Rapport från min hjärna!!!!



Hej mina vänner!! Här står jag och spanar lite från min trädklyka. Jag blir så pigg och glad när jag har stannat upp en stund. Ni kanske tror att det alltid e  lätt att vara Göte. Att det underlättar i livet att vara så snygg som jag. Men jag kan också bli trött och ledsen som ni andra. Sen kanske det e lättare att vara ledsen när man e snygg, det vet ju inte jag någonting om. Jag föddes ju så här.



Ni förstår välan att det rör sig en hel del i min tjocka skalle. Jag funderar på hur jag ska kunna lära Jalle allt jag kan. Jag vet ju inte om jag vill lära honom allt. Det e ju mitt.... Jag måste ju bestämma om jag vill att han ska bli lika bra som jag, eller så kan han väl alltid få komma tvåa. Så får det nog bli.



Hörrödu Lillebror Jalle ...... nu ska vi börja träningen i livet. Träningen på att bli en tusan till bra tvåa. Om du undrar vad tvåa e så är det något väldans fint att sträva efter. Du Jalle, du ska bli min egenupptränade tvåa.



Finn ett fel på denna häringa bilden......Alldeles rätt RUDI.... Jalle har hamnat framför mig, det e ju alldeles galet. Se mig som en kung Jalle, eller det räcker att jag e storebror, du ska alltid vara ett steg bakom mig. Nu får vi börja om från början.



Rätt lillebror.... Finfin position...ett steg bakom.



Det här Lillebror Jalle är en vilt växande köttbulletulpan, smaka vetja!!!



Pehtviiii!!! Det här kan ju inte vara en köttbulletulpan det smakar ju bara tulpan? Du luras Göte.



Hahahihi!!! Tusan va rolig du ser ut när du käkar tulpan. Så här e det ju Jalle. Du e ju tvåan, ettan har ju redan varit där och smaskat i sig köttbullarna. Jag älskar att vara storebror.



Lektion två för lilla tvåan. Jalle så här är det....om jag springer till höger så ska du springa till vänster och tvärtom. Nu har jag kommit på något riktigt fifiliffigt. Om vi springer åt olika håll så kan han ju aldrig sno bollen. Jag e ett geni!!! Så skönt det är att kalla sig själv för geni. ÄH!! Jag drar till med GENI med stora bokstäver, det e jag allt värd.



När det börjar ta slut på fiffiga påhitt så ger jag mig ut i min magiska odling. Jag går här och snusar och smakar på mina maskrosblommor och helt plötsligt så kommer jag på något, det jag kom på nu det e ju att vissa har antytt lite, inte mycket men ändå tillräckligt för att jag ska känna att en del tvivlar på om jag vill blöta ner mig. Nu jädrans ska ni få.



Vad tror ni? Är det här jag?? Eller är det någon annan? Kan det vara någon som jag hittade på stranden?? Kan jag kanske ha snott den här bilden från någon annan. Ni ser väl att det e min boll. Om det e min boll så e det välan klart att det e jag som springer efter.



Nu så springer jag ut ur min min blogg för den här dagen. Jag e så jädrans nöjd med min dag. Jag har lärt Lillebror Jalle att vara tvåa e tusan så bra. Jag har också visat att jag e lika underbar när jag e blöt och rufsig i pälsen som när jag e fönad och borstad. Sist men inte minst..... Jag har också känslor, fastän jag e så makalöst snygg så kan jag ha en dag när jag tvivlar på mig själv, men det e bara för en kort stund, sen ruskar jag lite lustfyllt på min vackra kropp och springer vidare i mitt makalösa liv.
Kram på er alla!! Både ettor och tvåor!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Totti

Åh, Göte, jag visste väl att du inte var någon badkruka! Hur skulle du kunna vara det? Du är ju fullkomlig.

2010-05-25 @ 21:50:05
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Rudi

Ja men det är ju alldeles underbart att du redan lyckats lära Jalle att han är den ständiga tvåan. Vet inte vilket som är rätt: att du GÖTE är världens bästa lärare eller att Jalle är snabblärd? Spelar roll, bara ni vet era platser i flocken. Att GÖTE skulle vara annat en ETTA är otänkbart! Killkram!

2010-05-25 @ 22:34:59
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: strövelstorpslagottona

Nu som först har vi förstått att Jalle är din lillebror och sta stanna hos dej. Förlåt att vi är lite tröga, men vi har haft det så förbaskat ledsamt. Den däringa lillebroren verkar vara lika snabbtänkt som du. Det är allt lite jobbigt att ta hand om småsyskon, vi vet.

pussar

2010-05-25 @ 22:54:50
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Eros

Heja min pojk...

Såklart kan min son aldrig vara något annat än etta! Men det är en rysligt söt lillebror du skaffat dig...

Kram

2010-05-26 @ 09:06:45
URL: http://www.up.to/godolakis
Polaren: Torsten

Klart att vi som är så snygga o braiga o bäst också kan ha en dålig dag....men det brukar liksom bara vara i en sekund eller två!

Fint av dej att lära Jalle vara nr 2...ja, precis, GENIALISKT!!!

Fattade ju jag också att inte du var nån himla badkruka...kan man ju inte va om har en egen strand :D

Sköt om dej, Göte! Var även rädd om Jalle och övriga i din härliga familj!!!

2010-05-26 @ 13:09:42
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Becca & Olga

Åh vad söt den lille är! Hette han Jalle?

Vad fina bilderna är när han äter tulipan:D

2010-05-26 @ 13:38:11
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Polaren: Britta

NR1-Göte!

Tror jag det, att Jalle får vara NR2 - i varje fall ett tag till....

Fast....

Nääää....

Du kommer alltid att vara Nr 1, fluffpojken!

Rackarns söt och läraktig är han i alla fall, tvåan :0)

2010-05-26 @ 14:18:32
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Gudmatte

Tjenixen 1:an & 2:an. Vilken braig rapport från din hjärna. Den däringa trädklykan kanske vi kan få låna. Ja, jag tänkte att om Harry blir för bråkig så kan vi sätta upp honom där. Och badkruka, nej det har jag då aldrig trott att du skulle vara. Vi kanske kan ta ett dopp tillsammans i sommar. Du och jag...Göte.

2010-05-26 @ 16:01:48
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Älsa o Ästher

Himlans intressant läsning om din rapport från hjärnan=) vi fnissade när du lurade han om köttbulls tulpanen o så hade du redan tagit köttbullen...fniss..fniss..fniss...men han är otroligt söt den lille Tvåan=)

Javisst är du super snygg när du är blöt också:)

Ha en bra dag!

2010-05-27 @ 05:57:39
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Polaren: Tuna

Tack Göte för din skönsång!

Jag har inte hunnit titta in hos dig på sistone. Ska bättra mig och skriva kommentarer - hoppas jag... Ha det gott Snygging!!

2010-05-27 @ 10:54:33
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Wille

Klart du ska vara ettan, det är ju jag med i vår familj, fast ibland får man påminna en del man möter om det !!! Men lillbrorsan trivs att vara med fast ibland kräver han lite mycket uppmärksamhet. Men då finns ju jag där och ser till att det blir ordning igen. Ja du Göte helt plötsligt fick vi lillbrorsor både du och jag.

2010-05-27 @ 18:40:21
URL: http://willebus.bloggagratis.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0