Det blev för mycket snö Torsten!!!!



Min vän PRINS TORSTEN han har skickat ner snö och några minusgrader i från Norrland där han bor. Men du Torsten det blev lite för mycket. Men för tusan jag ska inte klaga, du skulle ju bara vara snäll och muntra upp mig. Det gjorde du också. Faan vad jag har lajat snölekar. Jag har varit ute nästan hela dagen. Men matte har inte fotat för det va så kallt om händerna. Så dagens bloggbilder är från i gårkväll med minimatte  Rebecca bakom kameran. Ser ni mig???



Här testar jag snödjupet med min magiska tass. Vad säger tassen??? Två  och en halv centimeter det e vad tassen säger.



Här sitter jag och smakar på snön. Samtidigt som jag kyler ner baken. I bland kan jag bli lite överhettad där bak, då e det så jädrans skönt att svalka av sig i snön.....



Jag vet vad ni tänker, jag vet vad ni drömmer om....




Ni skulle allt gärna vilja vara här hos mig just nu och om ni hade varit här hos mig då hade ni gått ner på huk, tittat lite gulligt på mig och sedan blåst bort snön från min nos. Åhh!! Fina Snygg-Göte kan jag få din autograf det e vad ni hade sagt till mig.



Nu e jag kall om både bak och nos. Jag tror jag går in i stallet en sväng och säger godnatt till hästarna. Det kan ju finnas någon som vill värma min nos. Häng med in i stallet vet ja!!!!



Hej Drama min vackra arabprinsessa, vill du värma min kalla nos??? Nä vet du vad lille colliepys, jag har inte tid med dej. Jag vill ha mat. Hallå kan man få lite kvällsmat!!!!



Jag går vidare till mitt favorithångel. TRONADA hon ställer alltid upp på att värma nos. Mjuka varma gosiga Tronadamule. Tänk vilken tur jag har. Det finns alltid någon som vill och kan värma och trösta mig när jag behöver. Jag e allt en tursam tusan till Colliepys. Jag e SNYGG-GÖTE VON FORNBORGEN med stora bokstäver. Så det så!!!!



Nu säger jag, minimatte REBECCA och mysmuliga TRONADA hej då bloggen !!! Vi syns i morrn!!!!






Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Iris

Hej brorsan din vän Torsten måste tappat mycket snö på vägen ner till dig snödjupet hos mig är just nu 45 cm, så jag får använda hela kroppen för att mäta djupet. Men det är härligt man kan busa och springa så bra i all snö. Matte säger att jag ser ut som en kanin när jag skuttar fram en söt kanin.

Kram från syrran SÖT IRIS VON FORNBORGEN

2009-12-17 @ 21:12:44
Polaren: Greta & Havanna

Oj så mycket snö ni har fått. Och ändå landade det en massa hos oss först. Tänk om allt hade åkt raka vägen från Torsten till Skåne, då hade din magiska tass försvunnit i snön, puts väck bara.

Men visst är det roligt att leka i snön. Vi har varit snöprinsessor i dag. Men nu är vi trötta i våra små ben.

Puss och kram

2009-12-17 @ 21:14:14
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Marina

Oj, vilka fina bilder! Jätte söt vovve och hästar. Kul att kika runt på bloggar med hundar!

Ha en bra kväll. :D

2009-12-17 @ 22:32:22
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Du är allt den finaste och goaste colliepys på denna jord. Så bra att du har goa hästar att värma dej med. Torsten skickade snö till oss också, halleluja så mysigt.

Vi kommer inte in på bloggen,så vi kan inget skriva i våran, skitblogg.

snöpussar

2009-12-17 @ 22:55:05
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Torsten

Gööööteeee hallååå!!! Glad som en lärka är jag, för jag har nog lyckats särdeles med snön i år....jag är en jäkel på snödans!!! Hoppas du passar på o njuter för man vet aldrig hur länge den stannar!

Såg så himla mysigt ut i stallet hos hästarna, kan tänka mej att pussa lite på dom jag me'!

Nu är jag också trött!

Sov gott, vakna torrt!

2009-12-17 @ 22:56:28
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Acke och Primo

Men du...vet du vad GÖTE???? Medans Torsten fixa snö hos dig, så gick det så jäkla fort när den for förbi här så det blåste svinkallt hos oss!Matte frös om baken sa hon och ville ha en rånarluva för ansiktet...Fatta inte riktigt vad hon menade, skulle hon ut och råna ngn??? Hästar är vi inte så vana med, merän att vi brukar skälla ut dom när dom kommer i skogen. Men matte står alltid och larvar sig och säger, ååååhhh så fiiina åhhhh tänk när jag red en gång i tiden ååååh hästar luktar UNDERBART!! jidder jidder jidder, vi fattar inget! Vi får skicka ner matte till dig så får hon pussa på dom istället;)



Näää nu är det dax för en pissrunda... sen är det bara att vräka ut våra vackra kroppar i sängen eller soffan och sova Zzzzzzzzzzzz

Natti natt vakna med ett skratt!

2009-12-18 @ 00:09:31
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Edith

Hej Colliepysen, jag är så avundsjuk på all snö du har fått. Du är ursnygg på alla snöbilder. Hos mig blåser det hur kallt som helst. Det är knappt man tar sig framåt i vinden. Kallt ... brrrr. Har precis kommit in efter en iskylande promenix. Nu ska jag värma mig i brasans sken. Ha' det!

2009-12-18 @ 08:43:27
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Carro

Snöcollien! Vad mysigt å va ute och snöbusa med Babysiss! Och gosigt att hälsa på hästarna med, vackra vackra Drama! Puss gullgötzki, vi kanske ses idag, om matten din inte är insnöad...

2009-12-18 @ 09:08:26
Polaren: malte o snokas

å vilket vackert stall! vilka vackra hästar! vilken otroligt go o kelig häst-colliemys vi fick se där! det tackar vi för!

ja nu räcker det torsten! vi har fått alldeles för mkt snö här nere i skåne! usch säger vi bara!

slafspussar på snygg-göte

2009-12-18 @ 10:29:39
Polaren: malte o snokas

matte HAR broddar!! Det hjälpte inte idag!

2009-12-18 @ 11:37:50
Polaren: Tuna

Jag vill verkligen ha din autograf Göte!

2009-12-18 @ 13:30:44
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Filifjonkan

Hej Snygging igen. å så fint ed snö men 2 cm du får lite av mig här är det nog 35-40 cm ungefär,. Och inte vill jag blås bort snöklicken på dig heller den pussar man bort på långnäsan ju istället. Så härligt att u har hästkompisar med i stallet ni verkar gilla varandra ser jag. Ha det så bra idag då vännen

2009-12-18 @ 16:04:32
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: Sigge Svamphund

2 cm???????

Hur mycket ska jag skicka?

Torsten dumpade det mesta här i Sörmland verkar det som.

Du kan få alla 17 minusgraderna också


Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0