Ödmjuk de e jag!!!



Hej kamrater!!! Här kommer det 22kg underbar colliepys nästan svävande över den vita snön. Jag e på ett strålande humör. När jag vaknade i morse så kände jag mig så jädrans glad och ödmjuk. Jag ska fan uppfylla en önskan som gudmatte kom med för ett tag sen. Jag e som en liten jultomte året om. Jag ska gå och titta till gudmattes hus. Häng med för tusan!!



Nu har plogen varit framme igen.  Matte du kanske inte kommer över så gammal som du e. Jag kan hjälpa tant....



Först ska jag ta en repa på snöfältet. Jag har en jädrans lust att springa. Jag brukar valla matte så att hon rör lite på sig. Ja kom igen då matte. Braa!!! Fin matte!!!



Kamrater, visst ser jag ut som en filmstjärna. Jag e Göte från Vildmarken, räddaren i nöden. Det e jag det. Jag e så glad att finnas till i denna kropp. Tack!!!



Nu går vi vidare.. Mot  Sheerwood... äh, jag menar Ängslyckevägen. Hänger ni med?? Njut av min fluffiga rumpa. Hela jag e ju som ett stort gosedjur. Visst vill ni gosa med mej. Jag e stark, jag e vacker, jag e Göte....




Går jag åt rätt håll?? Jag sätter mig ner en stund och tänker efter. Jag känner ingen doft, det borde lukta Prinsessa. Hm! Jag måste tänka efter.



Min långa, ädla och mycket vackra nos säger mig att här har det gått en Prinsessa eller två....Jag e på rätt väg. Matte du kan lita på mig. Göte stigfinnaren det e jag, en av dom bästa som jag känner.



Se där!!! Här e ju din lilla skånelänga. Var så god gudmatte, lyckotomten Göte bjuder på en stugtitt...



Här e ju den lilla ljugarbänken där jag och Prinsessorna satt och ljög för varann i somras. När alla va så sommarlyckliga.



Ljugarbänken berättar massa ljug för mig. Hahaha!! Fasen va roligt!!!!



Matte, så mycket ljug jag har fått höra. Du gudmatte, den häringa bänken kan du inte lita på. Den har berättat allt för mig. Jag vet nog vad du tycker om mig.....



Hej Joy, Maja och Chaplin ni kan va lugna jag tar hand om eran matte. Hörrödu Gud!!! Du tar välan hand om mina vänner som ligger begravda här??  Det va bra. Tack så mycket! Nu får du inte gråta Moster Pillan. Jag vet att dom har det bra. Gud sa det till mig. Nu kilar vi vidare.



Jag får allt pinka in mitt revir. Det räcker med äppelträdet. Nu e det mitt. Det va ju förtusan jag som fick plocka äpplena i höstas. Om jag inte minns fel så baka jag en äppelkaka också. Nä, nu kom jag på det, det va ju mellanmatte Carolina som bakade den makalösa äppelkakan. Jag måste kolla om jag hittar en bild på den.



Det här e en tusan till äppelkaka. Visst vill ni smaka????



Nu kom jag av mig. Hm!! Vad tusan höll jag på med?? Visst ja, pinka revir. Först pinka sen gnugga rumpa. Nu du moster nu e äppelträdet mitt. Jädrans vad nöjd jag e. Vilken dag mina vänner och moster Pillan. Jag har haft ett givande samtal med Gud, jag vet att han pysslar om mina döda vänner. Jag har ju även pratat med ljugarbänken, vilka historier jag fick höra, ojojoj...  Sist men inte minst jag har ett äppelträd. Hurra!!! Jag e så glad tralalala.

Som vanligt så e lite sant och lite e ljug. Jag har ju lärt mig ljuga så fint av gudmattes ljugarbänk. En av dom bättre ljugarna jag känner. Ha nu en trevlig Fredag alla mina bloggisar. Så hörs vi!!!!

By the way!!! Nosen växer inte av ljug det e genetiskt. Så det så!!!!



Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Nilla

Älskade Göte, Den finaste av fina colliepysar, Långnos, Stigfinnare, och framför allt den bästa ljugare jag känner. Tårarna kom innan du berättade att du pratat med Gud om mina fyrfota vänner, som vilar i den skånska myllan. Och så fint det är vid min lilla länga även på vintern. Jag måste ju flytta till Österlen, det bara är så.

Vad bra att du tar hand om äppelträdet också. Nu när du har pinkat revir där så vågar ingen annan göra intrång, jättebra Göte.

Tack som fan! Tusen pussar på den vackra långnosen.

2010-01-29 @ 18:42:09
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Prinsessorna

Kära ödmjuka kusin. Vad bra att du tittar till våra systrar och vår kattbror. Och du får plocka äpplen i höst också. Bara du bjuder på den fantastiska äppelkakan. Vi längtar till längan och den stora härliga tomten. Tack snälla Göte för det här inlägget. Nu ska vi drömma oss bort....du vet vart.

Puss

2010-01-29 @ 18:46:48
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Nilla

Göte jag såg en sak nu...ljugarbänken och du har ju samma färg...Blue Merle. Inte konstigt att ni hade så mycket att prata om.

2010-01-29 @ 18:54:33
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Tuna

Oj, vad fin du är på första bilden! - och dom andra också, för den delen. Du ser större ut än 22 kg, jag väger bara tre kilo mindre. Vi skulle bli ett fint par, tror du inte det? Hälsningar från Snöprinsessan Tuna

2010-01-29 @ 19:13:32
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Rudi

Du var en tusan till påläst guide att ha med sig på äventyr. Snyggt jobbat av en snygg colliepys.

Tjenamors från mig!

2010-01-29 @ 19:36:24
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Carro

Hej Gullis! Vad du är snäll som tittar till mosters hus! Får se om vi ses imorgon, puss å kram!

2010-01-29 @ 19:39:48
Polaren: strövelstorpslagottona

Jädrans så sannt ljug du har. Vi har inte riktigt tid med bloggandet, måste hjälpa mamsen med dom små (ljug). Hon får klara det själv.

Tusan så mycket härlig ljugarhelg till dej

pussar

2010-01-29 @ 23:18:34
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Totti

Så vansinnigt stilig du är, och med sån fin inramning. Jag tror att all den där snön har ramlat ner för att du gör dig så bra mot vit bakgrund.

Ha en tusan till trevlig helg!

2010-01-30 @ 00:38:31
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Jäklar vad jag gillar dig Göte, jag tror att det är för att du är så ödmjuk och go :-) och du,,, ljuga bör man annars dör man, så sant som det är sagt

Ljugkramar fråm mig till dig

Elliot

2010-01-30 @ 01:17:07
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Malin m prickarna

Tjenare Göte!

Vet inte om jag sagt det förut men oj vad du är vacker! Du är så snygg i snön så jag blir alldeles stum. Vilka härliga bilder att titta på o bli glad av, kul att du hittar på lite historia runt dem också. Kram kram!

2010-01-30 @ 09:08:29
Polaren: Torsten

Tack för äppelpaj....smakar väldans gott!!! Matte blev lite 'allergisk' i ögonen när du pratade med Gud....Känsligt ämne,det där!

Att du är snygg det visste jag redan, men att du hade en så jäkla snygg fluffig röv....visserligen inte lockig, men snygg!!!

Ha en riktigt bra helg, polare Göte, vi hörs ju!!!

2010-01-30 @ 10:16:18
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Fornborgen

Hejsan Göte,

Du é allt bra vacker du, och en duktig matte som kan ta kort. Här i Stockholm har vi massor med snö. Hundarna tycker det är helkul att röja runt, fast gammel-Acke tycker att det kan räcka nu, blir jobbigt för gamla ben.

Vet du vad Göte, i början på mars ska din storasyster Exi få valpar. Vi såg det i går på ultraljudet.

