Skottfast inte samma som smällfast!!!!



God fortsättning mina vänner. Ni kan inte ana hur mycket god forsättning verkligen betyder för mig i dag. Mitt liv kunde tagit slut just i dag. Jag e helt skärrad och matte e skrynklig som ett russin efter alla tårar. Vi trodde att vi aldrig mer skulle myspysa ihop. I går var allt så jädrans kuligt. Min lurblogg där ni trodde att jag va full på majjo. Jädrans va fyndigt, allt va så härligt och mysigt som det ska vara på nyår. Men va faan hände klocka tolv??? Först trodde jag att det va något skitkul på gång, men sen fick jag inte följa med ut. Jädrans va sur jag blev så jag trängde mig ut helt enkelt. Det smällde jätte skojsigt men helt plötsligt så hände något i min hjärna. Det blev  bara tomt, jag kände att jag måste bort. Jag började springa och jag sprang och jag sprang. Helt plötsligt va jag i Tomelilla, någon såg mig där vid halv fyra på natten. Jag va rädd, jag va ensam och nu började jag längta efter min familj. JAG måste vända, det va vad jag tänkte men jag hittade inte hem jag visste inte vart jag var. Jag sprang för långt det blev mil efter mil. Jag kände att nu ger jag upp. Jag satte mig mitt på vägen jag va så trött och ledsen men då, då kom en rar liten familj och stannade på vägen och frågade vad heter du??? Jag heter Göte en tusan till ledsen liten collie. Vilken tur, vi vet att du e efterlyst. HÄNG MED HEM TILL OSS SÅ SKA DU FÅ MAT OCH VATTEN. Sen ringer vi till din husse och matte. Det blir väl bra!!!



Med den här vackra  vinterrosen vill jag och hela min familj tacka den bedårande lilla familjen som räddade mig. Ni kommer alltid finnas med oss. Sen vill vi tacka Inger fina goa Inger som har letat efter mig både till fots och till bil. Tack Inger. Jag vill tacka Karin som varit ute och letat efter mig och ringt runt till folk lite här och där. Jag vill tacka farbror Bjarne som va ute och letade både i natt och idag. Faster Jane som legat sömnlös och orolig. Grannar, polisen och Radio Active som efterlyst mig. Sist vill jag Tacka min fina spårkursledare som drog i gång lite folk på brukshundsklubben  som har varit ute och letat. Faan! Vilka underbara människor det finns.

Nu mina vänner behöver jag nog vila, läka mina tassar och få hjärnan som snurrar att stanna. Jag tar nog lite bloggarledigt, men va lugn jag kommer tillbaka det lovar jag er . Så sant som att jag e Snygg-Göte en tusan till fin colliepys.

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Nilla

Jisses Amalia..........jag får hjärtklappning, tårar i ögonen, och blir alldeles svimfärdig. Tack Gode Gud (jag tror att jag blir religiös) att du är hemma och välbehållen (nåja, så gott som i alla fall) Som Gudmatte så måste jag ju också ta tillfället i akt och tacka alla som har hjälpt till att hitta dig. STORT TACK ALLA!!!!!!!!!!!!!!!

Massor med pussar på nosen (ringer matte snart)

2010-01-01 @ 18:08:04
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Helena

Vilket tok! Skönt att du är hemma igen! Kram

2010-01-01 @ 18:11:10
Polaren: Carro

Ja jisses, lilla fluffis, vad du skrämde oss! Inget mer sådant! Vi ses imorgon och då ska vi kramas hela dagen!

2010-01-01 @ 18:23:44
Polaren: Britta

Lilla Göte-pysen! Vilken hemsk natt, för dig och för familjen!! Tack alla himmelens stjärnor för att du är hemma välbehållen!

Och vilken underbar familj som tog hand om dig !!



Om du ber matte kolla min blogg så får du se att det finns en liten svart labradorflicka här på Ekerö,som blev lika rädd som du i natt - men hon är inte hemma ännu......

Och hon har sele och koppel på sig........



Dessa förbannade raketer och smällare !!!!!!!!!



FÖRBJUD SKITEN!!!!!!!



2010-01-01 @ 19:16:37
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Marina

Oj, jag får en klump i magen av vad som kunde ha hänt! Vilken tur att det slutade bra!

Dessa eländiga smällare som ställer till det för hundar som är rädda.

Ha en bra kväll. :D

2010-01-01 @ 20:19:46
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Polaren: Iris

Sötaste brorsan vilken tur att du kom hem igen och att alla var snälla och hjälpte dig. Jag tänker på dig och vila ut nu ordentligt så vi får tillbaka vår allra bästa colliepys snygg Göte i sin vanliga form.

Kram från syrran Iris

2010-01-01 @ 20:29:31
Polaren: Maria Godolakis

Kram

Vi hörs igen...

