Va faan ska jag göra med denna däringa HARRY???



Hej mina vänner!  Jag e ute på en underbar morgonpromenad med min underbara matte, men kan inte njuta fullt ut. Varför då undrar ni kanske???Min hjärna e full av funderingar. Ja, va fan ska jag göra med denna däringa lillkusinen Harry?? Det va ju tänkt att jag skulle bli typ som en förebild, ja någon som Harry kan se upp till... Jag e rädd att jag kanske inte kan leva upp till detta.



Jag har ju brevväxlat en tid med Harry. Man kan säga att jag har en liten brevkurs i vett och ettikett. Jag tror att Harry har läst fel. Det blev mest ovett. Ibörjan så tyckte jag att han skötte sig bra, men nu vet jag inte riktigt hur det går. Ni ska få ett exempel. Jag skrev att tjejer ska man KYSSA, ja,  jag till och med strök under det. Ja men det e välan klart, jag e ju en tusan till stryka under collie, ja en av dom bättre faktiskt.



Han läste så klart att man ska bita tjejerna. Dumma lilla kusin.



Jag fortsatte min morgonpromenad och funderade, sprang ner till bäcken för att spegla mig...tänkte att jag skulle finna ett fiffigt svar när jag fick se mig själv.



Men va faan!!! Jag såg HARRY i bäcken. Jag blev rädd. Va tusan tänkte jag, är han ett spöke som busar med mig?



Jag springer vidare i mitt underbara, makalösa liv och forsätter att fundera. Jag kommer nog på något GÖTISKT snart.



Nu börjar jag att förstå, jag kan ju inte lära Harry att vara Harry. JAG vet ju bara hur det är att vara Göte.



HARRY min fina lilla kusin. Du ska ju  bara vara Harry. En tusan till makalös liten kusin. Det viktigaste finns ju redan. Du e snygg...du e läcker... du e helt enkelt en tusan till  sheltiegrabb. Ja, den bästa du känner. Det e välan inget konstigt med det???? E du sugen på mer Harry titta in HÄR.



Nu säger jag och min familj och Harry och hans familj GLAD PÅSK.( Moster Pillan e krasslig så hon hälsar genom min blogg). Så från oss alla till er alla HA EN TUSAN TILL TREVLIG PÅSK!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Nilla

Så rätt du har...Göte. Göte är Göte...och Harry är Harry, det är välan inget konstigt med det. Glad Påsk till dig och klanen från oss alla i Väsby. Och du...en sån jädrans fin blogg du har.

Påskpussar

2010-04-01 @ 17:03:13
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Carro

Åh, Göthe, min stiliga, stiliga lilla fluffis, du blir ju bara snyggare och snyggare för var dag! Imorgon ses vi, hurra hurra!

2010-04-01 @ 17:22:09
Polaren: strövelstorpslagottona

En tusan till trevlig påsk till er alla från oss alla

2010-04-01 @ 17:26:03
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Jo du, det kan väl inte vara så lätt för en Göte att lära en Harry vara en Harry.... det blit ju en Görry... eller... Jag tror nog att i slutändan så blir han lika stilig och ödmjuk som du är Göte :-) du måste nog bara ha tålamod med honom. En sjutusan till JätteGlad Påsk önskar jag dig Oxå.. och hälsa till Harry och hoppas att hans matte kryar på sig

Kramar i massor från Elliot

2010-04-01 @ 18:29:31
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Britta

Tjena Göte! I dag skriver VI d v s Hippie, Stina och Bitte, i din blogg.

Matte bara filar på kvasten, oljar och testflyger, muttrar och putsar...

Vet inte riktigt hur vi ska få plats på den allihop, men matte säger att det kommer att funka - har nåt´med trolleri, trollera att göra..

Blir nog bara en snabbtur till Blåkulla och så hem igen. Vi har hört att det är en rackarns massa katter där - för oss räcker det med gamle Russin på Fornborgen, tack så mycket!

Vi önskar dig en riktigt GLAD PÅSK Snygg-Göte!

2010-04-01 @ 19:14:55
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Rudi

En tusan till glad påsk önskar vi er alla! Fy 17 va snygg du är, Göte!

2010-04-01 @ 19:50:52
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Helena

Glad Påsk på er!