Många kramar från oss alla

Bettan och Olle

2010-01-30 @ 10:20:34
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Edith

Göte - var snäll och skicka hit lite äppelkaka snabbt som ögat. Ååååh vad den ser god ut.

Du är en 22 kg tung supersnygg Göte och jag är en 24 kg tung supersnygg Edith - faktiskt är det så. Du med din fluggiga päls och jag med min fluffiga dito. Jag är 56 cm hög ... jag är alltså en stor collieflicka. Hur hög är du? Colliepojkar brukar vara lite större än flickorna, men man kan ju aldrig vara säker. Pariserkramar

2010-01-30 @ 19:59:34
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Stella och Doris

Det är inte lätt att vara ödmjuk, men även det klarar du ju galant!

Bra att du kollar upp så vännerna på andra sidan har det bra!



Ha nu en trevlig lördagskväll och ljug vidare bäst du kan!!



Kramar

2010-01-30 @ 21:15:39
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Britta

Käraste Göte - du har verkligen gett ödmjukheten ett fejs :0)

Och vilket fejs :0) :0)

Jag har undrat lite över det där med huruvida nosen växer när man "skarvar lite".....

Ibland tycker jag att Hippies banannäsa blir liiiite längre, när hon drar nån´skröna för småbrudarna - men det är nog bara inbillning - och dom går inte på´t i alla fall :0)



Nu får du hålla tassarna för Hippie i morgon, när vi tävlar lydnad i ett svinkallt ridhus - vi skall göra vårt bästa och tänka på att hålla Fornborgens fana högt !!!

2010-01-30 @ 21:59:09
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Tessan och "pälsbollarna"

Ja du Göte...ljugarbänken och du hade nog ett och annat att prata om kan jag tro;)Gud han är nog bra att prata med ibland....sa han inget om våra grabbar,Chess oc Fonzie som är däruppe?? Två snygga Bearded Collie killar är det....du kanske kan fråga nästa gång ni har ett snack! Verkar inte som att den där Gud vill lyssna på mig. Men du ljuga? Lögn är fut men en litet "ljug" kan vara bra att ha;)

En stor puss på din ståtliga långa snok!

2010-01-31 @ 00:29:07
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Britta

Stor kram till dig Göte!

Din magiska svanshållning gjorde susen :0)

2010-01-31 @ 17:10:24
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Sigge Svamphund

Jag tror jag behöver skicka ner en del snö till dej.

Alldeles för lite har du.

Prata med den där Gud har jag aldrig gjort.

Matte säjer att han är en påhittad figur men jag vet att hon minsann pratar med ett par från vad hon säjer är andra sidan

2010-01-31 @ 19:27:47
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Polaren: Valle Vagabond

Du är bättre än ett levande gosedjur, alla gånger. Och säkert mjukare också. Och ... öd-mjukare? Hmmmm. Nja, det vet jag inte. Men söt i alla fall. Min matte tycker att bilderna är alldeles utsökt vackra säger hon.

2010-01-31 @ 22:57:08
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: Ljugarbänken

Men hallå där, min bästa ljugarkompis. Var håller du hus, är du helt insnöad, eller?

2010-02-02 @ 10:28:52
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Birk o Mio

Tjenare Göte! Vi har snö upp till magen (nästan iallafall), hur mycket har du? Upp till taket kanske? Det blåser kanske ihop sig utanför huset, du får slänga ut den där Busan på snödjupsmätning ;-) :-D hade det funnits en djävulssmiley här så hade vi stoppat in en sån...

Vi hörs!

2010-02-02 @ 20:59:12
Polaren: Helena

Göte! Du får absolut inte slänga ut Busan på snödjupsmätning! Då kan hon ju drunkna i allt det där vita!

2010-02-02 @ 22:57:58
Polaren: malte o snokas

ja du e en sjutusan till stilig collie!!

snöiga slafspussar

2010-02-03 @ 11:14:52
URL: http://www.cybertaxarna.blogspot.com

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0