Livet e laxigt!!!!



Hej kamrater!! I dag känner jag mej lite smygande hemlighetsfull. Jag ska på utflykt till laxtrappan. Det e så jädrans spännande för jag vet inte vad det är. Va faan e en laxtrappa?? Vad gör man där???



Vi följer skylten sa mittimellan matte Carolina. Snart e vi framme.



Det här e GÖTETRAPPAN, min alldeles egna trappa mitt i skogen. Hur många har en egen trappa??? Det har jag, för jag e ju en tusan till collie och då kan man ha en egen trappa mitt i skogen.



LAXTRAPPAN här kommer vi. Nu ska vi titta på laxar. Tjoho!!!



Alla laxar var e ni??? Jag har kommit hit för att få se en lax. Vad tusan e ni?



Helga, Stina har ni sett några laxar??? Jädrans vad livet e laxigt. Jag undrar bara hur dom har det och var dom är.



Hörrni brudar vi går vidare. Inte en lax så långt mitt magiska blåöga kan se. Dom kanske har flyttat till en annan by.



Wow!!! Ett utedass. Vilken tur jag som e så jädrans pinknödig.



Pssssss! Jädrans va skönt!!! Nu springer vi vidare.



Mmm vilket smarrigt vatten!!!



Konstigt, det här vattnet smakar inte som det hemma. Det här va ett laxigt vatten. Det bubblar och bränner i halsen. Jag känner hur blodet rusar och jag känner mig lustigt yr och lite galen. I like it!!!!



Mitt liv e allt bra LAXIGT!!!! Jädrans vad det e kul att vara jag!!! Tänk om ni kunde prova!!!!
Hej då bloggen, vi syns i morrn!!!!


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Torsten

Laxtrappa till en glad lax!!! Det är laxigt det!

Ikväll gör jag ingenting alls, jag är bara inne och ser att minusgraderna är på väg.....Hoppas ju på snöööö!

Kram på dej!

2009-11-28 @ 23:17:27
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Nilla

Tjenixen, jag är också lite lustigt yr. Men jag har inte druckit laxvatten, jag har druckit bubbel....Jag vann inte i kväll, och det var lite synd för vinsten i min kategori var en dator. Men det var jättetrevligt på bloggfesten. Synd att du är för ung att vara med. Men när du blir 50 år, då kan du också vara med.

Puss på nosen.

2009-11-28 @ 23:35:07
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Carro

Det var allt en supermysig promme!PUSS

2009-11-29 @ 10:17:54
Polaren: Malin m prickarna

Vad trist att ni inte fick se några laxar, det hade ju kunnat bli en god middag av dem :-). Attans vad tråkigt att du inte har en massa smileysar o grejer som man kan stoppa in i kommentarerna. Fem stjärnor får du av mig, världens bästa colliepys :-). Hoppas du har landat på jorden igen nu efter det där laxiga vattnet, du såg allt lite farlig ut :-)

Kram!

2009-11-29 @ 22:03:06

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0