Snölek!!!



Hej alla mina vänner och ovänner. Ni har välan saknat mig??? Va! Inte!!...  Nu blir jag ledsen. När jag tar ledigt så ska ni sakna mig och tråna efter mig. Snälla nåån!!!  Hur som helsike så har jag saknat er. Det e bara matte som har varit lite krasslig och då får ju jag ta hand om henne. Ni kan välan fatta att jag e ju nästan utbränd, både Paddington med sin näst intill krossade hjärna och matte med sin instabila hälsa....Jag skulle behöva långsemester......



I dag hade jag i allafall turen att få gå ut och leka med några väl utvalda familjemedlemmar, husse va så jädrans glad som fick leka med mig. Nu du husse ska jag muuuula dig..... Haha!!!



Neeej va faaan gör du husse!!!! Du får inte mula mig. Jag sa att jag skulle mula dig. Jag bestämmer det vet du välan husse för tusan!!!!!




Skithusse det här va sista gången du får snöbusa med mig. Ska det vara så jädrans svårt att göra som jag säger.




Vem tusan kan man lita på? Jag kan bara lita på mig själv. Jag en tusan till pålitlig colliepys en av dom bättre vill jag allt säga. Jag tror att jag ska sätta in en kontaktannons. COLLIEVÄN sökes så lik mig sjäv som bara går att finna.

FINNS DU????



Sluta skratta STINA, jag vet välan att jag inte kommer hitta någon av min kaliber....Vi växer ju inte på träd...




Nähä du husse!!! Försök inte fjäska du har ju nästan mulat ihjäl mig. Jag e alldeles utmattad av all snö, nu ska jag använda mina sista krafter till att släpa mig fram till den bästa, ja helt enkelt superduper bästigaste polaren jag har.........nu blev ni nyfnikna,,,,,,,vem kan det va???? Jamen bläddra ner så får ni ju se....



Förbövelen det e ju mellanmatte Carolina, nu ska jag skvallra, så ja, ni får gå vidare jag vill skvallra i fred. Det kan ju hända att jag  kryddar mulardramat en del. Ja ni vet skarvar historien... Nä nä, inte far med osanning det gör jag inte. Fy vem sa det???? Torsten din fuling!!! Mina vänner, ni får gå vidare, jag kommer snart.....Carro vet du vad husse gjorde...........skit husse. Hmm... Tycker du det, jaha, Va e ni kvar!!!! Fy, man får inte tjuvlyssna det vet ni välan för tusan....



Hahaha!!! Nu har jag hittat på massa tok igen. Ni fattar välan att jag inte e sur på husse. Men hallå!!! Man biter ju inte den hand som kliar så gott. Puss och kram på er!!! Nu börjar ju OS så bloggandet kommer att dyka upp likt spridda skurar. Ni fattar va. Bra!!!! Vi hörs lite då och då alltså!!!!!Seee you!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

Vilket jädrans kul snö-bus!!Men inte står välan din husse i snö upp till midjan? Det ser banne mig ut så! Min matte och jag har haft vådliga snöäventyr idag, och senare jagade jag henne det fortaste jag kunde runt snövallarna här hemma. Det ÄR buskul med snö!

Skulle vilja mula dig också!

Kompiskram från mig

2010-02-13 @ 18:44:11
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Nilla

Hallå min käraste Gudhund, vackraste Colliepys, Snyggaste Snygg-Göte!!!Kul att se dig igen, var ju ett tag sen. Förstår att du har haft det jobbigt med Paddington och matte. Framför allt matte. Hon är inte lätt att tas med när hon är krasslig. Nä jag bara skojar ;o)

Hälsa alla, och var så god för mina rader ;o)



Puss på långnosen.

2010-02-13 @ 19:11:14
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Tuna

Kul att se att du har det bra och fortfarande har bra snö att busa omkring i. Jag svarar gärna på din kontaktannons. Men, jag är ju ingen collie förstås, men det gör väl inget? Jag är din Göte.

2010-02-13 @ 19:20:27
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Edith

Snygg-Göte ... för tusan jag och min matte har saknat dig något alldeles utomordentligt mycket. Härligt att se dig i fin form igen. Din husse är en baddare på att mulas. Tur att du har din mellanmatte att skvallra för och få lite tröst av. Ha' det så bra!

2010-02-13 @ 19:47:59
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Torsten

Hohoho...Göte, det är ju DU som är en fuling...fara omkring med osanning? Neee, inte du inte, va??!

Jag skulle kunna komma och mula ner din husse om du vill....jag är en jäkel på att mula ner hussar!!!

Och du, jag har saknat dej jättemycket....faktiskt sanning alltså....Hoppas matte inte är så krasslig längre och att du hinner blogga mellan 'sporterierna' på TV...

Ha det gott, min käre vän! Hälsa hussen o matten också!

2010-02-13 @ 19:48:26
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Valle Vagabond

Vilket snökrig ni haft. Förstår att du inte haft tid att blogga när du måste mula och mulas så mycket ... Man kan ju inte sitta klistrad vid datorn när såna tillfällen yppar sig. Hälsa matten och hussen och ha det fint Göte!

2010-02-13 @ 19:55:57
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: Bettan

vi får bilda lag och mula din husse o sen kan vi va med i mule-os.

2010-02-13 @ 20:54:55
URL: http://www.monster-bailey.se
Polaren: malte o snokas

å visst är det kuligt å busa i snö, finns inget bättre. Synd bara att den ska va så jäkla kall o fastna i pälsen!!

lördagspussar

2010-02-13 @ 21:36:21
URL: http://www.cybertaxarna.blogspot.com
Polaren: strövelstorpslagottona

Vilken bra bushusse du har och en väldans bra mellanmatte. Vi har inte heller så mycket tid för bloggen dessa dagar. Vi har ju väldigt viktigt jobb att hjälpa Ludmilla med småttungarna.

pussar

2010-02-14 @ 00:04:31
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Åh Äntligen kan jag pusta ut... jag trodde att du var försvunnen, men så dyker du upp så här bara ...tack och lov för det, har saknat dig jättemycket. Hoppas din matte piggnar till, husse ser ju pigg ut :-)

2010-02-14 @ 01:16:49
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Malin m prickarna

Goa Göte vad jag har saknat dig! Vilken häftig snölek, tur att du har en så skojig o busig husse att leka med :-). Förstår att du har ett hårt arbete med att pyssla om Paddington o matte - vilka skruttiga kompisar du har ;-). Krama hela familjen, vi hörs!

2010-02-14 @ 08:15:39
Polaren: Tessan och "pälsbollarna"

Åhhh Göte min Göte klart som tusat att vi saknat dina "ego" berättelser:)Vet att det inte är så kul att vara krasslig,så jag förstår att du varit tvungen att ta väl hand om din matte och gosat massor med din härliga lååååånga nos. Lovar att mina grabbar kan komma och mula ner din husse!Annars skickar jag min kompis Inga hon bor ju i samma "by" som dig, och hon är en rejäl kvinna,stark som tusan!

Ta nu vä hand om hela din härliga familj så hörs vi

Tjingeling!

2010-02-14 @ 13:25:16
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Helena

Värst vad mycket snö ni har fått, eller är det möjligtvis så att husse har krympt i tvätten???

2010-02-14 @ 18:13:58

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0