En glad nyhet och en glad överraskning!!!!



Hallå alla mina vänner. Jag vet, ni har saknat mig. Men jag  har varit lite trött och inte känt mig riktigt glad. Ni vet det blir så ibland. Matte tyckte att Dr xx skulle komma förbi för att se om hon kunde muntra upp mig. Jag gillar Dr XX även om hon e doktor.



När Dr XX kom ville hon först titta in i stallet, hon skulle fixa lite med Arabprinsessan Drama. Häng med så får ni se vad som hände. Jädrans vilken tur ni har....



Va faan ska du göra Dr XX??  Jag drar!!! So long!!!! 



Phu!!! Det va inte mig hon skulle undersöka, sorry Drama om jag hade vetat vad hon tänkte göra hade jag aldrig tagit med henne ut i stallet. Vad faan gör du Dr XX??? ....Lugn Göte, jag ska snart berätta, men du får vänta en stund. Det e inte så jädrans lätt det här. Ja, så sa hon fast hon inte brukar svära..


.

Du DRAMA min vackra Arabprinsessa, vi har ju inte pratat så mycket om blommor och bin, men du nu e det faktiskt så att du e med föl. Hur fan har det gått till, nja det vill jag nog  inte veta.



Om man e dräktig så behöver man någon hemlig spruta, jädrans vilken tur att jag inte e häst och dräktig..



Fasen vad roligt det ska bli med ett litet föl Drama. Jag kan väl få bli morbror och lära den allt jag kan., vem e det som säger det??? Jo men det e ju Cooola Kolan Dramas granne.



Neej!!  Va faaan händer. Aj, vem sa att jag skulle ha en spruta, för bövelen va gör du Dr XX??? Du skulle ju göra mig glad. Nu blir jag ju ledsen.....Lilla Colliepys den här sprutan gör att du kan springa fortare och hoppa häck utan att få ont. Nu blev du välan glad. Det va vad Dr XX sa till mig.



Hur ska jag bli glad, det  undrar jag??? Tänk om någon kunde överraska mig med en överraskning. Då skulle jag bli glad.



Jädrans, jag blev bönhörd. Det kom ett paket i brevlådan. Min överraskning som jag önskade skulle komma, den kom. Vem tusan kände att jag behövde  piggas upp, det undrar jag allt. Ni kanske också e lite nyfikna. Lugn ni ska snart få veta. Men ni vill välan först se vad det va i mitt paket??



Först måste jag öppna. Nu e ni nyfikna va????



Haha, det va ju ett gossedjur med smarriga tuggben i famnen. Vilken jädrans bra överraskning.



Det va ju Farsan Eros som hade skickat paket till mig...



Fina, vackra Farsan Eros, han kände att jag behövde muntras upp. Tänk att farsor känner det på sig. Du e en tusan till bra farsa den allra bästa, det säger jag dej.  Tänk så bra det blev. En glad nyhet det va ju att till sommaren kommer det ett litet föl och jag, jag blev ju överraskad just när jag kände att jag behövde det.
Jag vet inte varför jag har varit lite låg och gråtig i helgen men i bland blir det bara så.



Nu mina vänner ska jag och pudladamerna smaska på våra ben som Farsan skickade med posten. Sen e det natti natti... Jaha, ville ni också ha något att smaska på. Något gott och blandad av den finaste kvalite. Jag ska se vad jag kan göra. Häng kvar!!!!



Jamen vilken jädrans tur ni hade nu då. En påse med de finaste pralinerna man kan finna. Jag kan rekomendera en Havanna vaniljpralin, kan det va något för dig Torsten? Nä, det kan sätta sprutt på magen igen. Du får bara titta. Men ni andra ät, njut och frossa för nu blir det inte något mera godis från Österlens karamellbaron. Nu ska vi bli lite nyttiga!!!

