Va faan hände på BLÅKULLA!!!!



Hej mina vänner!!! Nu ska ni få höra på en historia och jag varnar känsliga småhundar som brukar tro på allt jag säger.... Se det här som en saga, ja ta det med en nypa salt helt enkelt.  Läs inte det här när ni e själva. NI KAN BLI RÄDDA!!! Det blev jag....Jag trodde att ni aldrig skulle få läsa om mig igen...Häng med på min BLÅKULLA STORY!



Det va påsken 2010 och jag börjar äntligen känna mig vuxen. Jag hade tjatat i veckor på husse och matte om att få åka till BLÅKULLA. Det var svårt att övertyga dom men som ni vet e jag ju ett tusan till charmtroll, så visst fick jag åka.
KATTEN KATT och jag e redo för våran allra första Blåkullatur. Förväntansfulla och lite spända startar vi igång våran alldeles nya racerkvast, en äkta ONSLUNDA kvast från Borstakungen ja det kan ju inte bli bättre. WROOOM, wroom!!



Katten katt skriker. Hjääälp jag sitter inte bra på kvasten!!! Håll i dig skriker jag tillbaka.



Jag ramlar av.....hjäälp jag kan inte hålla längre. Stanna Göte!!!!



Jädrans katt som ramla av. Ska jag behöva åka själv till Blåkulla. Nu har jag ju fått upp farten, jag måste åka vidare jag har ju stämt möte med HARRY han skulle lifta med någon så skulle jag plocka upp honom. Hej då katten du får följa med nästa Påsk. Men nu mina vänner, nu... gjorde jag ett gruvligt misstag.... Inte fasen visste jag att man måste ha katten med sig till BLÅKULLA. Ja, annar blir man galen.



Jag kände inget så länge jag va kvar på Blåkulla. Det var först när jag kom hem som jag började känna mig konstig.



Först blev jag Påskgalen.



Sen blev jag skogstokig. Hjälp va faan händer?? Ska det va så här så kommer ju ingen gilla mig, jag skrämmer ju alla.



Helga skrattade så att saliven skvätte. Dumma Göte sa hon nu kommer du va tokig till nästa Påsk om du inte kysser solen.



Va då kyssa solen??? Ja, du måste ta dig till SPÖKKÄRRET och vänta tills solen går upp och när solen speglar sig i kärret så ska du kyssa solen. Jaha tänkte jag det e välan inget konstigt med det. Häng med så ska ni få se hur det gick.



Se där!!! Solen kommer smygande, men den e för långt bort.



Ser ni mina vänner, solen närmar sig. Nu ska jag bara tyst vänta. Jag andas sakta, försöker få ner pulsen, nu e det viktigt, jag får ju inte missa solen. Jag darrar lite av spännig. Shhhhh!!!Tysta nu!! Torsten sluta fnittra, Totti sitt still jag kan ju inte koncentrera mig. Elliot för tusan det e lugna puckar. Jag ska fixa det.



Jaaa!!! Jag fixade det. Havanna, Greta, Harry alla mina vänner och fans ni kan titta nu. Det e över jag e Göte igen.... Jag e så jädrans go och glad. JAG HAR KYSST SOLEN  vad kommer nu att hända. KAN DET BLI ÄNNU BÄTTRE??? Kan jag bli bättre??? Nä, det e tamejtusan omöjligt. Jag e så glad tralala att jag e jag tralala!!!



Spegel, spegel i vattnet där, säg mig nu vem som vackrast är??? Göööte va svaret. Jaha, det e välan inget konstigt med det. Skulle nu någon inte hålla med så kan vi ju säga att allt det här händer ju i min Götiska värld och där e ju jag bäst.
Snipp, snapp snut Göte e en lakritstrut. Nä jag menar att sagan e slut för det här va ju bara en liten Påsksaga eller en dröm som jag hade här om natten.



Men va faan gör KATTEN KATT I trädet???




Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Greta

Men Göte, din stolle. Hur var det med Harry egentligen, när skickade du hem honom. Innan eller efter att du blev påskgalen Undra sa flundra om han inte har haft en släng av denna däringa påskgalningheten. Men Havanna har satt honom på plats i dag. Men sen blev hon nästan lite skogstokig efteråt. Hm...smittar det? Jag tror att jag håller mig undan ett tag.

2010-04-08 @ 22:33:30
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Gudmatte

Herregud Göte, nu får du allt sluta ljuga och skrämma upp folk och fä. Du vet väl att tungan blir svart, och så kan det hoppa grodor ur munnen på dig. Men dom kan du ju släppa ut i kärret, förstås. Men vad tusan gjorde katten katt i trädet?



Undrar om jag törs gå och lägga mig nu. Får nog hålla Kjelle i handen i natt, eller vad tror du?