Maria med flock

2010-01-01 @ 20:50:10
URL: http://www.up.to/godolakis
Polaren: Stella och Doris med matte Lotta

Ja tack gode gud att du kom till rätta, vi kan bara tänka oss hur ni hade det i natt, inget roligt... En kompis till husse var med om samma sak i natt, deras hund har (än så länge) inte haft samma tur som du Göte, hon har inte kommit tillrätta än, vi håller alla tassar och tummar vi har för alla hundar som kom bort sig lite i natt...



Många kramar till dig och din familj och naturligtvis oxå till familjen som hjälpte dig!!!!!

2010-01-01 @ 22:39:46
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: sweetmama

Men stackars liten blir alldeles tårögd när jag läser!!!

Vilken tur att den snälla familjen km och räddade dig

2010-01-01 @ 23:28:55
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Polaren: strövelstorpslagottona

Men herre tid vilket fruktansvärt äventyr för dej och matte och husse. Stackars stackars dej. Mamsens tårar rinner. En helt gudomlig familj som tog hand om dej. Nu måste du vila upp dej och ta det lugnt ett tag. Vi kan inte ens tänka tanken på att något skulle ha hänt dej Söte-Göte. Papsen hade en gång för jättelängesedan en kvinnlig motsvarighet till dej som var panisk rädd för smällare. Hon försvann också, men kom tillrätta efter några timmar. Efter det har papsen gjort våran gård rymningssäker. Hels-Angels är nog avundsjuka. Ta hand om dej och massor av gullepussar

2010-01-02 @ 00:48:45
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Pialotta

Så läskig Nyårsafton du fick Göte.. en himla tur det finns snälla människor som bryr sig:-)

2010-01-02 @ 00:51:32
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Polaren: Martin Kann

Hej på er,

Vi är riktigt glada att Göte valde att hänga på oss hem när vi hittade honom. Han var riktigt trevlig trots att det var uppenbart att han inte var speciellt glad över situationen. Kul att kunna vara delaktig i lyckliga slut. Bifogar bild på vår Charlie (hoppas det funkar). Ser ni honom irrande utan koppel så vet ni vem ni ska ringa. Gott nytt år! /Martin, Josefina, Sally och Klara

2010-01-02 @ 08:48:11
Polaren: Martin Kann

Det funkade visst inte att lägga in bild här. Hur som helst är Charlie en stor och svart blandning mellan flatcoated och schabrador.

2010-01-02 @ 08:53:52
URL: http://www.martinkann.com
Polaren: Torsten

Här sitter jag med salta tårar i min krulliga päls....Göte för faaaan!!!! Vilken tur att det kom snälla människor och tog hand om dej, även jag säger TACK till dom!!! Ta hand om dej nu och lova att ALDRIG mer smita ut på nyårsafton! Pussa din matte o husse också för tänk vad lessna dom har varit!

Ha det gott, goa collie-pys, jag skickar lite tröste-kramar!

2010-01-02 @ 09:40:46
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Greta & Havanna

Kära, kära kusin. Vi önskar att vi vore hos dig. Då skulle vi pussa försiktigt på dina slitna trampdynor, lägga oss tätt intill dig så du blir riktigt varm, i både kropp och själ. Men vi vet att dina syrror och din familj tar väl hand om dig. Vi är så glada att du är hemma.

Puss på trampdynorna från dina små Prinsessor

2010-01-02 @ 10:40:03
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Malin m prickarna

Käre Göte! Det är så skönt att du blev hittad! Springa bort är dumt, håll dig hemma nu är du snäll - vi blir ju helt förtvivlade allihop när du är på vift. Kram på dig Göte o jag hoppas att kroppen är lite rörligare idag. Stor kram till familjen också!

2010-01-02 @ 13:33:46
Polaren: Tuna

Men Göte, min prins! Hur kunde du tokspringa iväg så där??!! Det var ju inget farligt alls. Tur att dom hittade dig i alla fall. Vad tråkigt om du inte hade fått komma hem till Fornborgen igen och bloggen framförallt!



Själv tog jag aftonen med ro och låg mest och drönade när det small och gick an. Jag har ju ingen som helst darr för bomber och granater. Det hemskaste jag varit med om i helgen var när jag mötte en jättehund som var tre eller fyra gånger så stor som jag.

2010-01-02 @ 15:11:15
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Margaretha

Men huamej vad HEMSKT för dig...att komma vilse så där !!!! Först tyckte jag också det lät lite småkul men sedan blev jag skrajsnare och skrajsnare !!!! Fast jag är en liten moppsig katt så måste jag erkänna att jag inte förstår tjusningen....fy...mina öron !!!

Sedan sov jag hela natten i mattes knäveck...mmm...lite svettigt men tryggt...

Jag är sååå glad att du kom hem efter ditt äventyr !!!!