Ha det nu så jädrans bra, vi kanske syns i morrn om ni och jag har tur. Kram på er!!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: strövelstorpslagottona

Vilken tusan till nyhet att du ska bli farbror till ett litet föl. Grattis till er alla, men speciellt till mamma sto. Oj du, nu blir det till att läsa på hur man uppfostrar och leker med fölungar. Ett mycket viktigt uppdrag.

viktiga pussar

2010-01-11 @ 22:53:44
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Acke och Primo

Men så jäkla kul du Göte! nu blev du allt glad...den där drXX var ju inte helt fel då? Även om han satte ngn äcklig nål i skallen på dig...Hmmm undrar vad det var i den? Du är väl inte sjuk på "riktigt"?????? Näää du bara skojjar, kanske sådandär äcklig vaccin som vi får 1ggr/år, URK Acke skriker men jag bryr mig inte!

Matte hälsar och säger att hon är såååå avundsjuk på fölet du ska få? Hmmm vi vet nog inte riktigt vad det är....Men matte himlar med ögonen och påminner sig om hennes ungdomsdagar när hon bara pysslade med hästar...näää vete hut, hästar, stora läbbiga, men deras skit är gott:)

Ha det bra du Göte!

2010-01-11 @ 23:38:01
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Filifjonkan

Hej SnyggGöthe..men käre tid är du deppig efter den där konstiga kvällen då du sprang iväg? har det inte lugnat sig då; Klappar dig mycket tråkigt om du deppar du har ju så mycket kul att leka med kompisar i massor och så ett litet föl med att vänta på det du är grejer det Götegullet, Paket det fik du ju med så maffigt fast det nyss varit jul och du npg fick paket då med, Så suss gott så ska du se att i morgon är en ny bra dag, Puss på dig

2010-01-12 @ 00:38:38
URL: http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se/
Polaren: Filifjonkan

Hej SnyggGöthe..men käre tid är du deppig efter den där konstiga kvällen då du sprang iväg? har det inte lugnat sig då; Klappar dig mycket tråkigt om du deppar du har ju så mycket kul att leka med kompisar i massor och så ett litet föl med att vänta på det du är grejer det Götegullet, Paket det fik du ju med så maffigt fast det nyss varit jul och du nog fick paket då med, Så suss gott så ska du se att i morgon är en ny bra dag, Puss på dig

2010-01-12 @ 00:39:10
URL: http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se/
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Hej Göte, efter som jag nu har börjat min bana som poet så har jag skrivit en liten "göra Göte glad igen dikt"

Men lille söte Göte hund

låt mig trösta dig en stund

En colliepys behöver mycket gos

jag pussar på din långa nos

om pussar gör att Göte ler

så pussar jag dig ännu mer

sen kramar jag dig varmt och ömt

tills du bekymren glömt

Elliot

2010-01-12 @ 01:55:54
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Totti

Hoppsan, undrar vad det var i sprutan? du kanske ska ha föl, du också? Ett långbent, rangligt collieföl med svallande man? Kanske därför du känner dig lite nere? Vad vet jag, jag är ju bara en liten hund...

2010-01-12 @ 04:44:11
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Torsten

Du skulle ha sagt nåt....att du va lessen alltså...det är ju det man säger till kompisar och då kan kompisar trösta! Bra att du blivit lite gladare igen! Fy tusan, så himla spännande med ett föl....Tänk vilken sjutusan till morbror det kommer att få!

Din farsa Eros, han verkar tycka om dej mycket....Du måste ha blivit jätteglaaaad över presenten!

Ha en bra tisdag!

2010-01-12 @ 07:40:10
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Rudi

Men Göte då. Lite ledsen? Men vilken röta att du fick gosedjur just då! Du, sprutan kanske är sån där B12, om det är det så blir det världens sprätt på dig sen!

Sprättkickar från Julita!

2010-01-12 @ 07:41:24
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Edith

Vad skönt Snygg-Göte att du är på G igen. Fölet var en riktigt bra överraskning. Vad roligt för dig och alla er på gården. Sen fick du ett spännande paket från din snälla pappa. Nu har du verkligen haft flax. Förresten ... vad skön din fåtölj ser ut. Här kommer ett fång med kramar från Pariser-Edith.

