Vänner e bra att ha!!!!



Tjena Paddington!! Vad du verkar purken!! ... E det något som har hänt???



Matte vet du varför han e så jädrans purken??? Va! Skulle jag ha varit taskig...Hur menar du då??? Jag har ju bara inte haft tid med den gamla nallen, det kan han välan inte va sur för. Jag har ju annat att göra än att hänga med honom jämt...



Fasen, nu får ni mej och känna skam och skuld va det nödvändigt undrar jag. Vill ni att jag ska skämmas, e det så????



Paddington!! Nu vet jag hur du ska bli glad... Du ska få hjälpa mig i stallet. Va säger du nu va!! Jag e så snäll!!!



Jag ska hjälpa dig ner Paddington. Fasen det här går inte.... Jag får hämta något att kliva på....




Nu kan du klättra ner Paddington... Det går bra.... Såja, nu e du nästan nere.



Jädrans va bra det går när man hjälper varandra. Nu ska vi leta rätt på en varm mössa för det e väldans kallt i stallet. Det ska du veta Paddington....



Vilken fin mössa jag hittade i mösskorgen. Den kommer du bli snygg i det e ju viktigast. I första hand snygg, sen e det du bra att slippa frysa så tänker ju jag för jag e ju Snygg-Göte en collie som gillar att va snygg....



Fin Paddington!!!!



Nu du din gamla nalle, nu e du redo för stallkylan, kom igen nu, nu sticker vi ut i stallet.....



Nu e jag redo för stallet. Jag tror välan inte att jag ska frysa. Jag e ju en gosenalle med päls. Kom nu alla, ni vill väl hänga med när jag ska ut i stallet för första gången. Jippi! Nu e jag glad....



Va e brudarna?? Jag menar hästarna??? Dom e ju ute i friska luften så klart. Det fattar du välan din gamla nalle!!!!



Mmm!! Visst e det smarrigt med hö. Men du Paddington du får ta de lite lugnt det e mycket fibrer i hö, annars kan du bli sjuk som Torsten blev, det va inte kul han fick svälta en vecka tror jag bestämt...



Hur e det??? Fryser du? Vill du gå in? Paddington e du nöjd med din stalldag??? OK vi går välan in då....



Nu e du välan glad?? Visst har jag varit snäll hela dagen. Nu ska jag vara så jädrans snäll  att jag ska läsa en saga medans du värmer dig. Jag ska bara gå och hämta din älsklingsbok.



Jädrans vad tröttsamt det är att vara snäll... ZZZZzzzz Det va en gång........söt na.....som zzzz ....

God natt bloggen vi syns i morrn!!!! Tror jag... Det kan tänkas att jag kommer att ha väldans mycket att göra den närmaste tiden. Något som kallas ...handboll, konståkning, Vinter OS, men för tusan så klart att jag slänger in lite smått och gott i min kära blogg. Ja så att ni slipper sakna mig så förbaskat... Jag e ju en tusan till rar collie. En av dom raraste som jag har träffat. Ja visst e det så!!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Malin m prickarna

Fantastiskt Göte! Du är ju som en riktig service-hund, schysst att du hjälpte Paddington ut i stallet så han fick vara med om lite kul grejer. Visst var det den lille jul-grisen som assisterade ned från stolen också. Skönt att du är återanställd som stallhjälp, det är ju så kul med hästar.



Du får nog följa med mig o shoppa kläder nån dag för du har ju öga för att klä folk (hmm nallar iallafall) - både snygg o varm blev han ju.

Kram!

2010-01-19 @ 20:14:34
Polaren: Carro

Tjena gull-fluffis!Du e allt bra snäll du! Vi ses kanske till helgen, då får vi kramas!Puss hjärtat!

2010-01-19 @ 20:51:26
Polaren: Nilla

Hejsan svejsan vackra colliepys. Visst är det bra att ha vänner. Jag har en liten vän som heter Elvis, vi somnade tillsammans i kväll och det var så himla gosigt. Men jag måste ju precis som du ta mitt ansvar och kliva upp ur den sköna sängen. Har man en uppgift så måste man ju sköta den, eller hur.

Men du, bli inte en sån där sportnörd som matte och husse.

Puss på dig

2010-01-19 @ 21:48:35
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: strövelstorpslagottona

Visst är du den raraste colliepys vi någonsin har skådat. Himla fint att du tog hand om Paddington och gjorde honom glad. Mamsen har skrattkramp i magen. vi fattar inte varför

sötpussar

2010-01-19 @ 22:35:22
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Stella och Doris

Du är då inte bara snygg, så snäll och omtänksam oxå!! Du har rätt, man ska vara rädd om sina vänner!



Puss på lång, snygg Collienos

2010-01-19 @ 22:45:01
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Fasen va snäll du e Göte, Jag vet inte om jag hade kunnat behärska mig, jag hade nog snott mössan själv, du vet det händer nåt i min kropp när jag ser en mössa...... Va gott du ligger på sista bilden, så ligger jag oxå när jag är riktigt trött.

