Snödjupsrapport och lite annat smått och gått!!!



Hej alla mina fans, ja ni som älskar mig och hej till er andra också. Torsten nu måste du sansa dig. Det räcker med snö. Vet du hur du ska få stopp på snövädret?? Torsten jag e rädd att du bara vet hur man får igång snön men att få det att sluta kommer först i steg 2 i "dansa snö dansen" vi kanske blir insnöade till jul, men va faan gör det. Vi har det så bra här på våran gård...



Min magiska tass rapporterar snödjupet varje timma. Det skiftar från fem centimeter till fem decimeter. Det e så jädrans spännande med Skåne det blåser och driver, ibland vet man inte vart vägen tar vägen.



Hoho!!! Tronada vart är du??Jag tänkter gå in nu, jag vill bara säga hej då!! KANSKE en godnatt puss.



Du får allt tugga ur. Jag vill inte pussas när du har hö i munnen. Det kan du välan förstå.




OK! Ska vi godnattpussas nu.



Det här e stallchefen Charlott. Hon håller ordning på både hästar och möss. Hon en en tusan till stallchef. Jag tror att hon gillar mig men pudlarna dom kör hon ut ur stallet direkt. Jädrans klok kattmadam.




Ser ni vem som e häst och vem som e pälsmössa??? Den som gissar rätt vinner en puss från TRONADA



Äh!!! Alla vinner. Puss på er alla från Tronadas sammetsmule!!!!



Här har alla mina polare skrivit
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Skicka din överblivna snö till oss. Vi kan behöva lite till. så du har en stallchef du? Trodde det var den tusan till Colliepojken som skötte den sysslan. Men du har väl nog med att hjälpa SMHI att hålla koll på snödjupet.

Snöpussar och trevlig vinterhelg

2009-12-18 @ 22:42:47
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Helena

Fasligt vad med snö ni har fått! Men det är ni ju inte direkt bortskämda med, passa på och njut...

Du får hälsa din matte och tacka för kramen som jag hittade på Gunillas blogg. Jag körde mycket försiktigt, men fort...vägarna är dock inte i lika dåligt skick som era! F ö var det en trevlig begravning om nu begravningar kan vara just det.

Kan man få önska sig något så här i juletid??? Ett litet inlägg om Busan, Österlens mest bedårande katt, snälla!!!

2009-12-19 @ 00:33:09
Polaren: Carro

Hej gullis! Nu ses vi om några timmar, hurra hurra!PUSS

2009-12-19 @ 09:13:55
Polaren: Stella

Du är inte bara snygg, du är modig oxå!! Jag har då aldrig vågat gå nära någon häst, både jag och matte håller oss på avstånd, jag blir ganska kaxig då men mattes tänder skallrar oroväckande...

Du är välkommen att komma och "tomta" hos mig, tror det kan bli trevligt, jag har nämligen börjat lukta lite extra gott :-)



Ha en underbar helg

2009-12-19 @ 09:23:41
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Polaren: Torsten

För tusan Göte, du har rätt....jag kan dansa snödansen o soldansen, men inte stoppa-snön-dansen!!! Nu blev det lite jobbigt för det innebär att jag genast måste börja träna....Har jag tid med det innan jul???

Tackar för pussen, Tronada, den var fiiiin!

2009-12-19 @ 09:24:56
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: malte o snokas

å vilken go stallchef! matte blir lyrisk över hur keliga hästarna verkar! matte vill oxå pussa på mjuka mular!

du blir en sjutusan till tomte det är vi säkra på redan nu!

slafspussar på dig i snöyran

2009-12-19 @ 10:38:53
Polaren: Daniel

Vad sött!



Pussas bör man dessa försoningstider !

2009-12-19 @ 12:04:16
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Polaren: Valle Vagabond

Ha,ha,ha. Skägget växer ser jag. Ja, så är det när snön faller. Kul Snygg-Göte att ni äntligen har fått snö nere i Skåneland. Jag tror ta mig tusan att ni fått mer snö än vad vi har här mitt i snöiga Valleland. Ojojoj. Men du, Göte, vilken tur att din häst är en snäll en. Mina grannhästar har el i sina mular. Jag vet för jag har pussat dom över deras hag-stämgsel. Rackarns vad det small till i min nos. Vågar ALDRIG pussa dom igen. Ha det!

2009-12-20 @ 19:22:54
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0