Utegosedjuren flyttar in!!!



Så där mina utegosedjur nu behöver ni inte frysa mer. Ni får allt flytta in i finrummet. Här får ni det tusan så bra.



Sitter ni bra där i hörnet??? Nu blir ni snart varma mina gosiga utegosedjur.



Göööte!!! Vad gör dom skitiga utegosedjuren i mitt fin rum. Dumma colliepys. Det fattar du väl i allafall att dom inte kan sitta i fina soffan när dom är  så skitiga. Ska dom vara inne så måste dom faktiskt tvätta sig. Nu åker dom i tvättmaskinen.



Nej matte!! Jag vill att dom ska vara skitiga. Jag har jobbat hårt för att dom ska bli så här.



Mmm!!! Ni luktar så gott. Ni e så skitiga och fina. Jag e så jädrans ledsen för det här, men matte e galen, jag tycker att hon överreagerade.



Hjäääälp!!!



Matte har rätt Göte. Dom luktar illa. Det här e nödvändigt. Du får lugna ner dom.



Det här kommer gå fort. Ni behöver inte va rädda. Det enda som händer e att ni blir rena. Tyvärr!!! Jädrans matte!!!



Så mina små gosvänner. Jag ska bädda in er i en filt. Nu kan ni sitta här i finsoffan och bara mysa. Skitmatte kan inget säga. Ni fryser välan inte???



Blir det bra så här. Jag e allt en tusan till omtänksam colliepys. Jag e SNYGG-GÖTE VON FORNBORGEN med stora bokstäver.



Rena och fina, men oluktiga. Jag vet inte vad jag tycker om det här. Vad tycker ni mina små inflyttade gosedjur???? Gjorde matte rätt som tvättade er?? Var mitt påhitt att ta in utegosedjuren väl övertänkt??? Jag måste sova på det här. Imorgon e matte och jag vänner igen. Hon kan inte vara arg på mig. Jag e ju mattes lilla fluffis. Jag e husses cola, snygga Göte.  Jag e ju Snygg-Göte en tusan till collie.

Hej då bloggen!! Vi syns i morrn!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Anonym

2009-12-02 @ 19:19:19
Polaren: Carro

Va skönt för gosdjuren att få komma in från regnet och rusket! Och dom kanske tycker att det är mysigt att vara rena och fluffiga, precis som bästa collien!PUSS

2009-12-02 @ 19:19:25
Polaren: Torsten

2009-12-02 @ 19:19:52
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Torsten

Hoppsansa, här gick det av bara farten....tryckte iväg ett tomt inlägg! Hehehe...

Tycker att dina gosiga utegosdjur såg lite tilltufsade ut efter tvätten...men det blir väl bättre sen! Mattar har en förmåga att överdriva en hel del har jag märkt, och för oss kloka o snygga är det typ bara att gilla läget....Det är som du säger, imorgon är ni vänner igen!

Tror att jag ska ta blogg-ledigt ikväll, är lite trött faktiskt...Har just varit ute med några av mina gamla 'kursare' och vi har för första gången fått springa lösa tillsammans, det var ju kul ju!

Ha en bra kväll Göte-pys så hörs vi imorgon!

2009-12-02 @ 19:25:05
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

När alla spagropar fryser är livet inte skoj.

Då finns det ju ingen svamp heller.

Men jag brukar sysselsätta mej med att fynda en massa skoj prylar o sånt.

Men snart är det april o då kommer murklorna och spagroparna är tillbaka.

Polaren: Malin m prickarna

Vilka fina fluffiga gosedjur du har Göte :-), tycker matte gjorde rätt som badade dem - nu kan du ju få dem att bara dofta Göte istället för att lukta skit o damm o jord :-). Tänk vad härligt med fina fluffiga Göte-doftande gosedjur!

2009-12-02 @ 22:18:19
Polaren: Moster Nattuggla

Jag tycker nog att det var rätt att både ta in gosedjuren och att tvätta dom. Altså gjorde ni rätt, både matte och du, Snygg-Göte. Ni är nog vänner i morgon igen. Ni kanske kan ha en filmmysardag och titta på Lassiefilmen.

Natti natti

2009-12-03 @ 01:54:38
Polaren: Filifjonkan

Hej snygg Göte ser att du har Collies. Har en väninna med colliuppfödning sen herrans många år.jaha ang tvätt av tre söta Nallebjörnars så ja de blev ju rätt söta men det är klart de doftar inte som de brukar. men snart så o de får leka med dem igen så blir de som vanligt.Ser att du har en vit soffa hihi tur klädseln går att stoppa i maskin den med.

2009-12-03 @ 13:13:59
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: Britta

Jojomensan Snygg-Göte - här har också tvättats diverse "uteleksaker"! Några får övervintra i garaget (men dom har sällskap av en massa blommor och tocket), andra har åkt i tvättmaskinen och ligger (ibland) i en korg i mattes sovrum..



Ekerömaffians matte vann en verkligt ball leksak på julklappslotteriet vid SCK:s östra LO:s årsmöte härförleden - ett lååångt får, som pep på mitten - hmmmm.... jag vågar bara inte presentera detta för maffian - det arma fåret kommer att dö rent ömklig död inom några få minuter - och matte kommer att få plocka "fyllningsfluff" runt hela nedervåningen...



Nä - fåret får förbli i en kasse med leksaker och kommer att användas som belöning vid "väl utfört arbete".

2009-12-03 @ 22:33:58
URL: http://www.oxberget.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0