Jag är på väg till Blåkulla och är utan katt. Cornelias katter vill jag inte låna. Smulan är för osmart, hon skulle bara trilla av kvasten och Skorpan bara bits, han tycker inte om lukten av parfym och sånt... Men ni har ju har flera stycken varav en som är Skånes smartaste katt, Busan, funderar på om jag ska ta svängen förbi och låna henne. Det är väl ok? Jag är lite sen festen började redan kl 18 men den håller å andra sidan på ända till måndag kl 21, så det gör nog inte så mycket. Anna är väl redan där?

2010-04-01 @ 20:21:33
Polaren: Malin m prickarna

Glad Påsk Göte!

Haha, jag tror att lille Harry gör som du gjorde när du var liten (fast det har du glömt) istället för att göra som du skriver. Sen läser han kanske inte så bra än, han har väl inte ens börjat i skolan? Att ett o annat ord blir lite fel är väl inte så konstigt?

Kram!

2010-04-01 @ 20:50:59
Polaren: Wille

Kan du flyga kvast !!!!!!!!

Det var en sjutton till grabb.

Du Göte jag har en annan fråga till dig. Skulle jag kunna få låna ett kort från din blogg till min matte att sätta i mitt kompistäcke på min hemsida ?

En sak till - hur ska du kunna lära Harry hur man uppför sig ? Han ska ju bara busa, bitas och bråka. Det gör ju inte du eller hur. Harry måste lära sig att veta hur man beter sig, men jag tror det kommer så småningom. Kanske det är bättre om han bor hos dig ett tag och fostras av en som han kanske ser upp till. Det kan vara svårt att lära någon busunge som Harry vett och etikett per mail.

2010-04-01 @ 20:52:56
URL: http://willebus.bloggagartis.se
Polaren: Olga & becca

Vilka bilder! :P

Vi önskar en Glad Påsk

2010-04-01 @ 21:53:34
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Polaren: Edith

Men vad tusen Göte ... Harry ser ju ut precis som en lill-Göte. Det var det sötaste jag har sett på mycket länge. Du måste lära honom alla dina tricks och bus. Det är viktigt. Det är sånt man har nytta av längre fram i livet. Eller hur? Colliekramar från Hälsingland

2010-04-01 @ 21:59:55
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Stella och Doris

Vi tror nog att Harry kommer arta sig bra, det är bara lite ungdomligt oförstånd än så länge. Han kommer ju i alla fall att bli väldans snygg, eftersm han är lik dig!!



Påskpussar i massor på Collienosen

2010-04-01 @ 22:50:26
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Torsten

Tror också att Harry kommer att bli en bra karl när han blir stor....Han är ju trots allt väldigt ung än! Både du o jag har ju varit små en gång också och se hur fint det blev i slutänden!!! Sjujäkla karlar med godheten personifierad...eller???!

Ha nu en bra påsk, hoppas du har det bra på Blåkulla....Jag kommer inte, för matte har fortfarande inte hittat kvasten!

2010-04-02 @ 10:09:07
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Totti

Du behöver inte uppfostra Harry. Fortsätt bara att vara den förebild du är - vacker, ödmjuk, klok - så kommer Harry när han har åldern och mognaden inne att ta efter dig utan att han märker det.

Tusan så fint och vårligt du har fått det i bloggen. Gillar bilden med ditt öga! Så konstnärligt.

2010-04-02 @ 22:49:07
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: tuna

Har du vårstädat? Det är så snyggt och nytt här!

Glad påsk till dig också!

2010-04-03 @ 12:42:08
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Cruellas sida

Din lille kusin är ju rakt av NÄSTAN lika snygg som dig. Inte riktigt...men nästan;)) "Blinkar med ögonfransarna"

2010-04-04 @ 17:25:09
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Prinsessorna & Harry

Men Göte!!!Varför skickade du hem Harry från Blåkulla? Vi behövde ju lite semester från honom, det var ju därför vi lurade iväg honom. Han är sååå dryg och jobbig. Vi är såååå trötta på honom. Hjääääääälp!

2010-04-05 @ 20:10:00
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Wille

Har du kommit på någon bra lösning på Harry - problemet ännu ?

Ha en skön dag nu !

2010-04-08 @ 12:42:14
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Edith

Hallå colliepojken ... vart har du tagit vägen. Jag saknar dig. Har ni fått något föl på gården? Sov så gott! Colliekramar

2010-04-08 @ 21:13:00
URL: http://parisercollie.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0