Fin, finare, finaste colliepojken det e jag det!!!!!



Hej mina vänner!! Här kommer jag lyckligare än på länge. Idag e jag så jädrans glad. Jag e så glad att jag vill sjunga. Ja, sjunga en sång till mig själv. Äh!! Jag väntar en stund så Helga och Stina får höra.....



Jag känner att jag vill dela med mig av allt jag kan till någon. Helga!! Vill du lära dig något av mig i dag??



Ja!! Jag vill lära mig att våga göra allt som du gör. Vi kan välan börja med att hoppa häck. Det vill jag lära mig...



Kom igen Helga!!!!  Du e ju nästan över. Lite mer fart nästa gång...




Vad vill du nu lära dig Helga?? Jag kan så himla mycket . Det e bara att välja.



Nä nu jädrar ska du få lära dig att valla hästben. Visst törs du. Jag e ju med hela tiden. Jag five star Göte den bästa hästbensvallaren på den häringa gården. Det e så sant som att jag syns på den här bilden. Så det så!!!!



Helga det går ju bra. Du e såå duktig. Jädrans va bra det går!!!



Inte för nära Helga då blir TRONADA SUR. Vi måste sköta det häringa fint. Valla hästben gör man på håll inte för nära. Har du förstått. Helga va snäll att repetera. Vad har jag lärt dig idag???



Jo, du har lärt mig att ha kul varje dag, att våga hoppa över höga häckar och det bästa av allt. Valla hästben men inte bita. Ja, valla men inte bita. Visst va det så???



Visst ja!!! Jag glömde en sak. Göte, du har ju lärt mig att jag e en tusan till Pudlamadam en av dom bästa. Titta bara Götes alla bloggvänner. Jag e så jädrans bra, jag tycker om att va jag. Det har Göte lärt mig...



Fasiken va mycket snö och is i tassarna. Nu kom jag ju på att jag skulle ju sjunga en liten sång. Hmm nu ska vi se hur den går......"mjuk göte, kall göte liten tass av is. Glad Göte, trött Göte voff, voff, voff"



Tack snälla goa Tronada. Det e så jädrans kul att valla dina ben och pussa på din mjuka mule.



Dagens skägg info!!! Jädrans vad det växer. Jag kallar det inte skäggstubb längre. Nej för tusan nu vill jag påstå att detta kallas skägg. Jag e helt lugn. Det kommer att vara tomtelångt till julafton. Ingen annan en jag duger till tomte. Va säker på det.

Nu ska jag softa med mellanmatte Carolina, vi ska se på film och gosa.
Hej då bloggen!!! Vi syns i morrn!!!!





Här har alla mina polare skrivit
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Vi trodde att ni hade snöat inne. Jädrans vad snö det har drällt ner i era trakter. Snäll som tusan är du som lär ut allt du vet.

pussar

2009-12-20 @ 21:10:58
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Tuna

Vad du verkar ha bra fart på springet! Jag skulle vilja vara med där. Jag har blivit jagad av en halvtjockjackrussel-Sune idag. Det var väldigt kul. Varför har kameran inget batteri när jag rejsar på??

2009-12-20 @ 21:32:26
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Stella och Doris

Vad härligt med all possitivitet, man blir så glad!!



Gott att du lär tjejerna allt du kan, såg ut som Helga får MVG!!



Puss på Collieskägget

2009-12-20 @ 21:52:28
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Torsten

Jaaadå, Helga är en riktig sjutusan till pudelmadame!!! Helga har ju dej Göte, en personlig tränare, en mentor av klass...en five-star helt enkelt!!! Gillar att ni har snööööö!

Har du somnat redan, Göte-pojken??? Sov så gott....jag tassar också till sängs!

2009-12-20 @ 22:22:21
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Filifjonkan

Hej Snygggöthe Åh så roligt ni har i snön men det är ju besvärligt med dina tassar med snö och is i dem och fukt i din päls med Men tasssalvan är rätt bra att ha på sen har jag för mig den luktar inte precis paradis utan mera nytjärad brygga men den är bra om man har sprickor och sår. Filifjonkan använder den på sina självsprickor på fingrarna,,hihi,,, puss på dig långnäsan.

2009-12-20 @ 22:36:36
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: Edith

Five star Göte - du är helmodig. Hoppar över häckar tillsammans med dina syrror och vallar din fina häst. Du är ett föredöme för andra colliepojkar, tycker jag. Ha' det!

2009-12-21 @ 10:34:11
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Nilla

Så bra att du lär ut alla dina kunskaper...både till Busan och Pudelsyrrorna. Du...håll utkik i brevlådan!

Puss/Gudmatte PS. Sessorna hälsar

2009-12-21 @ 10:46:29
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Tessan med "pälsbollarna"

Helloooo snygging, ja du är allt en sjujäkla five star Göte ! Vilken himla tur att Helga har en läromästare av högsta rang, helt rätt att dela med sig av bra kvaliteer till de dina....



Kan tala om att mina 2 Lagottopojkar numera ser ut Stina och Helga :) jag tror nog Acke skulle vilja ha din vackra päls, för han är nog allt lite frusen av sig nu när pälsen är väck! Har glömt att berätta att när jag var tonåring så hade vi en collie pojke hemma! Tyvärr hade hans första 7 månader i livet varit mycket tragiska hos en alkoholist som förökt slänga ut honom genom fönstret på 7 våningen + tagit hans bakben och brutit det mot sitt ben...usch gråter när jag tänker på det! Men han blev riktigt bra,jätte rädd för smällare och för höga ljud men annrs hur go som helst!!



Näää nu har jag snart skrivit en hel avhandling här:)

Nospuss från oss!

2009-12-21 @ 13:44:57
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

Jag gillar inte att du vallar hästben Göte!

Hästar är hundätande monster och jag vill inte att du slutar som hästmat!

Du har ju nästan lika mycket snö som jag.

Men nu räcker det för resten av vintern!

Polaren: Torsten

Hallå där, colliepysen!!! Antar att du tog ledigt igår :) Det är skönt ibland det!

Skulle ju vara jätte kul om du kom o bodde med mej i min snöhydda...kanske du kan ta dina söta kusiner med??? Sen när den tinat kan ni ju flytta hem igen...

Ha en bra dag!

Ps Snart kommer tomten (ja, och kanske bocken)Ds

2009-12-22 @ 07:07:10
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: malte o snokas

go göte, söt göte, liten colliepys.... sjunger matte o är allmänt larvig. Man blir så glad av att läsa o titta på er!! Vicken snäll häst ni har som låter sig jagas o gosas med!

slafspussar till hela gänget

2009-12-22 @ 11:45:07

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0