Göte heter jag, tralala!!!



Hej kamrater!! Här ligger jag och skrattar och e så jädrans glad. Varför då undrar ni säkert??? Det e ju för tusan min namnsdag i dag. Jag heter Göte, Snygg-Göte von Fornborgen det e jag det.



Snäll och rar som bara jag kan vara så ska jag bjuda Paddington på fika, men först måste han byta om. Det e dags för finmössa. Häng med till hemliga skåpet. Hmm, vad hittar vi där tro!!!



Jag har två att välja mellan. Vilken ska jag ta tycker ni???



Paddington ska ju ha den finaste mössa som man kan finna. Det håller ni välan med om???



Jädrans vad snygg du blev!! Man kan ju tro att det e du som har namnsdag. Vi kan ju bestämma att du heter Brummelisa. Ja men det gör vi. Idag mina vänner så e det GÖTE och BRUMMELISA som har namnsdag. Grattis alla som heter så!!!!


Nu ska jag servera fika. Var så goda den som vill ha. Fika med godiscigarill det blir välan bra på min namnsdagsdag. Göte heter jag tralala!!!!



Det e inte så  lätt att hälla upp kaffe med nosen, men det ska gå. Jag e ju en tusan till Collie, en av dom bästa på att hälla upp kaffe med nosen. Yehahoa!!!! Så jädrans bra e jag!!!!



När vi har fikat klart så blir det sagostund. Det var en gång en nalle som hette Nalle Phu, men han e inte lika fin som du.....Paddington blir så glad när jag läser så!! Han tror att det står så, men jag bara hittar på. Vad ska vi göra mer en sådan häringa fin dag som i dag. Vad tycker du Paddington??? Du får bestämma.




Brottning. Nu ska vi brottas. Just så skriker Paddington i mitt öra. Snäll som jag e så får han som han vill. Jag e en tusan till ödmjuk collie. Visst e jag det!!!!



Hörrödu Paddington!!! Nu tror jag att du har tullat i majjoburken. Du e lite väl uppåt.



Jädrans nalle!!! Nu ska jag skälla ut dig din förbaskade korkskalle. Vad har jag sagt om detta, du ska inte äta majjo, du ska äta honung det e vad nallar äter. Din kropp e inte gjord för att sleva i sig majonäs. När ska det gå in i din gamla spånhjärna???



Nä du Paddington. Det hjälper inte med pussar och kramar. Jag e besviken. Det e vad jag säger dig. BESVIKEN!!!



Släpp mig dumma nalle. JAG skulle bjudit Helga och Stina i stället. Dom vet hur man sköter sig.



Nu får han sova ruset av sig. Så ska jag se om jag hittar hans majjoföråd. Vill ni hjälpa till att leta. Kom då!!!



Jädrans va bra, vem var det som hittade den?? Tackar för hjälpen nu ska jag byta ut majjon mot honung. Så det så. Jag tror faktiskt att PADDINGTON kommer att bli glad...



Fiiinaste blomsterhonung som jag kunde hitta. Det bästa ska det va till min Paddington!!!



Nu till dom känsliga som läser min blogg. Ni behöver inte vara oroliga, Paddington är inte majjoberoende. Jag bara hittar på och  jag har inte puttat bort honom när han vill krama och pussa mig. Det fattar ni välan, vi e ju de bästa vänner. Majjon i mössan det va jag som la dit som bevis. Jag e en tusan till korrupt collie. Jädrans vad jag hittar på. Det som e sant i dagen blogg det e att jag har namnsdag och att vi har mysfikat jag och Paddington. Saga har jag också läst, gullig som jag e. Sist men inte minst så ska jag hurra för min mattes pappa. Snygg-Göte von Johansson det e en tusan till karl, jag e ju döpt efter honom och det mina vänner det e jag stolt över.





Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Nilla

Grattis igen kära Göte. Du är då för påhittig du. Jag har varit hos "Snygg-Göte von Johansson" och fikat. Jag köpte en liten tårta till honom. Efter fikat diskade jag och sen åkte jag hem. För han hade inte riktigt tid med mig. Hans polare Märta & Sven var där, de skulle spela kort.

