Lugn mina vänner, nu e jag ju här igen!!!!



PAAADDINGTOOON!!!! Sluta gnälla om din hjärnomskakning, nu förstår du, nu händer det grejer. Jag har ju för tusan fått paket. Vad e det med mig egentligen??? Jag e så jädrans omtyckt och älskad. Hm!! Det e ett väldans stort paket.



Matte det e paket från min barndomsborg, ja FORNBORGEN ett tusan till bra ställe att komma ifrån. Ja det bästa som jag kan tänka mig.  Dom älskar mig fortfarande. Kanske de ångrar sig  att jag blev bortadopterad. Det ska ni inte göra för jag kan vara väldans omöjlig i bland.



Paddington... matte... hjälp mig för tusan. Har ni glömt bort att jag faktiskt bara e en hund.



Titta Paddington, ett brev från förstamatte Bettan, hon och syrran Iris matte har ju varit i England.... Kamrater det här e på riktigt... Det här händer... Jag har på riktigt fått ett brev och en present. Nu blir jag allt gladgråtig.... Ni ser kanske att jag har fixat till bilden med lite färg på just ett ställe. Det var en viktig grej att läsa. Nu måste ni rulla ner så att ni får se vad det mer va i paketet.



Ser ni mina vänner. En tusan till makalös porslintavla. Den har rest enda från England hem till mig. Bettan, tack som faan. Jag kan ju förstå att du vill skämma bort mig för jag e ju en tusan till gullig collie, ja en av dom gulligaste jag träffat. Ja jag vet, jag vet, ni e många som älskar mig. Jag måste faktiskt erkänna att jag hör ju också till dom som älskar mig. Ja, så e det. Det e välan inget konstigt med det.



Mina vänner, kan det bli bättre?  Jag instämmer i allt.  Nu ska jag hitta en trivsam plats till min fina tavla, men det får ni se en annan dag.
Nu mina kamrater vill jag ju bara säga jädrans va glad jag blir när ni längtar efter mig. Ni ser, det funkade....när ni saknar mig så kommer jag ju tillbaka. ... Ja för tusan jag har ju saknat er också. 

Hej då bloggen och hej då alla mina vänner och hej då Bettan, en tusan till bra förstamatte det ska ni allt veta.

Jag ska ju för tusan tacka Mia också, vem e det kanske ni undrar? Jamen hon e ju matte till min supersnygga syrra, ja Snygg-Iris von Fornborgen en tusan till snygg collietjej.


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Fornborgen

Hej Göte,

Vilken jädrans tur att tavlan var hel när den kom fram. Lite oroliga var vi Mia och Jag. Men jag packade in den väl.

Sköt nu om dig och dina människor så hör´s vi snart igen.

Kram från "Förstamatte" Bettan

2010-03-24 @ 22:12:13
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Åh vad glad jag är över att höra din ödmjuka stämma igen Göte :-) Vilken alldeles jättefin tavla du har fått. Visst är det kul med paket, jag fick ju ett paket av Ressu häromdan med en ny gris, ja Rutger alltså för min gamla gris tog slut..... jag bara äääälskar paket :-)

Gosekramar från mej till dej

2010-03-24 @ 22:12:52
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Torsten

Ja, vad ska man säga....Klart att du ska ha en alldelens egen porslintavla som liknar dej på pricken!!! Jäkligt snäll första matte du har, det har jag också men min heter Pia!

Har saknat dej nåt alldeles förfärligt, trodde du gått och emigrerat eller nåt...men inte då, tackolov! Paddington verkar ju må bra igen också, vilket känns skönt, han har ju liksom också gått o blivit en kompis!

Nu ska jag gå o sova, det är en ny dag imorgon!

Matte hälsar kramar till dej och eftersom jag har gått o blivit en blödig kille så gör jag det också :)

Sov så gott, kompis! Vi ses snart igen!

2010-03-25 @ 00:00:39
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Edith

Hej Snygg-Collien, Jag förstår att du är älskad och omtyckt som bara den. Jag gillar också dig skarpt. Vilken fin tavla du fått. Passar dig precis. Vilken snäll 'gammelmatte' du har. Ha' en bra dag. Själv ska jag ut och busa med Hilda nu. Collliekramar

2010-03-25 @ 07:03:59
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Rudi

Welcome back, Göte!I don´t know, but maybe you´ve forgotten your Swedish now that you own such a lovely picture from England! That was very considerate of your first-owner to remember you while looking at all fun things to buy at Cruft´s. And I´m sure she´s right about no collie being more beautiful than you, Snygg-Göte! Macho hugs from me!

2010-03-25 @ 07:42:37
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Malin m prickarna

Åhhh vilken fin tavla!!!!! En sån vill jag ju också ha! ..... fast jag har ju ingen collie längre.... hmmm... men nästa gång blir det kanske collie igen. Grattis till att ha fått en superfin present, texten stämde väl rätt bra in på dig ;-).

Kram!

2010-03-25 @ 14:01:19
Polaren: strövelstorpslagottona

Jädrans tur att du är tillbaka. Vi har saknat dej väldans mycket. Det är så kuligt att få paket och sen få öppna dom alldeles själv.

älsklingspussar

2010-03-25 @ 14:56:20
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Carro

Heej lilla fluff-älskling! Rackarns braig förstamatte du har! Som skickar presenter och allt! Vi ses till påsk! Pussåkram

2010-03-25 @ 18:29:40
Polaren: Anonym

Hej Göte

Vad roligt att du tyckte om presenten och framför allt att den var hel när den kom fram. Iris är just nu lite sårad i själen och tänker inte skriva någonting idag. Det var nämligen så att jag hade med mig en Paddington hem och när Iris fick se den blev hon så glad YES YES en egen Paddington som min bror Göte har. Men den var ju till Kasper 2 månader Iris lillhusses son då blev hon lite sur och sårad. När hon sen fick se att vi skickat en tavla till dig Göte då var hon inte pratbar hon som precis kommit över att hon inte fick vara med i din specialklubb eftersom hon har bruna ögon även om hela hon är blå. Så nu får jag krusa lite för henne så att hon blir glad igen. Vi ska blandannat pröva att valla lite får på söndag då blir hon nog på bra humör igen och skriver några rader till dig Göte.

Ha det gott Mia SÖT IRIS VON FORNBORGENS matte

2010-03-25 @ 19:53:15
Polaren: Nilla

Vilken fantastisk "förstamatte" du har, och vilken fantastiskt fin tavla du fick. Men är man en fantastisk hund så blir det väl så. Själv har jag en fantastiskt jobbig valp här hemma. Hur går det med valpskolan? Skulle inte du hjälpa mig med det? Nu får du allt sätta dig på tåget och komma hit och hjälpa din gamla gudmatte.

Puss på dig

2010-03-25 @ 20:19:27
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Stella och Doris

Jösses vilken fin present och den passar ju verkligen dig!! Förstår att du blev lycklig



Jag (Doris) fyller snart år, undrar om man får presenter då, jag kommer allt i håg att matte köpte paktet till Stella när hon fyllde, så kanske kanske...



Puss på snyggaste Collienosen!

2010-03-25 @ 23:02:11
URL: http://blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Wille

Vilken fin tavla det blev ! Nu måste du leta efter ett riktigt passande ställe att sätta upp den på.

Kul förresten att du är tillbaka och redo för nya upptåg och påhitt. Allt bra med dig och matte hoppas jag. Nospuff Wille

2010-03-26 @ 14:36:43
URL: http://willebus.bloggagratis.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0