Godnatt på dig snygging

2010-01-20 @ 01:14:17
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Rudi

Vilket roligt äventyr du tog med din kompis på! Du är ju som en riktig pappa åt Paddington. Du måste vara den duktigaste collie-pysen i mannaminne!

Långnos där!

2010-01-20 @ 07:53:10
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Torsten

Din lilla poäng-plockare där!!! Fint att Paddington fick hänga med ut i stallet! Du är nog en av dom snällaste, snyggaste och fluffigaste jag vet....i heeela världen! Det känns tryggt att vara din kompis...:)

Ja, här är det också så att handboll är prioriterat....Och du, glöm inte att kolla lite på skid-SM, det är ju härifrån Piteå!

Kram på dej!

2010-01-20 @ 10:26:31
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Edith

Vilken tur att Paddington har en sån snäll kompis som Snygg-Göte. En kompis man kan lita på i alla väder. Oss emellan sagt ... så är vi colliesar dom bästa vänner man kan ha, eller hur. Vilken skön sovstil du har. Nospussar från långnosen.

2010-01-20 @ 11:11:58
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Totti

Matte fick en lite tår i ögonvrån, så rörd blev hon av dina omsorger om Paddington. Tänk att man kan va så snygg, utan att bli egenkär utan i stället vara god och omtänksam och varm. Utan dina björntjänster hade han suttit där ensam och ledsen.

2010-01-20 @ 20:22:16
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: Britta

Gullplutten!

Du är för go´du :0)

Vilken kompis Paddington har i dig!

Jag får lite dåligt samvete för mina gamla nallar, som bor i en picnic-korg......

Fast å andra sidan är dom tre stycken och har sällskap av varandra.

Men jag måste nog gå och prata lite med dom......

2010-01-20 @ 22:26:25
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Valle Vagabond

Vilken söt berättelse. Du är ju bara makalöst snäll. Är det verkligen alldeles sant? Sådär snäll kan inte jag vara mot nallebjörnar. Jag gillar att bita på dom jag. Ha en skön kväll snäll-Göte!

2010-01-21 @ 19:43:29
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: Valle Vagabond

Vilken söt berättelse. Du är ju bara makalöst snäll. Är det verkligen alldeles sant? Sådär snäll kan inte jag vara mot nallebjörnar. Jag gillar att bita på dom jag. Ha en skön kväll snäll-Göte!

2010-01-21 @ 19:44:49
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: Anonym

Hej Snygg-Göte, idag har jag hittat en massa vårtecken. Jag ska skriva om dom i morgon. Ha' det så bra och sov så gott så hörs vi. Pariserkramar

2010-01-21 @ 20:59:43
Polaren: Mio den prickiga hunden

Tjenare Göte!

Nu får du allt släppa tv-rutan med blicken o istället kolla in mig o mina cooola kompisar i mattes blogg. Nu har hon redan lyckats stoppa in hästbilder (SUCK) efter oss men vi finns där om du letar lite!

Ät hästskit o var lycklig!

2010-01-21 @ 22:19:29
Polaren: Sigge Svamphund

Jaså det är en massa sån där konstig sport på gång.

Ja,ja här lider jag inte av det.

Matte har sällan TVn på och är det nåt som liknar sport då stängs den av

Polaren: Tessan och "pälsbollarna"

Så snäll du är Göte och omtänksam mot gamle Paddington! Fin mössa och halsduk du ordnade för honom:) Sport på TV??? Usch så tråkigt...eller nja vinte sporet är rätt kul så länge jag slipper hockey och fotboll...TRÅÅÅÅÅK!

Ha det gott vännen!

2010-01-23 @ 00:28:48
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Prinsessorna

Hallå kusin! Var är du? Prickarna har väl inte ätit upp dig. Man vet ju aldrig med prickiga hundar.

Lördagspuss

2010-01-23 @ 17:00:04
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Mio den prickiga hunden

Till Prinsessorna!

Jag förökte allt skrämma honom lite, men matte höll ju FAST mig! Tro det eller ej men snygg-Göte åkte härifrån i samma skick som han kom. Kul med besök, hans matte o husse var skojiga!

Voff voff voff från Mio världens bästa prickiga hund!

2010-01-23 @ 18:55:36
Polaren: Snygg-Göte en tusan till trött colliepys

Kamrater jag e så jädrans trött men jag lovar att jag ska titta in till mig själv i morgon, faan vad jag ser fram emot det!!! Det blir tusan till trevligt.

Sov gott nu mina bloggisar så syns vi i morrn!!!!

Tack för i dag Malin det var cooolt att träffa prickarna även om dom inte gillade mig så vet jag att ge mig en chans och ni kommer att älska mig. Så det så MIO och BIRK!!!

2010-01-23 @ 22:46:23

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0