Jag e så gla tralala, att jag e jag tralala!!!!



Hej mina vänner! Här kommer jag springande rakt in i min makalösa blogg. Nu jädrar ska ni få höra vad som har hänt mer än skithandboll och skidåkning. Jag vet att ni har saknat mig och jag har ju också saknat mig själv men nu, nu e jag här, lyllos er!!!



I går drog vi norr ut för att hälsa på Dr X och hennes prickiga hundar MIO och BIRK. Dom gillade inte mig. Jag e väldans förvånad, hur fan kan det bli så? Jag tror att dom måste vänja sig, det e helt ok, jag kan allt vänta. Jag vet ju att dom snart kommer att älska mig, för det gör ju deras matte hon tycker att jag e så fin och vacker det känns som om ingen kan motstå mig, så Birk och Mio det e bara att gilla läget. Snart, mycket snart, så e ni så förtjusta i mig att ni vill bli min bästis. Så kommer det att bli....



Jag kände mig så jädrans retsam och när dom så tydligt visade att dom inte gillade mig så flög fan i mig. Jag var tvungen att pinka in hela Dr x ägor.  Det va jobbigt, men helt klart värt det. Ni skulle sett va griniga dom blev när jag pinkade på deras favvoäppelträd.



Jag bara skrattade lite gulligt och sprang vidare. Jag e en tusan till rolig collie. En av dom roligaste jag känner....



Nu skulle jag ju berätta vem utav prickarna det här är, men jag kommer ju inte i håg. Den ena älskar dragkamp, här busar han med min matte. Titta vad gullig han är när man ser hans tänder. Matte säger puss på dragpricken.



Den andra pricken älskar att pussas. Husse hälsar puss tillbaka. Nu går vi ut igen. Jag e inte klar med min rundvandring hos Dr X. Häng med vet jag. Nu ska ni få se vad jag hittade runt husknuten.



Det här e vad jag hittade runt knuten. Säg hej till BROSZKA. Denna häringa arabdamen e mamma till TRONADA. Gissa om jag blev förvåndad det va fasen så roligt att träffas, det e vad jag sa till henne. Men kamrater det räcker inte med detta. Håll i er.



Den häringa lilla damen heter BRISA,  hon e ju för tusan lillasyster till TRONADA, helt plötsligt blev det som en enda stor släktträff.



Mmm!! Lika gosig att pussa som storasyster Tronada. Vilken rar liten lillasyster. En av dom bästa. Så det så!!!!



BRISA har en liten vän som heter MILAGRO, honom kan hon pussa på när inte jag e och hälsar på. Vilken dag mina vänner. Solen strålade och små föl att pussa. Jag e en tusan till tursam colle. Jag e så glad tralala!!!!



Husse passade på att fölgosa lite och drömde sig iväg till sommaren när Drama ska ha föl. Tänk vad mycket jag ska lära den. Ja, allt jag kan. Vilken tur att jag e så olydig, det blir ju mycket roligare för fölet. JAG kan ju inte lära den att gå fot utan fölet ska ju lära sig att busa och sparka bak ut. Det mina vänner, det e vad jag ska lära det lilla fölet. Det blir den bästa av skolor. Det e GÖTES SKOLA....välkomna att anmäla er.



Det här e Dr X stallchef det ser ni väl, men vad tusan heter du då? Hm!! Kan det vara Simpson??? Jag tror att det kan va så, om inte, så kommer jag i alla fall kalla dig för SIMPSON så det så!!!!! Du ser ut att heta Simpson, vilken pondus, ni ska veta att Dr X gör allt han bestämmer. Han e en riktig tuffing men mjuk ändå. Vad fint jag skriver, jag e så jädrans gullig....Eller hur???



Jag hade gärna pinkat in den häringa traktorn också men då sa Dr X neeej, min fina traktor rör du inte. Husse försökte bli vän med den lilla traktorn men jag vet inte riktigt hur det gick.



