God fortsättning på ....va faan då!!!!



Hej mina vänner! Jädrans vad ni har varit nyfikna på min julklapp. Den här bilden e den enda som finns. Det låg ett ben i mitt paket, men nu har jag ätit upp det lilla benet. Jag va på ett sånt jädrans tugghumör så när jag ändå va i gång så tog jag Stinas och Helgas också. Ja,ja kan tyckas taskigt men va faan!!! Glöm nu det. Nu kanske ni tycker att jag borde fått mera paket. Näe, jag e nöjd. Vi i våran familj ger bort annat på julen, så som pussar, kramar ja en jädrans massa kärlek helt enkelt. På så sätt så sparar man ju på både papper och snören.



Busan och Paddington blev vänner på julafton. Kära vänner.



Årets pussansvarig det blev minimatte Rebecca. Hon vill ju bara pussas hela tiden. Ja nu har vi pratat kärlek och pussar. Vad har hänt mera. Hm! Låt mig tänka efter.



Busan och jag bestämde att vinka hejdå till julen och gå vidare. Hej då julen!!!



Vi går ut en sväng. Häng med!!! Jag tror jag ska leta upp våren. Här nere i södern så kan ju våren komma strax efter jul.... Vad kommer jag att hitta i dag????



Rosorna har börjat blomma. Det va välan ett tusan till vårtecken. Nu går vi vidare. Kom nu!! Ni får lukta på rosen sen. Vi måste vidare i våren.



Fåglarna har börjat bygga bo. Jag stannar upp i mitt vårletande och frågar...va faan kommer ni i från? Vi kommer från olika håll i världen. Några har flygit ända i från Piteå. Åå!!! Känner ni Torsten??? Frågar jag...Ja för tusan, han e ju känd från Let's snö dance ....honom känner vi mycket väl. Vi har Penti kråka här från U-V han har en hälsning från Majonäsdamerna...Dom säger go Göte go.... Kul!! Tackar så mycket för det. Nu måste jag kila vidare i vårletandet.



Syrenknoppar, det va välan ett tusan till vårfynd. Snart kan man ju göra en vacker bukett med syren och rosor. Nu börjar det spritta i kroppen. Våren e på gång. Jag visste välan det. Efter jul när man säger god fortsättning så betyder det ju god fortsättning mot våren.


Smultron att sätta på strå. Jag tar in dom till matte. Då blir hon glad. Ja det tänker jag allt. Ja, att  göra matte gla tralala!!!!



Hörnini mina vänner!!! Jag funderar på en ny vårlook. Vad tycker ni om båda öronen rakt upp????



Eller ett öra fram och ett öra rakt upp. Jag ändrar inget förens ni har sagt vad ni tycker. Jag e ju trots allt Snygg-Göte en tusan till snygg collie. Jag vill ju inte ändra på det.



Min sista lilla snöhög. Vad ska jag göra med den??? Jo! Jag ska göra en snöboll, i snöbollen skickar jag en hälsning med både pussar och kramar, utan papper och snören men med en jädrans massa kärlek till alla mina bloggarvänner. Ha nu en god fortsättning.. på va faaan då??? Jo, mot våren. Har ni tur så syns vi morrn.

Hej då bloggen!!!!





Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Edith

Fantastiskt vad många vårtecken du hittade. Inte illa. Här i Paris går vi också våren till mötes. Inget snö så långt ögat kan se. Inte så många utslagna blommor dock. Jag måste gå och speja lite, återkommer med vårtecken. Ha' det Snygg-Göte!

2009-12-27 @ 16:09:02
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Greta

Nääää, Penti Kråka sa inte alls -go Göte go!!! Han sa att du borde skämmas som har glömt bort din lilla Prinsesskusin´s födelsedag.

2009-12-27 @ 17:15:25
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Carro

Va många braiga vårtecken! Men du vet väl att det nog kommer mer snö, i februari eller så...men vi får njuta av barmark så länge! Puss lilla fluffis, ses på tisdag!

2009-12-27 @ 17:35:00
Polaren: Greta & Havanna

Då hörde Penti fel....så det så, eller också hörde du fel. Du kanske höll på att prova ut vilken stil du ska ha på öronen just då. Tippade tycker vi, HAVANAISDAMERNA!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-12-27 @ 17:35:20
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Tuna

Jag tycker dom ska stå rakt upp - då hör du när jag kommer med snön som du behöver. Jag har ganska mycket över faktiskt, även om jag använder stora drivor själv.

2009-12-27 @ 17:53:42
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Fornborgen

God fortsättning på dig Göte, väldans vad fort det verkar bli vår hos er. Här är det minus 8 grader och snö i massor.

Gällande dina öron, tycker du ska behål dina extra snygga tippade collieöron.

