Vad e det med denna däringa VÅREN!!!!



Här kommer jag inrusande på bloggen. Skitig och alldeles vårrusig. Jag har varit så jädrans lat några dagar och kanske lite gråtmild också, äsch jag vet inte riktigt vad det e med denna häringa våren. Ibland e jag så förfasligt trött och lite grinig och sen spritter det till och jag blir tokglad. Matte tycker att jag ska växa upp, ja så sa hon. GÖÖÖTE VÄX UPP OCH SLUTA PIPA. Ja med stora bokstäver och då e det på allvar.



Håll truten sa jag!!! Kom och sparka boll med mig. Gör mig lycklig......Lek med mig.



Detta mina vänner e det bästa jag vet. Jag har så många fina sönderbitna fotbollar. Ja, ett helt lager. Jag samlar på trasiga fotbollar. Vart jag än befinner mig på gården så ska det ligga en gammal härligt sönderbiten fotboll.  Längtande och trånande efter att jag ska komma och leka med den.



Jag e en sån fin och snäll colliepojke. Jag tar hand om dom trasigt udda och övergivna fotbollarna som ingen annan vill ha. Vilken tur att jag finns. ....Vilken tur att jag e jag.....Jag är även väldigt glad att jag e GÖÖÖTE  med stora bokstäver. Det känns liksom lite bättre. Prova vet ja!!!



Jag tycker även om små bollar.  Favvis just nu e en boll med ett snöre. Så mycket skojs man kan göra en boll i ett snöre. Häng med ska ni få se.....



Först samlar man sig lite och andas lungt så pulsen sjunker. Jag låter sen bollen hänga rakt ner. Ja så den också får samla sig.



Snörrar sen till den hemliga öglan runt nosen och laddar för fullt.......



För att dänga bollen i huvudet på Stina. Jädrans va roligt. Jag skrattar högt av glädje. Stina älskar när jag busar med henne. Visst Stina????



Va faan hände nu??? Ni gaddar ihop er. Är det schyst?? Stina sluta sura!!!  Bollar man med mig så får man ju räkna med lite knackel i knock i knoppen. Det e välan inget konstigt med det???


Nu struntar jag i Stina och Helga. Jag känner att jag behöver vara lite för mig själv. Jag drar till KÄRRET. Ja för att se vad det e för ett KÄRR i dag.  Ni som vill hänga med  måste vara tysta. Jag tror jag ska prata lite med mig själv. Ni kan få lyssna, vem vet jag kanske säger något bra att ha ord till mig själv. Vi får välan se....



Hej Kära Kärret!!! Jag tänkte snacka lite. Går det bra???



Du kärret e det fel att jag tycker så mycket om mig själv.?? Kan det va så att det e stötande.??? Eller som jag tänker att det e ju självklart.



Du kärret... Skulle inte alla må bra av att se på sig själv med stora bokstäver??? Jag tror att jag ska bli predikant i stora BOKSTÄVER. Jag e ju en tusan till påhittig collie. Tralala!!!!



Du KÄRRET... Vad bra det känns att sitta här och prata med dig. Det e liksom lite som att meditiera fast i prat. Ja prat med STORA BOKSTÄVER. Nu alla mina vänner så känns det så jädrans bra. Jag känner mig om möjligt ännu bättre, ja klokare på något kärriskt sätt. Kärret har gjort mig lite vuxen känns det som. Nu ska jag springa hem till matte och bli vän igen. Jag ska säga att hon hade rätt just då, men inte nu längre. Jag har vuxit, jag har blivit klokare, jag e GÖTE MED STORA BOKSTÄVER. Det e välan inget konstigt med det????


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Zammy & hans matte

Nej, nu får du tamme tusan ta det stora vårbadet om du skall vara fin till nästa helg :-)) Det duger inte att heta Snygg-Göte och ha skitiga tassar....... Domaren är finska och kommer från Danmark och där har hon kanske aldrig sett någon colliepys med skit i pälsen..........

Hälsningar från kusinen - som mot sin vilja - åkte på sitt vårbad i helgen........

2010-04-28 @ 21:55:42
URL: http://www.zting.se
Polaren: Stella

Du & jag Göte, du & jag!! Vi är inte bara snygga och bäst, vi har precis samma intressen oxå, både trasiga stora bollar och små bollar med snören!!!



Your my kind of guy!!



Massor med pussar på snyggnosen

2010-04-28 @ 21:55:43
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Rudi

Ni är ju nästan ett helt fotbollslag i er familj, så det klart ni ska lira boll med varandra. Och dänga bollen i huvudet på Stina ibland. Skitiga tassar får man på köpet. Ska du ställa ut dig? Kan ju inte vara någon match när man är så snygg som du! Du utklassar ju alla innan du ens kommit dit. Killkram från RUDI

2010-04-28 @ 22:51:01
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: strövelstorpslagottona

Ska du på utställning? Var det så vi fattade? I så fall ingen match, du är ju bäst, snyggast och klokast. Ja den bästa colliepojken, eller är du nu en man, som världen har skådat.

världspussar

2010-04-28 @ 23:05:34
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Jag vet, skicka ett foto till utställningen , du kommer ju att vinna ändå, men bara så att dom vet att du är med, och då slipper du ju visa dina skitiga tassar för dom kan man ju ta bort i fotoprogrammet. Bra eller hur, fast om Kulan skulle skicka kort på mig till nån utställning så finge hon ju klippa bort hela mig så skitig som jag är och då kunde jag ju inte vinna efter som jag inte finns med, hmmmm.... det blev lite rörigt.. eller.