Men hörrudu, har ni inte en till Göte hemma hos er, du glömmer välan inte bort honom. Kan inte han få smaka en tuggcigarill av dig. Du kan välan i alla fall hälsa och gratulera ifrån mig.

Puss från Gudmatte

2010-01-27 @ 17:02:06
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Prinsessorna

Grattis kära kusin, om du kommer hit ska du få smaka lite lasagne. Pizzan är tyvärr slut. Visst är vi bra på att städa efter våran lilla kompis, inte en smula kvar.

Namnsdagspussar från Sessorna

2010-01-27 @ 17:04:49
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Edith

När jag läser om dina dagar Snygg-Göte blir jag så glad. Du har så mycket kul för dig och hittar på såna roliga grejer för dina polare. Jag önskar att jag finge vara med en dag. Grattis på Göte-dagen. Puss på långnos.

2010-01-27 @ 17:53:03
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Dr XX

Grattis på namnsdagen Göte!

Vilken skojig dag du har haft! Paddington verkar vara en kul kille. Hälsa familjen!

Kram!

2010-01-27 @ 18:10:39
Polaren: Rudi

Grattis på Göte-dagen, kompis! Mysigt namnsdagskalas ni haft! Klart jag har innegosepolare också. Främst min katt Alf, bara han ligger still så...

Killkram tillbaka

2010-01-27 @ 18:54:51
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Torsten

Då säger jag GRATTIS igen, till dej min polare GÖTE med SNYGG före!!!

Det är bra att du är snäll med Paddington, jag tror att han behöver en snäll Göte...;)

Nu ska jag ut i stormen och härja vilt i den driviga snöööön...

Ha en skön kväll!

Kramar

2010-01-27 @ 19:51:29
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

GRATTIS på namnsdagen!

Självklart har jag jätteskogar.

kan gå ett flera mil utan att se ett hus!

Till sommaren så kommer du att fåse massor med bilder från alla mina stora superskogar som är fulla medsvamp

Polaren: Carro

Grattis söta du på namnsdagen! Å hälsa grattis till den där minsta hussen du har också! Puss och kram hela dan!

2010-01-27 @ 20:19:55
Polaren: Helena

Ooops! Håll ju på å glömma... Grattis på namnsdagen!

2010-01-27 @ 22:17:09
Polaren: Tessan och "pälsbollarna"

Ja du Göte du är underbar! Ska säga att du fick mig att skratta så jag fick tårar i ögonen...nja inte var det för att jag blev lite rörd inte...schhhhh säger vi inget om va? Ja en härlig kille är du som tar så bra hand om Paddington ( jag tyckte allt han såg lite ut som en soldat i den mössan:) )

Jasså du har oxå en sådandär matte som är skröplig?? Ja då ska du veta att ni djur är den bästa medecinen som finns på jorden!

En stor puss till dig och en till Paddington och till brudarna pudel, och matte och husse får en stor kram!

2010-01-27 @ 22:52:47
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Britta

Stort grattis på namnsdagen käre Göte!



Jajamensann - visst förstod jag att du liksom ville få till en liten "deckar-grej" där !



Paddington är ju helt klart en "honings-nalle" - ingen "majjo-skurk" - liiite tarvligt var det att gömma en dylik burk....



Men Göte - du är världens schysstaste collie-boy

det var ju bara på skoj :0)

2010-01-28 @ 22:02:30
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Meeen jäklar, jag kommer aldrig att förlåta mig själv att jag missade din födelsedag. Grattis i efterskott i allafall

Elliot

2010-01-29 @ 01:39:27
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: malte o snokas

grattis på namnsdagen snygg-göte! det var ett sjutusan till namnsdagsparty!!

slafspussar på fredagsnosen

2010-01-29 @ 15:05:44
URL: http://www.cybertaxarna.blogspot.com

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0