Sagan om den gamla björnen och hans vän stora snälla vargen!!!!



Stora snälla vargen det e ju jag tralala. Nu ska jag berätta en liten saga. Det var en gång en gammal nalle som hette Paddington, varje morgon blev han väckt av sin vän stora vargen med en puss på kinden.



God morgon PADDINGTON!! Upp och hoppa din gamla björn. Vi ska ut och göra en snögubbe.



Fin varm ullmössa på. Gamla björnar måste tänka på att inte inte frysa.



Vad mer kan man tänka att en gammal björn ska ha på sig. Hm!! Inte vet jag sa vargen!!!



För bövelen, du kan välan hjälpa till lite din gamla björn.



Nä, matte nu e jag trött på den häringa sagan. Jag vill inte vara stora snälla vargen. Jag vill vara Stygg-Göte en tusan till rälig colliepys. Matte tänk på att jag e i tonåren. Jag måste få vara bara jag i bland.



Matte hjälp mig med dom häringa jädrans stövlarna. Jag börjar mula ihop. Skit nalle hjälp till!!!!



Nu så e vi klara, hänger du med ut matte. Kom igen nu, annars tänker jag mula Paddington!!!



Ingen kramsnö så långt snoken når. Va fan ska vi göra nu då???? Det va din idé matte att vi skulle rulla en snögubbe. Du kunde välan gått ut och provrullat. Nu äter jag upp moroten som snögubben skulle haft som näsa. Sen ska jag mula Paddington. Ja det ska jag göra. Nu börjar jag  bli på glatt humör. Jag e så påhittig.



Oopsie daisy!!!  Paddington ramlade visst omkull.



Jag gjorde inget. Matte jag var ju inte ens i närheten.



Sluta sura Paddington. Va inte så jädrans kinkig. Lite snö tiddelipom, vad gör väl det tiddelipom, det finns ju tumlare tiddelipom, du kommer att bli torr tiddelipom.....



Var så god Paddington hälsa på pumpen. Det e min present till dig. Det här e Stinas lyckopump. Nu kommer du bli glad igen.



Vad tycker du Paddington??? Visst e den fin min pump. Det e inte alla som får krama min fina pump, men du får Paddington...



BUH!!!!!!



OH!! Jisses vad rädd han blev. Jag tror att PADDINGTON har svimmat. Stina hjälp mig!!!!



Helga du får blåsa in lite luft i Paddingtons nos. Det kallas nos mot nos metoden. Det kan rädda hans liv. Blås på Helga.




Hur kommer det gå för Paddington?? Lyckas Helga blåsa liv i honom??? Fick Helga snor i munnen?? E det så att Paddington gick på pumpen?? Det mina vänner det får ni veta i morgon.

Lite spänning får det allt vara på denna häringa bloggen. Det e ju min blogg, jag besämmer ju för tusan!!  Vilken cliffhanger, vad tycks?? JAG e Cliffhanger-Göte en tusan till spänningshöjande collie, en av de bästa jag känner. Jag lovar att ni får veta hur det går så sant som jag e Göte, Stygg-Göte ha ha det e jag!!!


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

Det var verkligen en tusan till spännande action-rulle! Jag kan knappt bärga mig till i morgon. Jag var helt säker på att Paddington hade slickat och fastnat med tungan på pumpen i kylan Usch, hoppas jag kan sova i natt.

Vilken rysare!

Nu ska jag blunda och tänka på annat! God natt!

2010-02-03 @ 22:24:52
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Syrran Iris

Herregud brorsan vad spännande vet inte om jag kommer att kunna sova inatt. Håller alla tassar för att Paddington ska klara sig.

Kram från syrran Söt Iris von Fornborgen

2010-02-03 @ 23:16:59
Polaren: Stella och Doris

Vilken nagelbitare, tror inte vi kan sova i natt, men vi håller tummarna för ett lyckligt slut...



Tack för go natt pussen, vi skickar en, eller ja, det blir ju två tillbaka!

2010-02-03 @ 23:41:07
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Tessan och "pälsbollarna"

Hua hua vilken story du drar till med såhär en onsdags kväll....Fortsättning följer...jamen visst, vi hänger på för böveln!



Kramis på dig Go´ Göte!

2010-02-04 @ 00:03:04
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: strövelstorpslagottona

Det här var allt en rysare. Snart måste du ge oss slutet.

Tack för namnförslagen. Vi ska ta dom i beaktande

pussar

2010-02-04 @ 00:13:47
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Gudmatte

Jisses Amalia...vilken tur att jag jobbar hela natten. Jag behöver ju inte ens försöka sova. Nu har du allt skrämt upp hela hundsverige. Bara inte prinsessorna smygläser nu och blir mörkrädda. Hoppas att du kan sova själv ;o)

Puss på långnosen

2010-02-04 @ 01:39:03
Polaren: Torsten

Jäkla tur att jag inte läste det här igår kväll....för nu behöver jag inte vänta alltför länge på fortsättningen :))

Sen tror jag Göte, att du är mer Snygg än Stygg...faktiskt!

Hoppas att du kommer på nåt att strejka över...bara det inte gäller snön....jag skriver inte på nåt uppror där inte!

Ha en bra dag, vi hörs sen!

2010-02-04 @ 08:00:59
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Edith

Göte ... du är verkligen en sjutusan till colliepojke. Att klä på Paddington och ta med honom ut ... det är väl tusan så snällt. Du har ett hjärta av guld. Sen att han ramla omkull i snön ... det kan väl ingen skylla dig för. En sån omtänksam colliepys får man väl leta efter. Jag längtar efter fortsättningen. Nospussar från långnäsa

2010-02-04 @ 08:04:43
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Britta

Tänk på en gammal tants nerver Göte!!!

Jag tänkte precis som Rudi "nu sitter Paddington fast med tungan" - herregud - tänker Göte KISSA loss honom......

Men nu är jag lugn igen :0)

2010-02-04 @ 09:07:11
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Malin m prickarna

Jisses Göte, jag förstår att du ibland blir lite trött på att släpa runt på den där pensionären som trillar o svimmar till höger o vänster. Du är allt en snäll o tålmodig o alldeles väldigt vacker colliepys. Skönt att Helga o Stina också hjälpte till lite med den gamla nallen. Hoppas han inte behöver åka ambulans till sjukhuset... De rosa stövlarna var verkligen en färgklick!



Om du tar in lite snö inomhus så blir det perfekt kramsnö efter en liten stund o då kan du göra snögubbe.

Kram kram!

2010-02-04 @ 11:49:46
Polaren: Carro

Oooh, så SPÄNNANDE! Och vilken fin vinteroutfit du hittade åt Paddington! Puss och kram, ses imorgon, hurra, hurra!

2010-02-04 @ 15:25:29

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0