Jag är botad!!!



Hallå mina vänner!!! Här kommer jag och min kära gula boll. Jag springer fort för vi har saknat mig.  Jag har tusan så brådis att komma in i bild. Jisses.... Vad jag har saknat mig själv. Nu är jag här och jag tror att jag är botad. Ja, jag har faktiskt haft en sjukdom som inte är lätt att bli av med.



Matte trodde att jag var så hårt drabbad så för att bli riktigt fri från den skrämmande men samtidigt så underbara LATMASKEN så fick det bli ponnydos. Först så ville jag inte, det är ju så jädrans skönt att ligga i soffan och lata sig. Men hösten lockar. Det är svalt, blött i gräset och jag kan skita ner mig precis som jag älskar. Så, ja det är skönt att va frisk.



Om jag ska vara riktigt ärlig så blev jag tvingad av GUDMATTE MOSTERKÖTTBULLE. Ja hon va ju på väg ner för att hälsa på och ville såå gärna hänga med mig.  Jag förstår henne, vem skulle inte vilja det??? Nu får du allt släppa på latmasken och bli som vanligt annars bjussar jag inte på en endaste köttbulle, bara så du vet GÖTE!!! Ja så sa hon faktiskt. Barsk och bestämd som bara hon kan vara.



Så här är vi, lillbrorsan Jalle, Mitt mindre jag  Harry och sist men så klart bäst GÖTE med stora bokstäver. Jamen det kan jag välan få unna mig??? Nu ska ni inte vara snåla bara för att jag har latat mig mest hela sommaren, har man latmask så har man.



Tusan vad roligt vi har. Nu kommer jag och tar er småttingar. Göm er om ni kan!!!



Jag ser er dumsnutar. Bättre kan ni välan gömma er. Jag vill träna min näsa. Jag kan nosa fatt på er vart ni än gömmer er. Äsch! Det här va inget kul.... Vi springer vidare...



Mot skogen, vi ska ha picknick uppe hos Hjalmar i backen. Häng med vet jag!



På väg till Hjalmar så höll Lill Harry på att fastna i ett spindelnät men jag räddade honom från den fadäsen. Kunde blivit väldans pinsamt. Puh!! Harry håll dig på stigen och inte i luften så slipper vi skämmas. Nog om detta, nu springer vi vidare.......



Haha, skrattar Harry.....Jag e herre på täppan. Ta mig om du kan Rävråttan Jalle.



Nä, jag orkar inte, jag vill bara stå här och vara snygg.



Jag är både snygg och herre på täppan, man kan faktiskt kombinera dessa två alldeles utmärkt. Sorry HARRY men din matte lockade med köttbullar. Det e hennes fel att jag klättrar så här högt. Jag gör allt för köttbullar.



Hjälp!!! JAG FALLER!!! Skitmoster.....du gjorde det med flit. Ska det va så här??? Ska man behöva skämmas i sin egna blogg??? Det e en sån däringa grej som jag kan undra över i bland. Ja, när jag inte har något annat att undra över.....



Hjalmar i backen..... var tusan är du? Vi ska morgonfika. Kom alla vänner..... jag är hungrig!!!!



Nu blir det nybakat med prickig korv och varmt the. Vill ni smaka????



Kom nu grabbar!!! Nya äventyr väntar. Javisst ja, jag har ju en liten hälsning till Torsten. Om du  går vidare till nästa bild så ska du få se...



Hej Torsten! Vad tycks om min nya frisyr och ärtiga dress? Själv tycker jag att jag äger!!!! Jaha undrar du vad? Jamen hela världen så klart!!



Jaha, vi säger väl det då. Vi säger välan att vi syns i morrn om jag nu kan lita på att jag är botad. Annars skyller vi på matte. Ja, för mig är det ju inget fel på. Så det så!!! JAG ÄR UNDERBART FELFRI!!!!
SO LONG FRIENDS!!!