Kram på dig

Bettan

2009-12-27 @ 19:05:17
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Tessan

Öhhhh skojjar du Göte???? Är det sant att detta är årets vårtecken...redan? Men klart ni bor ju på "rätt ställe" i sveriges avlånga land! Tycker att ni gör helt rätt i eran familj som ger pussar och kramar och kärlek i julklappar istället,tycker faktiskt att en del är rätt hysteriska på att handla inför jul...sen är det REA på allt typ några dagar efteråt!

Tycker faktiskt att du är charmigast med ett öra fram...So Keep It That Way:)

Puss på din vackra nos och grabbarna här säger Morr, glufs på dig och mmmm... fjäsk och svansvift till brudarna som bor hos dig!

2009-12-27 @ 23:01:03
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Torsten

Tjeeeena! Jag tog blogg-ledigt idag, är sååå trött efter allt dansande....vilket inte ändå funkar, för hos er letar ni vårtecken! Men HÄR har vi ingen vår inte, näää en 1/2 meter snö och det kommer mera, typ vräker ner, men det är bra det för jag gillar ju snöööö! Göte, jag tycker att du ska ha öronen åt vilket håll du vill....allt klär ju en skönhet, och är det nån som är skön och het så är det DU!!!

Sov nu så gott, så hörs vi imorgon!

2009-12-27 @ 23:37:03
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Daniel

Du har väl sparat lite ben åt mej!

2009-12-28 @ 09:42:48
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Polaren: strövelstorpslagottona

Så många vårtecken du har hittat, är det sant?

Vi tycker du ska ett öra upp och ett vikt. Det ger liksom lite mer ponus.

vårpussar

2009-12-28 @ 13:11:43
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Ingela & kusinen Zammy

Jag tror att "god fortsättning på........." betyder fortsättning på en väldans massa bra bloggande :-)

Den här bloggen är nämligen den roligaste vi har hittat på mycket länge...........

2009-12-28 @ 18:26:35
URL: http://www.zting.se
Polaren: Kussen igen.....

Absolut - vi "kussar" måste hålla ihop - dessutom bor vi ju i Skaune bägge två..... :-)

Tänk att det man måste välja..... Antingen snö, ren om hela kroppen - men ingen träning eller så ingen snö, dynga över hela kroppen men fullt med träning.........

Tjingeling!

2009-12-28 @ 20:30:58
URL: http://www.zting.se
Polaren: Malin m prickarna

Jag hejar på tippöronen :-). Öronen rätt upp brukar vi kalla "parabol-öron" de ser liksom så fånigt stora ut på en vacker fluffig collie (mina föräldrars vovvar har alltid parabol-öron, de är söta ändå - men du ska ju vara SNYGG!).

Nu är nya fräcka datorn igång, ska bara lära mig använda den också :-), men just nu sitter jag i soffan o läser om dina o Busans äventyr!

Kram kram!

2009-12-28 @ 21:51:12
Polaren: Helena

Vad härligt att du och Busan har vinkat Hej då till julen! Det ska bli mycket skönt när alla dessa helger är över och man får äta vanlig mat igen.

Och dessa härliga vårtecken!, önskar att det fanns några här också och inte en massa äcklig snö och slask och is om vartannat.

Det här är en årstid som jag mycket väl kan klara mig utan!!!

2009-12-28 @ 23:30:59
Polaren: Stella och Doris

Du kan faktiskt ha öronen lite hur som helst, snygg är du ju alltid!

Här har vi då ingen vår i sikte än, man kanske skulle flytta lite söderut...



Puss på snygga nosen

2009-12-29 @ 00:03:10
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Elliot och Kulan

Näää du Göte, du är allt en tusan till ljugpys tror jag.... inte ens i Skåne kan väl rosorna blomma nu :-) Här har ju julen precis tagit slut, precis idag , hemma hos mig alltså, för nu tog jag kål på den siste tomten. För om jag får andvända ditt ordval så är jag allt en tusan till tomtedräpare

Kramar

Elliot

2009-12-29 @ 01:36:05
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: malte o snokas

å va härligt med vårtecken! vår matte är oxå snabb o städa under julen i ren vårlängtan! har ni så mkt vårtecken får vi börja snoka i trädgården o leta vi med eftersom vi bor i södra skåne borde vi ju ha några vi med! det kommer bli en sjutusan till vår! vi gillar stortassen där på kulan, vi går inte på att det var en adjövinkning... matte har haft både katt o julgran samtidigt så hon vet!

slafspussar

2009-12-29 @ 09:46:00
Polaren: Helena

Anna! STORT GRATTIS på 25-års dagen önskar vi i U-V. Mamma skickar en alldeles egen hälsning till dig!

Stor kram

2009-12-29 @ 10:49:26
Polaren: Valle Vagabond

Tjena, du sanne optimist! Optimist, ja visst! Annars blir livet trist. Inne på den här bloggen blir man ju alltid på gott humör! Oavsett vårtecken eller inte ;-) Jag gillar vintertecken också, ska du veta. Ha det gött Göte!

2009-12-29 @ 14:37:02
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0