade så låg det en unge i min säng. Husse, matte jag har fött en unge. Men va faan det e välan inte möjligt??? Han kanske e ett hittebarn som nån fört hit. Ska jag ta hand om denna häringa ungen husse???



Men Göte känner du inte igen mig. Jag e ju Jalle von Fornborgen. Jag tänkte att jag skulle bo hos dig. Typ bli din lillebror. Jamen det blir väl bra???



Jamen det går välan bra. Hemma på våran gård är ju alla välkommna. Jag känner mig så himla ödmjuk och tillfreds med mig själv så du Jalle i morgon kan du få äga på bloggen och berätta hur fasen det gick till när du hamnade i min säng. Jag e spänd av förväntan. 
Nu vill jag bara önska alla min vänner en tusan till trevlig Fredagskväll. Så kommer Jalle tillbaka i morgon. Men sen blir det som vanligt igen på min blogg. Jag kan inte vara snäll och ödmjuk jämt.  Jag måste ju tänka på min image. Det fattar ni välan????



Haha, image!! Jag har ju också en blivande image att tänka på. Jag kommer att rumstera om på denna häringa bloggen va så säkra. Jamen jag e ju Jalle von Fornborgen en tusan till makalös liten colliepys.... Vi ses!!!!




Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Nilla

MEN....HALLÅ....Kan man inte ens få åka till Grekland utan att ni ska ställa till det. Här har man haft en underbar semester och kommer hem utvilad och pigg. Och då har ni...familjen som inte är som andra....ställt till det. Odla maskrosor, ja det kan välan gå an. Men gå och skaffa en lillebror...bara så där. Hur ska det här gå???? Ja det finns välan bara en sak att göra....Härmed ber jag allra ödmjukast om att få bli Gudmor/matte till Jalle också. Det är välan inget konstigt med det.



Puss på alla långnosar....och alla andra nosar också. Puss, puss

2010-05-21 @ 19:46:54
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Cruellas sida

Shit vad mycket fina blommor ni har, och en lillebror helt plötsligt. Ser fram emot att höra vad Jalle har att säga imorron!

2010-05-21 @ 20:46:04
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Wille

Nämen så söt han är !

GRATTIS till din fina lillebror Göte. Vad skoj då har vi ju varsin att gosa och busa med och lära dem vad vi redan kan, och lite till.

Hoppas att du med får en fin fredag, ja hela helgen !

2010-05-21 @ 21:05:19
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Nu blev vi lite glada. Tänk att du fick just Jalle, en tusan till söt unge. Mamsen tackar för att du tröstar henne så bra, hon har bara gråtit, men nu blev hon också lite glad.

massor av pussar på din goa nos från oss

2010-05-21 @ 21:39:07
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Kusin Xelma

Halloj!

Kusin Xelma (och Ior) hälsar och önskar lycka till Jalle hos din nya familj.

Hälsa Göte och resten av familjen.

2010-05-21 @ 22:50:29
Polaren: Fornborgen

Hej på er alla.

Tack GÖTE för att du tar hand om Jalle. Vet att ni kommer att få mycket mys tillsammans.

Kram till hela familjen

Bettan och Olle

2010-05-21 @ 23:37:03
Polaren: Britta

Gull-Göte! Ingen kan ta bättre hand om lille Jalle von Fornborgen än du!

Han liksom bara flög in i går afse - en snäll Anneli hade honom i knät från Bromma airfield til Ängelhom.

Jalle VISSTE att han skulle komma till ett KANONBRA plejs där det finns en snygg, smart, colliepys med extra allt, som skulle TA HAND OM HONOM - och de har redan träffats !

Dessutom finns ett par pudel-nannys - dom känner Jalle också...

Och så finns STRANDEN! Den har lille Jalle minsann redan prövat på....



Nema problema Göte - din lillbrorsa är i säkra tassar!

2010-05-21 @ 23:51:53
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Britta

Jösses Göte - jag glömde ju!

Vet du - i går kväll var MBK:s sökgäng och träffade "södra sidans gäng".

Kanontrevligt! Du kan läsa mer om det på min blogg i morgon.

Nåväl - under träningen kom vi underfund med att

din polare Totti (lagotto) (och matte Britt-Marie) ingår i "södra sidans gäng".

Det du Göte! Hundvärlden är inte så stor.....

2010-05-21 @ 23:59:13
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Totti

Grattis Göte! Nu är du storebror och jag är säker på att du är en tusan till bra läromästare åt lille Jalle. Fast du får det tufft, du har ju Harry att tänka på också.

Jag tror i alla fall att Jalle blir en bra fågelhund. Han kan ju redan flyga!

2010-05-22 @ 03:37:30
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Älsa o Ästher

Nämen ååååååå vilken gulleplutt som helt plötsligt hamnat i din säng:) grattis till lillebrorsan:-)

ha en trevlig helg!

2010-05-22 @ 06:13:22
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Polaren: Iris

Tjena brorsan jag har letat som en galning i sängen för att se om någon lämnat en liten kompis till mig med. Men nej den enda jag hittade var lill husses katt och hon blev inte glad när jag sa att man vet aldrig det kan dyka upp hittevalpar i sängarna. Fy sa hon och gick ut. Så jag är lite avundsjuk på dig men jag kanske kan låna honom lite när vi kommer till småland i början på juli. Lära honom lite mer flygkonster för min husse säger att jag är en kråka som flyger både högt och lågt.

Kram från syrran SÖT IRIS VON FORNBORGEN

2010-05-22 @ 12:11:56
Polaren: Hector

Nämen Göte har du också en lillebror nu. Vad skojigt. Hoppas han kan en massa bus, så du får lite att göra nu ! Ja lite mer menar jag.

Här har vi nu varit ute på det första maskrosfältet. Det var skojigt, men ack så jobbigt. Det var högt gräs och en massa spännande saker att studera närmare för en liten en som jag !

2010-05-22 @ 12:41:42
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se
Polaren: Rudi

Men vilken morgonchock! Nåt liknande har jag aldrig hört tals om! En lillebror minsann. De duggar tätt i bloggosfären just nu. Jädrar vad jag skulle bli förvånad om jag fick en sån! Ta hand om honom ordentligt så blir han en verklig tusan till mini-colli-pys! Killkram till båda två!

2010-05-22 @ 14:18:07
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0