2010-01-12 @ 07:47:46
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Erica

men hej det va länge sen göte med familj ja det är inte lätt att förstå blommot o bin ibland men måste säga grattis va fint=)=) god fortsättning på det nya året..

2010-01-12 @ 10:57:27
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: Dr XX

Käre Göte! Tack för trevligt besök och den lilla sprutan var ju ingenting för dig, du är allt lite dramatisk nu i efterhand ;-). Härligt att vi ska träffas lite ofta ett tag nu, vi kommer att bli så upp-piggade av varandras sällskap! Vilken lyxigt paket du fick av farsan, prickhundarna är allt lite avundsjuka :-). Kram!

2010-01-12 @ 11:29:35
URL: http://vetmalin.dinstudio.se/
Polaren: Göte en dramaqueen!!!

Tack själv Dr xx. Det måste ju va lite drama både i stallet och på bloggen. Inte tusan blev jag ledsen av sprutan, men jag e ju en Dramaqueen, jag menar king och det måste man ju leva upp till. Vi syns ju till helgen igen, då kommer ju jag till dig, det ska bli kul. Jag kan ju valla Brollan och dom andra hästarna.

Hej så länge!!!!

2010-01-12 @ 11:58:34
Polaren: Valle Vagabond

Livet är trist när det är tråkigt. Klart man vill vara glad. Bra att du får överraskningar och snart drillar du som en lärka igen. Du kommer ju igen pysen!

2010-01-12 @ 13:32:32
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: malte o snokas

å ska du bli "fölfarbror" va spännande! å du fick en spruta i bara farten, taskigt!

men va bussig pappa du har som skicka gottiga ben o en liten mjukisleksak!!

slafspussar till hela bandet!!

2010-01-12 @ 16:52:53
Polaren: Prinsessorna

Käraste kära colliekusin. Vad roliga överraskningar, föl och paket från din pappa. Men den där Dr. XX...hon är allt bra lurig hon ;o) Där hängde du inte med, hihi.



Men du..vi är väldigt stolta och glada över att få vara med i din godispåse, tack snälla du. Skönt att du börjar bli ditt "gamla" vanliga JAG...igen.

Massa pussar på din fina nos

2010-01-12 @ 16:59:28
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Nilla

God eftermiddag...Käraste Göte! Vet du vad...jag längtar efter dig...och din matte. Ni får väl för tusan komma upp och hälsa på snart. Så här kan vi ju inte ha det. Ni kan väl sätta er på tåget, vetja.



Vilka överraskningar du kommer med. Lycka till med fölet. Och vilken snäll farsa du har. Paketet kom ju precis i rätt ögonblick. Tänk att han kände det på sig. Pappor är allt bra dom.



Nu ska jag börja ladda upp för en hel natts jobb. Men det går nog bra, det var ganska lugnt i natt.

Puss på er alla...men mest dig...Göte

2010-01-12 @ 17:05:51
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

Skönt att du är pigg igen.

Matt öjar sej över det kommande fölet.

Jag VET ju att hästar är monster som äter hundar så du borde hålla dej långt bort!

Polaren: Acke och Primo

Åhhh man tackar för komplimangen;) Hälsa du din matte att jag som oftast inte heller har en aning om vad jag gör med kameran:)just därför jag går kurs...men jag tror man blir snurrigare av det! hoppas du mår Ok?? Puss på dig snygging!

2010-01-12 @ 23:27:37
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Tessan

Näää blev ju fel...inte var det Acke och Primo som skrev inlägget här ovan;) Gjorde jag ju själv!

Puss på dig igen...men Acke och Primo säger voff voff och tjingelitjong kall jävla kalsong!

2010-01-12 @ 23:29:00
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Tessan

Gulle dig Göte! Jag bleev genast på bättre humör efter den fina sången du sjöng för mig...får gå och upprepa den som ett mantra här!

Puss på din vackra lååååånga nos, och kli bakom örat!

2010-01-13 @ 12:00:16
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0