Min belöning för att jag har varit så duktig, en spruta i nacken. Ha, ni andra ni får godis, jag får en spruta i nacken. Det här va den tredje sprutan och det känns som jag e pånyttfödd. Det spritter i kroppen, jag e stark, jag e smidig, jag e bäst....



Jag ler lite gulligt mot Dr X. Vi syns ju om en vecka igen. Då e det time för den fjärde sprutan. Vilken dag, jädrans vad roligt jag har haft. Husse och matte tackar för maten. Vilken tur vi har som har Dr x. Jag får spruta och husse och matte blir bjudna på lunch. Jag har haft glädjen att reta PRICKHUNDARNA BIRK OCH MIO, men det bästa det va ju allt att träffa Tronadas mamma och lillasyster. Jag blev så glad så att jag nästan började gråta. Hur fan det nu gick till. Livet e härligt. Det e härligt att vara jag, det kan ni välan ändå förstå.... Jag e så gla tralala, att jag e jag tralala!!!!!




Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Rudi

Tjena mittbena! Vilken fin dag du haft! Pinka i andras revir, det går inte av för hackor det. Spruta i nacken, det är macho det. Gosa med hästar och morra åt prickiga stöddisar är beundransvärt. Du ÄR verkligen en tusan till colliepys du, Göte!

PS Min olydnadsträning ligger lite i träda just nu, har inte kommit på något bra att vara olydig i. Tips?

Killkram tillbaka,

2010-01-24 @ 19:46:17
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Edith

Jag säger då det ... vilken dag du har haft. Helt otroligt full av upplevelser. Vilka tjusiga prickhundar du känner. Men jag tycker du var en riktig retsticka när du pinkade över hela deras revir. Försökte dom inte hindra dig? Men du Snygg-Göte nu vill jag prata allvar med dig - du får inte lära fölet så där mycket bus. Det går inte för sig. Försök att tänka om lite. Nospuss från långnäsa

2010-01-24 @ 19:50:32
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Mio den prickiga hunden

Tjenamors Göte!

Det är jag som pussas o Birk som leker :-). Du var faktiskt störig som pinkade på mina äpplen (de låg där i snön under trädet fattar du väl) - jag brukar ju äta ett om dan, det är ju nyttigt har jag hört... Fast äpplen med Götepink känns inte så gott, får väl hålla mig till kattskit nu, den är extra god o knaprig nu när den är djupfryst.



Katten heter Simpson, det var helt rätt, jag jobbar hårt med att se till att han håller sig där inne på logen. Där får han gärna vara chef så länge han producerar kattskit.



Birk hälsar att det var skojigt att leka med din matte. Matte hälsar att det var en superfin bild på Broszka! Ha det gott så ses vi om en vecka!

2010-01-24 @ 20:24:30
Polaren: Iris

Vilken härlig dag du haft. Strunta i dom där sur killarna så småningom blir ni nog kompisar. Jag håller också på att träna olydnad springa efter harar är kul men matte blir så himla arg så jag vänder efter några meter. Tur för mig det annars kanske himlen ramlar ner säger matte. Har du hört att himlen ramlat ner nån gång? låter läskigt tycker jag. Nu ska jag ta en kvällspromenad vem vet man kanske kan spana in en liten hare hi hi !!

Kram från syrran söt Iris

2010-01-24 @ 21:04:15
Polaren: Carro

Puss lilla gullis! Vilken mysig dag, den där Dr X är allt väldans bra! Ses snart! Kramar

2010-01-24 @ 21:14:37
Polaren: Stella

Sicka surprickar som inte gillade dig, men vet du Göte, jag gillar inte prickhundar, har aldrig gjort det, kanske beror det på att de inte gillar dig....



Jag tycker att du är modig som vågar pussa på hästarna det skulle jag aldrig våga...



Men dig Snygg-Göte skulle jag pussa om jag fick en chans!

2010-01-24 @ 21:59:35
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Tjena Göte... det är så härligt att höra att Du är den bäste Du vet...

