Min vän Paddington!!



Hej mina vänner. Jag e här, jag e här. Jaså!!  Ni har längtat efter mig. Men vi sågs ju i går. Jag tror att jag har blivit som ett gift för er. Ni tänker,  idag skiter jag i colliepojken, men det går inte . Ni vet ju aldrig vad jag HITTAR PÅ!!



Idag när jag minglade runt i mitt alldeles egna fina finrum stannade jag och snackade lite med Paddington. Hörrudu alla kalas är ju över, nu e det slut på att vara party, det e ju för tusan snart jul, vi måste  leta rätt på din röda luva.



Matte va faan e luvan??? Jag har inte tid med dej sa hon. Kan ni fatta!!! Inte tid med MEJ!



Jag rotade runt lite i hemliga skåpet och där låg ju luvan. Både luvan och PADDINGTON e lika gamla som husse. Med andra ord väääldigt gamla...



Så där ja, nu ska jag bara få luvan på Paddington.



Sitt nu still din gamla nallebjörn.



Åh!! Vad fin och julig du blev. Vad duktig jag har varit. Jag hjälper matte att julpyssla. Vi tar lite varje dag så tröttar vi inte ut oss.



PADDINGTON för tusan!!! Sitt still med huvudet. Åh nu trillade luvan av. Du som var så fin...



Lite fippel hit och lite fippel dit. Så där ja nu e luvan fast på nalleknoppen..



Nu kan PADDINGTON snart dansa in julen. Ja inte ännu, men snart. Nu har jag julpysslat klart för i dag. Jag vill ju inte bränna ut mig. Nu ska jag allt gå och smaska på mina godiscigariller. Häng med!!!!



Mmmm jag älskar mina godiscigariller. Matte tycker att jag e så gullig när jag knaprar på dessa små pinnar. Så det blev ett fasligt fotande när jag igentligen ville vara i fred. Ibland vill jag faktist det. Ja, vara i fred...



Jamen jag förstår precis hur ni känner.



Det e helt OK!!!!!



Mina vänner. Idag känner jag mig så fasligt rar och ödmjuk. Men jag förstår och är inte förvånad. Jag vet, ni älskar mig. Det e välan inget konstigt med det.

God kväll bloggen vi syns i morrn!!!!


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Carro

Åh, vad du är duktig! Snart kommer jag hem och hjälper till med julstöket, mysigt va?!KRAM

2009-12-07 @ 20:20:48
Polaren: Sigge Svamphund

Lämnar ett tassavtryck när jag är här.

Matte har varit så trött på kvällarna att jag inte fått besöka mina vänner som jag vill.

Skitmatte!

Polaren: Valle Vagabond

Vad fint det blir när du pysslar! Jag brukar också få en sån där cigarill ibland när jag gjort nåt bra. :-) Ha det bra snyggisen!

2009-12-07 @ 21:23:26
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: Filifjonkan

Godkväll igen . Jaha den där Paddington så han skall med vara julpyntad snygg blev han med ja du har då ett bestyr med allt som skall ordnas Och inte får du vara ifred heller när du skall knapra på kvällscigarillen...Bra att du hittar i mattes linneskåp när inte hon har tid.Har ni varit ute i skogen ännu då och huggit fina granen? Annars får du ju påminna husse...godnatt med dig vännen

2009-12-07 @ 23:09:37
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Men herre tid så pysslig du är. Klart som tusan att Paddington ska ha den röda luvan på sej. Vi har inte börjat julpyssla än, vi har fullt upp med att hjälpa mamsen med matlagning och brödbak.

Givetvis älskar alla dej

pussar

2009-12-08 @ 00:07:41
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Torsten

Jaaaa, jag älskar dej, din fluffiga underbara colliepys!!! (Säg inget att jag sagt det...)

Paddington blev ju en jättefin tomte-björn, himla tur att du tog fram luvan så han slapp 'parta' mer...glöm inte att byta till nyår bara!

Ha nu en helt underbar collie-mysarpysar-dag!

2009-12-08 @ 07:36:04
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Nilla

Hej myspysarcollie-Göte, min bästa vän (efter Melvin & Flickorna)



Men det är då för väl att dom har dig. Aldrig har det väl pysslats och fixats som nu. Jag tror att ni kommer att få det riktigt fint till jul. Paddington blev ju väldigt fin. Men jag ska prata med matte om att du måste få vara ifred i bland. Annars orkar du väl inte få fint i hela huset, till jul.

Puss på den underbara nosen

2009-12-08 @ 08:44:05
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Britta

Pyssel-Göte

Så du står i :0)

Här på Ekerö skall det pysslas med julköttbullar i morgon - då kommer flickorna flickers att hjälpa till sååå mycket - dom kommer inte att vika från min sida i köket - kollar att allt blir riktigt rätt - och alla tre måste smaka av fleeera gånger, för säkerhets skull :0)



Hälsa din bästa husse att Britta har en nästan likadan Paddington - fast utan lurvet fram, men i övrigt lika...ja....lättpälsad om vi säger så....och tämligen lik din husses nalle i fejset.

2009-12-08 @ 15:20:43
URL: http://www.oxbergsblogg.se
Polaren: Tuna

Jag har just hittat till dig Göte. Vad snygg du är med dina cigariller och Paddington också. Jag vill nog ta ett rejs med dig om det går bra. Jag kan springa ganska fort.

2009-12-08 @ 17:33:23
URL: http://tuna.bloggplatsen.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0