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Malin m prickarna

Vilken tur att du blivit av med latmasken!!! Du är vansinnigt SNYGG i höstvädret! Minikopian Harry ser ju helt galen ut, o lillbrorsan börjar ju bli riktigt snygg. Men fivestar GÖTE, jag måste säga, du är BÄST!!!!

2010-09-30 @ 21:12:14
URL: http://vetmalin.dinstudio.se
Polaren: Fornborgen

Äntligen GÖTE, började bli riktigt orolig att Latmasken hade fått fäste hos er i Skåneland.

Ser ut som ni har det bara bra och blir bara liite avundsjuk på er picknick. Det får vi prova nästa gång vi kommer förbi.

Kram Bettan och Olle

2010-09-30 @ 21:27:33
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Rudi

ÄNTLIGEN GÖTE!!!Tusan vad jag har saknat dig! På ett killaktigt sätt, alltså! Har lillbrorsan käkat Blåkorn i sommar? Han har ju blivit dubbelt så stor!Rackarns vad jag sr fram emot rapporter från Snygg-Göte igen! Killkram!

2010-09-30 @ 22:17:44
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Carro

Heej min bästis!jag saknar dig väldans så det är tur som sjutton att vi ses imorron, hurra hurra!puss å kram hela dan

2010-10-01 @ 07:19:07
Polaren: Nilla

Hallå GÖTE, moster köttbulle sitter här ute på trappan och fryser, och snyltar på grannens internet. Så går det när man glömmer sitt eget trådlösa hemma, men tar med sig datorn. Tusan så dumt.

Men du...såna tusan till underbara morgonpromenader med frukost vi har här på Österlen. Tacka matte för frukostmackorna, hon är tusan så bra hon också. Hon är faktiskt MATTE med stora bokstäver. Ja till och med FIVE STAR MATTE!!!!!

Puss och Kram på er två som fyrbenta

2010-10-01 @ 11:14:30
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Stella oDoris

Men så skönt att du är tillbaka och att du är botad, undrar om vi kan bota vår husse lika lätt, han är inte så förtjust i köttbullar.....



Ha nu en underbar helg!

2010-10-01 @ 12:02:04
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Syrran Iris

Vilken tur brorsan att det var just idag som du blev frisk från latmasken, Jag är nämligen lite deppig idag min älskade husse har åkt till landet och tagit med sig moster Tilda men han glömde mig kan du förstå det hur kan man glömma mig!!! Men Matte säger att han inte glömde mig för vi ska tävla spår på söndag hon och jag hur nu det ska gå till för matte är inget bra på att spåra. Det vet jag när jag stuckit och gömt mig för att hon ska spåra upp mig, spårar hon nej hon står bara och skriker Iris Iris ända tills jag ledsnar och kommer fram så det blir nog en succe på söndag. Men jag får väl försöka hjälpa henne som vanligt och försöka spåra lite själv då kanske vi hittar det vi ska spåra upp. Blev iallafall väldigt glad att läsa på din blogg det behövde jag.

Kram från syrran Söt Iris Von Fornborgen

2010-10-01 @ 20:09:18
Polaren: Becca & Olga

Ja visst rycker det i benen nu när hösten är inne ;)

2010-10-04 @ 15:54:54
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Polaren: Totti

Undrade just var du blivit av. Skönt att höra att du är botad och avmaskad nu, när höstterminen startat på allvar. Du får ju inte glömma din roll som mentor för Jalle och Harry. Och du kanske kan dela med dig av några tips?

2010-10-04 @ 21:39:39
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: cruellas sida

vad skönt att du lever och mår bra...började bli riktigt orolig. Hoppas att vi snart får höra av dig igen. :D

2010-10-05 @ 19:00:16
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: strövelstorpslagottona

Himla bra att du är botad från den lata sjukdommen.

pussar

2010-10-05 @ 22:15:23
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0