Jädrans vilket äventyr du har varit ute på. JAg har precis lärt mig lyfta på benet och det är kul, speciellt när det är snö och man kan se hur fint det lyser gult...

Det verkar vara en bra spruta du får i nacken ,är det en sån där "fanvajagebraspruta".??? som gör dig på så gott humör

Elliot

2010-01-25 @ 00:41:10
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Torstens matte Eva

Klart att dom prickiga hundarna snart kommer att gilla dej, det kan dom inte låta bli...även om du pinkade överallt där hemma hos dom :)

Matte har haft det lite stökigt runt om sej och inte haft ork att blogga med mej, men vi ska göra ett försök senare....

När du får föl-valp undrar jag om inte jag ska komma ner till er och hjälpa dej att sköta??! Jag tror att du o jag kan sköta extra bra och verkligen lära föl-valpen riktigt nyttiga saker.....eller???

Ha det bra, kompis!

Matte säger puss på nosen och jag säger kram!

2010-01-25 @ 07:15:07
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Nilla

Tjenamors och tralala vi e så glada att du e du...tralledidu...



Vilken dag du har haft. Den där Dr X..hon är allt en bra doktor hon. Att sen hennes prickar inte gillar dig, det ska du inte bry dig om. Det är så många andra som gillar dig, så det räcker och blir över.

Puss på nosen från Gudmatte o Sessorna

2010-01-25 @ 09:08:32
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Britta

Du Göte!

Jag tror att dom där prick-typerna blev avis för att du har längre och vackrare päls än dom.

Jag menar - visst är prickhundar rätt ok att titta på - men jämfört med Snygg-Göte - HA!

2010-01-25 @ 18:16:34
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Gudmatte

Du Göte! Nu får du starta en ny klubb. Vadå för klubb...kanske du undrar? Jo, klubben för dom som "Tackar sig själva"...det blir du själv, och Kjelle Bergqvist. Och dessutom så är ni ju JÄDRANS snygga båda två. Det kommer att bli en sjutusan till klubb.

Puss...vetja

2010-01-25 @ 22:53:57
Polaren: strövelstorpslagottona

Nu är vi här igen. Vi har inte så mycket tid att blogga. Vi har viktiga göromål. Måste hålla ordning på bebbarna som Ludmilla har fått.

bebbepussar

2010-01-25 @ 23:34:17
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Nilla

Hallå...Snyggis!!! Du har något att hämta hos mig, på bloggen.



Puss från Gudmatte och Sessorna

2010-01-26 @ 11:01:59
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: malte o snokas

men hallå?! hur kan man inte gilla dig liksom?!

vilken tjock härlig kattboss drx hade! mkt mulebilder som matte blev gossjuk av o ville klappa...nu pussar hon av sig på oss!

slafspussar o buffar på långnäst stilig collie

2010-01-26 @ 16:25:26
URL: http://www.cybertaxarna.blogspot.com
Polaren: Torsten

GRATTIS för tusan, Göte.....du har ju namnsdag idag!!!!

(det har jag också...alltså lite grann...matte brukar ju kalla mej för Söte Göte)

Ha en superduper dag, med snö och storm och kanske en liten namnsdags-present!

2010-01-27 @ 07:46:08
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Prinsessorna

GRATTIS GRATTIS på Götedagen. Hoppas att du får tårta och blir ordentligt firad.



Men hörrudu, vi saknar dina och din mattes kommentarer. Ni har ju inte hälsat på varken oss eller våran matte på länge. Vi vet att din matte är lite trött nu, men kan inte hon också få en spruta av Dr X. Det vore välan bra.



Grattispussar från Sessorna & Gudmatte

2010-01-27 @ 11:04:36
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Tuna

Hej Snygg-Göte och grattis! Varför sprutar dom dig i nacken hela tiden?? Det är väl aldrig botox eller nåt annat skit för att du ska bli snyggare? Det går ju inte. Nospussar i mängd!!

2010-01-27 @ 13:39:18
URL: http://tuna.bloggplatsen.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0