En gul boll och en födelsedag!!!!



Hej mattes pappa. Tänk att du fyller 98 idag. Jädrans vad glad jag är att jag e döpt efter dig. Familjen i  Onslunda hurrar hela vägen till Sollentuna...



Helga vad ska vi göra idag??? Vad tycker du??? Jag tycker att du ska flytta på dig. Sluta fisa på mig äckliga snorcollie!!!



Jag vill åka till stranden. Vi fick ju inte följa med i går. Om det finns någon rättvisa så drar vi till stranden!!! STINA om du ska få följa med så får du raka dig först. Förbövelen Stina!!!! Skärp dig!!! Bara för att du inte e kär i mig längre så kan du välan i alla fall tänka på hur du ser ut...



Nyrakad. Nu drar vi!!!



Stranden här kommer vi. Vi e laddade, vi e glada och jädrans sugna på strandbus!! Oh Yeees!!!!



Släpp bollen skitpudel. Det e min favoritboll får jag den. Släpp för sjutton!!!



Så där!! Fin gul boll i fin och gullig colliemun. Nu e allt rätt!!!



Men va faan!! Någon måste verkligen älska mig. Hur kan någon veta att jag skulle hit. Hjälp!! Det kanske e en stalker.


Ska jag fnissa eller ska jag bli rädd????



Nä!! Jag blir glad. I like it!! Det e välan klart att det ska stå Göte på våran strand.



Bort vattnet, ta inte mitt namn. Jag e Göte en tusan till collie. Bort bara skit vatten.



Drickapaus!!! Nä nu fortsätter vi vart e bollen????



Kasta långt husse!!! Det längsta du kan och du ska se att jag tar den.



Men husse för tusan!!! Nu har du kastat bort bollen. Den åker ut till havs. Fasen!!!



En vacker men sorgsen film. Det här e på riktigt.



Min boll e borta. PRINS TORSTEN jag tror att min boll kommer flyta i land på din strand bland Pungsillar och Pirayor. Snälla om du ser den, ta hand om den. Du kan välan skicka en bild i så fall. Tackar!!!!



Så ja lilla gubben!!! Husse köper en ny boll, va inte ledsen.



Hej då Götes blogg. Vi syns i morrn!!!  Nu ska jag trösta lilla colliepysen. Imorgon e han glad igen. Jag lovar!!!



Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Helena

Sickna badkrukor!...och hussen var inte ett dugg bättre!!! Tårtan ser lika god ut som den vi fick hos den riktige Snygg-Göte. Han är bra go´ han!

2009-11-21 @ 22:01:35
Polaren: Erika

heeeej skåne åh så fin tårta=) vi va med och firade göte det va härligt han va hur pigg som helst..han fick en bild av elvis från dagiskorten, choclad ask=) må så gott...

2009-11-21 @ 22:51:37
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: Iris

Tjena brorsan jag lovar att hålla utkik efter bollen nästa gång vi åker till havet, vem vet den kanske dyker upp här. Då kan jag passa den till dig tills vi ses nästa gång och låna den lite.



Kram från syrran Iris

2009-11-22 @ 00:51:58
Polaren: colliepojken, en tusan till collie

Tjenare syrran Iris!!! Vad bra att du håller utkik efter min gula boll. Den kan ju dyka upp precis var som helst i världen. Jag saknar den så. Har inte du någon blogg som jag kan besöka??? Om du inte har det så skaffa en för tusan.

Kram från världens bästa brorsa!!!

2009-11-22 @ 09:17:39
Polaren: Malin m prickarna

Tjenixen Göte!

Vad skumt att bollen flöt utåt när vågorna går inåt :-). Den ville nog ut o se världen... Tur att ni inte simmade efter för undrar var ni hade hamnat då...



Sen måste tråkiga veterinären komma med pekpinnar :-D. Bollar på strand är inte så jättebra (allra sämst är tennisbollar, tur att det inte var en sån). Gruset som fastnar på bollarna sliter/slipar nåt fruktansvärt på tänderna och med tiden blir det tandvärk. Så det var ju himla bra att den flöt bort helt enkelt ;-).

Kram!

2009-11-22 @ 10:22:56
Polaren: Carro

Tjena raring! Äsch, vilka badkrukor ni är, och skrutthusse som inte hämtade den heller! Synd att inte jag var med, för jag är minsann inte rädd för lite vatten!PUSS

2009-11-22 @ 10:55:21
Polaren: Fornborgen

Hej Göte,

Vilka alldeles underbara dagar ni har vid er strand. Du ska se att din gula boll flyter iland någonstans, nästan som en flaskpost. Tänker ni åka till Stockholm snart? Hoppas det så att vi kanske kan träffas.

Kram Bettan och Olle

2009-11-22 @ 11:17:18
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Nilla

Snyft, snyft, snyft!!!!!!!!!!!!!!!Det var en sorgsen film, blir ju alldeles deppig. Jag har ju inget hav, bara kärret, och det skulle vara mycket märkligt om bollen skulle dyka upp där. Men jag ska hålla ögonen öppna.

Så bra att ni också fick tårta, den ser ju jättegod ut.

Ni har allt bra fina dagar ni, där nere på Österlen, vid havet. Avundsjuk, jaaaa så in i bengen!!!!

Puss på er alla.

2009-11-22 @ 11:30:05
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

Jag har ju miljoner med sjöar i mina skogar.

Ska kolla alla dom.

För vem vet kanske kommer den att dyka upp där genom irrfärder i åar och bäckar.

Polaren: Sigge Svamphund

Självklart så får jag också svampmackor och andra svamprätter.

Matte stod nyss i köket och smaksatte flingsalt med kantareller.

Nåt hon ska ha med o sälja på julmakrnaderna.

I år har jag bara nosat upp runt 350 liter kantareller så några hundra liter trattkanatreller och en massa nadra sorter också.

Det finns svamp överallt hemma hos mej.


Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0