En god morgonpromenad!!!!



Hej mina vänner!!!  Vill ni följa med på en GOD MORGONPROMENAD?? Klockan e 8.00 och solen skiner. Kom så går vi!!



En GOD MORGONPROMENAD det e en MORGONPROMENAD tillsammans med en GODING som jag. GODING + morgonpromenad =GOD MORGONPROMENAD det fattar välan vem som helst. Så där ja nu har vi uträtt detta och alla har blivit lite klokare. Jag tror det blir så automatiskt när man promenerar med mig. Kom nu så fortsätter vi.



Jädrans vad vackert!!! Det kan ni välan hålla med om. Om ni känner efter så står jag alldeles utan för bilden, jag vet att det känns. Jag känns. Det liksom ger bilden ett extra sken. Så det så!!!!



Det här mina vänner är en plats där man möts. Hallå var är ni mina bloggisar?? Jag trodde ni ville träffa mig.



Hmm!! Det va konstigt. Jag trodde alla ville träffa mig. Jag som e morgonens GODING ni kanske inte hann hit. Vi kan välan synas i morgon i stället. Jamen det säger vi....



Vi gick förbi julgransodlingen så jag passade på att boka en  kulgran. Skitsnygg, jag satte ett guldband runt min gran så alla vet att den tillhör Godingen Göte, jag e en tusan till lurig colliepys, ja en av dom lurigare jag känner.


Vilken jädrans GOD MORGON matte. Du och jag och solen. Vilken tur vi har.... Jag tror att jag bjuder på en liten fin film.




Hoppla upp och ner på snövallarna jädrans va kuligt. Havanna, Greta och Lillebror Harry hänger ni med. Ni har ju lite korta ben. Spring på vägen vet jag!!!

H

Jädrans vad förvånad jag blev när jag stötte på min gammelkusin Svarta Madam, ja hon heter inte så men jag har bestämt att på min blogg så e det Svarta Madam. Hennes matte Mysan jobbade i stallet ut med vägen så det blev en liten släktträff så där på morgonen. Matte e faster till Mysan om ni inte riktigt fattade.



Gammelkusinen Svarta Madam e en riktigt lurig gammal dam, hon sa till mig kom snygging så drar vi till skogs. Kul tant tänkte jag OK jag hänger med.



Mina vänner, jag e stolt, jag e vacker, jag e five star Göte en tusan till collie.....



Jag har sagt det förr, men det kan inte sägas tillräckligt ofta, e ni beredda.... nu, nu kommer det.... Jag e så glad tralala, för jag e jag tralala, jag e så jädrans glad så jag kan lova att jag kommer tillbaka imorgon. Ja tamejtusan det gör jag!!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

Attans vilken god morgonpromenad! När jag hoppar upppå snövallarna drunknar jag i örondjup snö på andra sidan. Jag blir jädrans avundsjuk på ditt springande på snö så där. Och, kille som jag är, måste jag tillstå att du är verkligen bland den vackraste kille man kan hitta! Tusan vilken fotomodell! Killkram till dig från mig!

2010-03-05 @ 21:47:40
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Carro

Heej fina älskling! Vilken braig morronpromme! Nästan så att jag blir lite avis! Men jag ska få sova länge imorron, och det är ganska bra det också!Puss

2010-03-05 @ 22:18:13
Polaren: strövelstorpslagottona

Himmelen så snygg du är, vi håller med dej. Vi såg att du blev lite törstig på din härliga promenad. Var det kanske matte du vallade, i brist på bloggkompisarna?

Gosetrevlig helg önskar vi

pussar

2010-03-05 @ 22:53:11
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Tessan och "pälsbollarna"

MEEEEN GÖTE...vi tänkte komma till mötesplatsen, men när vi hade börjat att gå så insåg vi att det var lite långt hem till dig...hmmmm kanske får ta bilen nästa gång! Duktig du är som går lös på en väg!! men den kanske inte är trafikerad? Lite snö hann du med och käka oxå på din prommis:)

Nattis snygging och tack för titten i våran blogg...

2010-03-05 @ 23:34:16
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Du Göte, jag måste medge att jag beundrar dig. Jag tror jag skall bli som du när jag blir stor., för jag tycker att du är så "lagom" ödmjuk :-)

Ha en trevlig helg

2010-03-06 @ 00:00:24
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Älsa o Ästher

Hej hallå!

Nu var vi tvugna att kika in och titta vem snygg Göte är:) OCH du gör verkligen skäl för ditt namn!!!! Vilken snygging du är=)jättefina bilder i bloggen=)

Ha en trevlig helg önskar Älsa pälsa o Ästher"BollnäsTroll"

2010-03-06 @ 07:14:30
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Polaren: Edith

Göte ... det är bara att konstatera ... du är den snyggast av colliepojkar. Vilken stil och klass du har. Snacka om five-star Göte. Vilken härlig morgonpromenad. Det är lite skillnad mot mina trafik- och människostinna morgonsvängar. Men nästa vecka kommer jag upp till mina svenska skogar och då får jag det också så här lugnt. Vi ska vara där en tid och sen bär det av tillbaka till storstan igen. Ha' det! Pariserkramar

2010-03-06 @ 07:47:50
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Malin m prickarna

God Morgon Göte! Vilken härlig promenad o du är såååå snygg ihop med snö o blå himmel. Trist att ingen annan kom till mötesplatsen, du får prova igen en annan dag. Härligt att du är tillbaka efter OS-pausen, jag har saknat dig! Kram!

2010-03-06 @ 08:12:01
Polaren: Sessorna & Harry

Vi säger det samma "Vi e så glada tralala, för du e du tralala" Vilken härlig morgonpromenad, Göte. Inga problem för oss att hänga med, trots små korta ben. Harry blev lite trött, så matte fick bära honom en bit. Men han är en tusan till bra klättrapåsnövallar-valp. Så himla kul det ska bli att träffas till våren. Vi längtar till skåne nu. Det blir spännande för Harry som aldrig har varit där förut. Du har väl lagt upp en plan, över allt som du ska lära honom.

Ha en trevlig helg Storkusin

2010-03-06 @ 09:21:51
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Totti

Vilken skönhetsupplevelse så här på lördaförmiddan. Och att få se dig i rörelse, det var nästn som att träffas på riktigt. Sånt vackert flyt i traven. Och att du flyter ovanpå snön och inte sjunker ner? Fast jag börjar ana antydan till skare även här.

2010-03-06 @ 11:22:00
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Britta

Nospuss till dig Göte-pojken!

Här är vi, din uppfödare Bettan (Olle är hemma med bl a dina babysläktingar), din syster Iris´matte Mia, undertecknad och många fler.

"Här" är Bergeforsen utanför Timrå - Collieklubbens årsmöte har avhållits i dag, lugnt och trevligt.

Och Hippie - jag säger bara HIPPIE..... Kolla Oxbergsblogg så får du se.

Njuter av bilder och film - du är såå snygg Göte!

2010-03-06 @ 18:27:01
URL: http://www.oxberget.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0