Mijaooo på dig

Frankenstein / matte Margaretha

2010-01-02 @ 19:43:13
URL: http://catfriend.blogg.se/
Polaren: Edith

Snygg-Göte, vad ledsen jag blev när jag läste vad som hänt dig. Är det verkligen sant att du sprang bort. Fy vad hemskt. Jag är så ledsen och tänker på hur det var för dig. Men vad glad jag är att du är hemma igen. Var rädd om dig. Vilken tur att den snälla familjen hittade dig. Många kramar till Snygg-Göte från Edith!

2010-01-02 @ 21:54:24
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Tessan med "pälsbollarna"

Min lilla älskade Collie pys...usch jag sitter här och gråter floder,för jag kan bara tänka mig hur fruktansvärt det måste ha varit!! Ja för dig för dina människor och alla som bryr sig om dig ! Visst är det otroligt hur mycket underbara männsikor det finns där ute som bryr sig och ställer opp! Förstår att den rara familjen för alltid kommer finnas i era hjärtan! Ta nu hand om dig,vila prata ut med Paddington om allt och framförallt... ta dig en räjel majjobläcka och dansa runt granen!



Skickar en jätte stor puss till dig mitt emmellan öronen och en på nosen och två på magen och en under var och en av dina ömma tassar!

2010-01-02 @ 23:08:10
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Elliot och Kulan

Men, Göta(e)-Petter vilket äventyr. Stackars stackars lille dig, vilken tur att det finns så goa människor som tog hand om dig. Det var allt en tusan till go familj

Kramar

Elliot

2010-01-03 @ 02:45:24
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Totti-lagotti

Men kära nån, sån tur att du kom till rätta. Jag vet hur det känns när det smäller, men mitt tips är att gömma dig i badkaret i stället, det brukar jag göra.

Det är första gången jag är på besök, men jag har ju sett dina tassavtryck hos mina kompisar. Och jag har många collievänner, bland annat i min sökgrupp, men också i fjärran länder, som Skåneland.

2010-01-03 @ 03:14:16
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Ediths lillmatte

Finaste Göte, Edith berättade för mig vad som hänt dig...Âh vad läskigt det mâste ha varit för dig och din familj, jag är sâ glad att du är hemma igen!!!! KRAM!

2010-01-03 @ 13:28:15
Polaren: Ingela - Zammys matte

Kära vänner vilken förfärlig händelse för dig och din familj............. Hoppas att du kan tömma ut detta hemska från hjärnan igen och aldrig mer tänka på det!!!

2010-01-03 @ 17:40:46
URL: http://www.zting.se
Polaren: malte o snokas

Men oj så traumatiskt nyår du fick söta Göte!!! Din stackare! vilken tur du kom till rätta, nu får du vila upp dig med din familj o ta det lugnt o se till o bli en glad collie igen! Stor kram till matte!!

2010-01-03 @ 18:27:03
Polaren: Vanja (Malins mamma)

Hej Göte och Matte! Jag har också en hund som tycker att raketer är pest. Men Göte tala om för Matte att hon ska gå in på www.smallarupproret.se och skriva lite om vad som hände dig! Kanske kan vi får stopp på det då? Kram från en fd collieägare.

2010-01-03 @ 18:46:15
Polaren: Rudi

Oh, Göte, mattes tårar trillar när hon läser för mig om ditt hemska äventyr. Så hemskt det måste ha varit för er alla! Matte hade en collie-pojke en gång, han var också paniskt rädd för smällare och åska och så. Det blir väldigt jobbigt för alla då!Vila dig och ät gott några dagar så kommer du nog igen, snygging! Du känner inte mig , men matte brukar läsa din blogg för mig och vi tycker att du är så cool! Massa kramar från mig!

2010-01-03 @ 19:30:37
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Filifjonkan

Meen da...åhh kära nån så du råkat ut vart du vettskrämd av de där eländiga raketerna som borde förbjudas (Pysen och Titti tycker det med) Sån tur att du fick hjälp att komma hem igen av de snälla människorna Filifonkan blir ju alldeles upprörd nu ju ser att du ser lite sliten ut. Var försiktig med dina tassar pussar på dem lite grann. Håll dig nu i soffan och gå inte ut klappar dig försiktigt och mjukt lilla Snygg Göthe det blir bra snart då kan du blogga ien men vi väntar tills du är frisk.,

2010-01-03 @ 19:54:17
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: Synne

Men din lille krake vad har du varit med om?

Det var väl dumt att tränga sig ut så där genom dörren.

Fyrverkerier är fint att se på. INOMHUS Snygg Göthe...

Jag gillar inte heller sådana smällare...

Hoppas att du får iigga och gotta dig i soffan nu ett bra tag.

Ett tack sänder jag till de som fann dig, de som letade efter dig med.

Det finns snälla människor.

Kramen Synnöve och Erri älghund.

2010-01-09 @ 18:02:30
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0