Och du Göte, det är inte alls fel att tycka så mycket om sig själv, du är ju den bäste du vet ...

2010-04-29 @ 00:41:21
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Carro

Heej, HEJ älskade fluffis! Vad kul det ska bli nästa helg, roadtripp, liksom! Å du, colliepysen, pussa grattis på bröllopsdagen på matte å husse!

2010-04-29 @ 08:55:28
Polaren: Nilla

Tack för en trevlig berättelse vid frukostbordet, kära GUDHUND. Och i dag tror jag bestämt att allt var sant, för ovanlighetens skull. Ja, jag tror nog att du blev vuxen när du pratade med kärret. Sen kan man ju alltid få återfall, det är välan inget konstigt med det. Puss från GUDMATTE MED STORA BOKSTÄVER!!!!!

2010-04-29 @ 09:52:00
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Cruellas sida

Jadu..jag älskar oxå bollar. tänk om du var här så vi kunde leka lite. Och du..jag vet inte om jag vill att du ska bli vuxen. jag tycker om dig precis som du är.

2010-04-29 @ 13:41:28
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Wille

Bollar är alltid kul att busa med, allrahelst om de har ett snöre så man kan få ha lite dragkamp, det är skoj.

Hoppas du får en fortsatt skön dag med massor av bus !

2010-04-29 @ 16:08:32
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Edith

Du är GÖTE ... den finaste av colliepojkar. Skynda dig och kom till Paris så går vi och fikar ihop och snackar lite skit. Det skulle vara toppenkul! Nospussar på långnäsa

2010-04-29 @ 17:44:15
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Totte

Tjena Snygg-Göte!

jag ville bara tacka så mycket för din uppmuntande kommentar! :-) du har klart gjort mig på bättre humör!

Kram från Totte

2010-04-29 @ 19:22:31
URL: http://lagottototte.bloggplatsen.se
Polaren: Totti

Wow, vilket bollsinne du har. Hade ditt husfolk annat det kanske de hade döpt dig till Zlatan eller Ronaldo eller Messi eller Totti. Vilken tur att de inte visste det, för då kanske du inte hade fått heta GÖTE.

2010-04-29 @ 21:41:56
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Wille - igen !

Jag glömde ju alldeles bort att önska dig en härlig Valborgsmässoafton ! Jag har bara hört att det ska vara något speciellt, vet du något om det, ja annat än att det vankas en massa god korv !

2010-04-30 @ 01:04:08
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: erika

heeeej på er där nere i ksåne det va ju ett tag sedan..har inte varit inne i din blogg på ett tag jag ser att ni har det bra. puss på er och glad valborg

2010-04-30 @ 15:41:16
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Polaren: Britta

Valborgspuss till dig Göte och kram till familjen.

Och så önskan om måååånga fina rosafletter nästa helg :0)

2010-04-30 @ 16:52:45
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: w

Jo nog vet jag vem som är den snygga collien i skåne är. Vet du vi ska till skåne i sommar, så då får du akta dig så jag inte letar upp dig och bjuder in dig på en bus sväng ! Ha en skön valborg du med ! nu ska vi snart iväg till den däringa vårelden alla pratar om !

2010-04-30 @ 16:55:00
Polaren: Cruellas sida.

Tack så mycket för dina gulliga ord. Det finns nog en liten "mjukisGöte" i dig oxå!!Hoppas du hade en härlig valborgs. Ser fram emot rapport !!!

2010-05-01 @ 00:24:11
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Torsten

Du...man kan både tala med STORA BOKSTÄVER och vara SNYGG med STORA BOKSTÄVER....du hade nog inte behövt kärret för den insikten! Jag tycker ändå att det var ganska vuxet av dej att gå dit och fråga....numera är du alltså också en mogen, snygg OCH ödmjuk Colliepys!

Jag hänger gärna med på lite boll-bus, Göte....du vet ju att det också är min absoluta favoritsysselsättning....min (enda) fotboll är i precis samma fina skick som dina!

Ha det, kära vän, vi hörs snart igen!

2010-05-01 @ 11:21:00
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Valle Vagabond

Göte Narcissist, det är nåt visst med dig. Visst? Och du ska veta att jag är så jädrans glad att du inte glömmer bort mig, Valle Vagabond, fastän jag är en sån tillfällig gäst hos dig. Det är ju min mattes fel - hon har inte tid och inte ork att följa med mig till mina kompisar. Hon ska bara arbetsträna och sova och sånt. Ack ja. Får väl hoppas att våren gör henne lika pigg som du är! Ha en skön helg nu, Göte!!!! Du är bäst!

2010-05-01 @ 18:46:08
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0