Förresten, tror du att jag måste ta med Harry till "vårat" kärr? Eller är det för sent, ska vi ha det så här ända till nästa påsk? Tusan också, så tokigt det kan bli när två hundar ska ut och åka kvast ;o)

2010-04-08 @ 22:44:13
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Wille

Jovisst är jag vaken. Vilken rolig berättelse.

Men en sån tur att du kunde kyssa solen så jag fick se den vanliga Göte som jag är van vid !

Nu ska jag berätta för matte, så får jag se till att hon inte åker till Blåkulla nästa år. För jag vill inte ha en skogstokig matte, det räcker med en lite tokig matte.

2010-04-08 @ 22:49:33
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Nu har mamsen ont i magen av alla skrattattacker, så vi får sköta bloggandet. Vad ända in i glödheta var det för en konstig idé att kvasta iväg. Det vet du väl att bara tanter gör. Och stackars katten som hamnade i trädet. Slog han sej? Du som är en tusan till snygging måste akta pälsen, då duger det inte att fara iväg till häxornas ö. Käns bra att du blev av med allt det galna. Ta nu hand om katten.

pussar

2010-04-08 @ 22:54:51
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Stella och Doris

Vi är ju tuffa tjejer vi så vi blev inte rädda, men en väldans bra gonattsaga var det, förutom att katten verkar vara kvar i busken så var det ju t o m ett lyckligt slut!



Ha en go helg snygging

2010-04-08 @ 23:21:08
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Ja jädrans vilket äventyr, och vilken tur att Kulan störtade och inte kom fram till Blåkulla, hon är ju för bövelen redan skogstokig så jag vågar inte ens tänka på hur hon hade blivit...

Vilken tur att du hann och kyssa solen och att Snygg-Göte is back. Tänk att bli kallad för Tok-Göte resten av livet...

Kramar

Elliot

2010-04-09 @ 00:06:37
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Torsten

Hohohohooo...Göte din lilla toook!!! Ja, jädrans vad du hittar på....Jag döper dej härmed till Hitta-på-Göte!!!

Jäkligt bra story och jag får erkänna att det var tur att jag inte läste den igår kväll....inte för att jag blev rädd, men för att jag inte hade kunnat sluta skratta på heeeela natten!!! Nu du Göte, är jag MYCKET gladare och det purkna är som bortblåst, så du kan gott kalla dej Göte...glädjespridaren!

Du är fan en kul kompis!!!

2010-04-09 @ 07:16:43
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Rudi

DET kallar jag en bra berättlese! Den hade allt man kan önska!Lite nervös blev jag ett tag där och du skogstokig, det vill jag aldrig bli!

2010-04-09 @ 07:55:23
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Carro

Puss din lilla tok, vi ses snart!

2010-04-09 @ 09:17:59
Polaren: Gudmatte

Du Göte, du får nog gå till kärret och kyssa solen en gång till. Varför då...kanske du undrar. Spegla dig i kärret så får du se....att den vackra långnosen har blivit krokig. Hm...vad hände egentligen....Göte? Jag blir allt lite mörkrädd jag. Måtte detta sluta lyckligt.

2010-04-09 @ 09:53:02
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Totti

Men vad skulle du till Blåkulla att göra? Där finns bara katter och kärringar. Det har inget med blue merle att göra om du trodde det. Nä, vi stiliga hundpojkar drar till Helsefyr istället. Och nu vet jag var det ligger. I Oslo. När husse och matte var där såg de en buss som det stod Helsefyr på (ja de hade visserligen stavat fel så det stod Helsfyr, men matte och husse förstod ju att det vara samma sak fast på norska). Om inte det duger så kan vi dra till Heklefjäll i stället. Det ligger visst på Island, så då får man simma.

2010-04-10 @ 05:33:46
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Harry

Kusin Göte...hjälp mig!!!!!!!!Jag tror att de tänker slänga ner mig i kärret. Och jag är inte säker på att jag kan simma än. Jag har i alla fall inte provat. Vad ska jag göra vid kärret, egentligen. Berätta!

Tjenamors

2010-04-10 @ 10:36:53
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Edith

Jag blev alldeles skakis när jag läste din påskrysare. Det där med att bli skogstokig ... det känner jag igen. Min matte blir det ibland. Då gäller det att hålla sig undan. Vilken tur att du blev gamla vanliga Göte igen på slutet. Nu åker jag snart tillbaka till Paris, men vi håller kontakten. Colliekramar

2010-04-10 @ 15:16:11
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Tuna

Hemskt det där...

Jag har försökt hälsa på dig tidigare, men ibland är det så svårt att komma in i din snygga blogg. Du har väl alldeles för många besökare samtidigt kanske?

Nospussar till dig nu i alla fall! Massor Snyggis!

2010-04-10 @ 23:09:01
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Cruellas sida

Du är allt en colliepojke med extra allt ;)

2010-04-11 @ 20:10:00
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Becca & olga

Ha ha otäckt men bra! Påskgalenhet.... farligt! :P

2010-04-14 @ 13:24:10
URL: http://sweetolga.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0