KÖTTBULLETRÄDET



Kamrater idag är jag lite skämsig. Jag skulle titta till köttbulleträdet för att se om karten börjat mogna. Jag skulle bara titta, inte smaka..... Jag sprang genom skogen mot  trädet fylld av mod och karaktär.  KARAKTÄR för att stå emot köttbullekarten. Det slutade inte bra. Jag smakade och smakade. Men sen besinnade jag mig. Jag slogs av en snilleblixt. Jag den lilla trädgårdmästaren ska allt försöka ympa in en köttbullekvist i trädgårdens stolthet...... Våran ROSENHAGTORN. Genialiskt tänkt.



Så här ser jag ut när jag både är skämsig och nöjd med mig själv. En blandning av geni och galenskap.......



Med kärlek och lite list så fick jag trädet att säga hej och välkommen till den fina köttbullekvisten. Små runda fina och väldoftande köttbullekart. Jag satt i timmar nedanför kvisten och bara njöt. Jag va stolt. Självförtroendet är på topp. Jisses vilken makalös colliepys jag är. Ibland undrar jag om matte riktigt förstår vilken tur hon har haft. Jag är ju en hund låååångt utöver den normala colliestandarden. Så synd att dom inte kan avla på mig. Men va faan det räcker med en Göte i världen. Så är det ju!!!!!



Plötsligt händer det som inte får hända. Det kommer en stormvind från ingenstans. Det rister till i trädet och med ett öronbedövande brak så lossnar grenen och faller ner mitt framför näsan på mig. Kära nån tänker jag. Det måste vara ett tecken.......



Mmm, smaskens.....glufs..... ett tecken på att trädet inte ville ta till sig köttbullekvisten. Ett tecken på att köttbullarna passar bäst i mitt gap.......



Jamen visst va det så. Utan att jag gjorde något överhuvudtaget så  vips  så hade jag svalt dom. Nej, nej .....lugn Harry jag spottade ut tre stycken som jag tänkte spara till dig.



Titta Harry så fina köttbullekarten är. Jag kanske ska gräva ner dom i smultronlandet tills du kommer ner.



Faan heller!!!! Jag må vara en stjärna, en fivestar Göte, en COLLIEPYS MED STORA BOKSTÄVER. Men det finns gränser även för någon som jag.  Det är inte meningen att jag ska kunna stå emot. Jag är ju en hund för tusan.



Nu springer jag vidare för den här gången. Lycklig för att jag är fullkomligt normal. Jag luras och ljuger. Jag ger med den ena tassen och tar med den andra.  Jag lovar den ena sekunden och sviker i nästa. Jag snackar skit men menar inte mycket med det. Jag älskar och hatar. Jag älskar köttbullar så mycket att jag tar alla själv utan att skämmas. Lev livet mina vänner utan att be om ursäkt.

JAMEN DET ÄR VÄLAN INGET KONSTIGT MED DET?????

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Carro

Klart du ska käka upp köttbullekarten själv! Det är ju du som har plockat dom! Du gjorde helt rätt, lilla fluffis! Puss på nosen

2011-05-24 @ 11:04:46
Polaren: Nilla

Men Göte...det här kan jag inte berätta för Harry. Som han har sett fram emot att komma ner till Österlen och plocka köttbullar. Har du inte sparat en enda köttbulle till Harry? Hur ska du klara dig ur detta? Ja...du har några dagar på dig att lösa dilemmat. På fredag morgon tror jag att Harry förväntar sig en stor skörd av köttbullar!!!!

Puss på nosen...vi ses snart.

2011-05-24 @ 14:20:19
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Rudi

Jamen, värsta bästa trädgårdmästaren är du ju! Ympa och sånt, skulle jag aldrig kommit på tanken på!Men nu måste jag prova. Det stormar idag, så jag försöker en annan dag.

Fallfrukt ska ätas snarast, kantstötta köttbullar kan börja mögla om dom ligger för länge. Helt rätt agerat, polarn!

Du gör aldrig fel! Killkram!

2011-05-24 @ 15:54:18
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Hillman & Illerson

Det blev många köttebullar i din mage förstår vi, hihi. Fast är man trägårdsmästare, ja då ska man ju ha lön och köttebullelön är inte helt fel, hihi.



Taxpussar.

2011-05-26 @ 13:56:35
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Polaren: strövelstorpslagottona

Oj så mycket det har hänt hos det sendan sist. Köttbullsymp, människovalp och Jalles födelsedag.

Vi har inte heller så mycket blogghjälp. Mamasen har varit upptagen med småttungar så vi blev nästan bortglömda. Men nu börjar livet igen. Idag har vi varit på årets första husbilstur, så jädrans kuligt. I morgon ska vi ut igen. Vi måste ju vänja Bengta vid detta livet.

Nu voffar vi puss puss. Vi hörs

2011-06-11 @ 23:23:26
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Britta

Halloj Göte!

Long time - no see, som indianen sa.

Härligt att se att du och hela familjen mår bra och att du tuffar på i vanlig ödmjuk stil :0)

Men Göte......

Köttbullsträdet.....

Asså, Jalle då????

Fick inte han en enda liten köttis?

Själv har jag varit ockuperad av valpplanering hela våren. Först en tur till Skövde med Bitte - bidde inget, gossen var inte med på noterna trots att Bitte gjorde allt hon kunde. Så fick Bitte-dotter Ida träffa Kotte - och jädrar i min lilla låda, den gossen han kunde han :0)

På Sveriges nationaldag föddes 5 små svenska nationalrasvalpar, fem små västgötaspetsgodingar, 3 flickor och 2 pojkar. Allt har gått kanonbra, Ida är en supermorsa och det lilla gänget har nu öppnat ögonen och börjat öva på att stå och gå. Du måste kolla in dom på min blogg Göte! Och visa familjen också.

Bamsekram till er allihop!

2011-06-19 @ 09:39:43
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Gizmo

Hej där.. Trillade in på din sida och måste naturligtvis lämna ett litet tassavtryck.

Funderar på om det växer köttbullar i mina trakter också... Tror jag ska dra med matte ut och leta. Det såg ju sååå gott ut..

Själv är jag precis inkommen efter en långpromenad och nu tänker jag hoppa upp i fönstret o sova en stund.

Tjingeling

Gizmo

2011-08-09 @ 14:04:54
URL: http://gizmopojken.blogg.se/
Polaren: Älsa o Ästher

Men wow säger vi Mästarnas Mästare det är ju du GÖTE med stora bokstäver :) vilken kille...har du provat nåt mer med ympning då nu i sommar?

Vi blir då så otroligt glada att läsa om dig:)

Ha en dunderskön helg!

2011-09-17 @ 06:40:20
URL: http://leonland.bloggplatsen.se
Polaren: Nilla

Göööööööteeeee, jag , Harry, Greta, Havanna...till och med Melvin saknar dig. Kom tillbaka!!!!Säg till matte att hon slutar spela wordfeud, och nu har hon väl gullat tillräckligt mycket med trollungen också. Gööööteeee kom tillbakaaaaaaaa!!!!!!

2011-11-28 @ 18:30:42
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Älsa o Ästher

"vad gör du nu för tiden varför hör du aldrig av deeeej det var alldeles för länge sen vi "sågs"..men hörru nu måste ni uppdatera!!!!! Snällaaaa........

2012-02-07 @ 12:29:22
URL: http://leonland.bloggplatsen.se
Polaren: Första året i Hjo

Köttbullar är gott, och leverpastej och skinkost och torskrygg och...
Hälsningar Hjo-Hjo

2014-05-05 @ 18:32:51
URL: http://hanskhjo.blogspot.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0