Vi e inte som andra familjer..



Hej kamrater!!! I dag har äntligen husse och matte tagit fram adventsljusstakar och stjärnor att sätta i fönstren. Jag sa åt dem förra helgen att nu får ni allt börja julpyssla. Varför då?? Sa matte. Därför att det e första advent och då ska man ta fram ljusstakar och sånt annat adventigt fattar du välan...Nä sa matte vi e inte som andra familjer vi börjar den andra advent det e mycket roligare. Jaha det e säkert bra tänkte jag, men i morse när jag sa till matte att nu får du allt börja adventsmysa så hade hon ingen lust. Då jädrar skällde jag ut henne, voff voff!!!



Det blev en fin ljusstake att ha i finrummet. Det e mitt rum. Det fattar ni välan!!!  I bland bjuder jag in matte till mitt finrum då kan vi myspysa tillsammans.



Här e min mysarplats i finrummet. Här sitter jag och tittar på matte som efter mycket tjatande fick komma in i mitt fina mysarrum. Hon va så jädrans tjatig. Snälla Göte jag vill softa lite i soffan med en god bok. OK sa jag .... för jag e en tusan till snäll colliepys. Men då får du allt vara med på en bild.



Se där, hon fastnade på bild det e inte vanligt för min matte e inte som andra mattar hon e hal som en ål. Hon slinker ur bild för det mesta. Men nu låg hon fast i soffan. Tusan så förargligt för matte..




Hörrni alla mina bloggarvänner, vad hade vi gjort utan datorer och bloggar? Jo, jag vet iallafall  vad jag hade gjort. Jag hade ju för tusan skrivit dagbok. Men den hade ingen fått läsa. Så det så!!!!



Kära dagbok!! I dag e jag så jädrans trött på husse och matte.......



Vilken tur att jag kan blogga i stället. Det här e ju rena rama stenåldern.



Nu mina kamrater får ni tända två ljus och myspysa. Varför inte säga till er själva faaan va jag e bra!!! Visst e det rätt så mysigt att säga så. Jag säger det en gång till. FAAAAN VA JAG E BRA!!! En tusan till mysig colliepys.

Hej då bloggen vi syns i morrn!!!!











Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Torsten

Ja, fy fan va du e bra!!!! Å ja me....!!! Sicken jäkla röta att du slipper skriva stenålders-maskin, du skulle ju aldrig bli klar det här århundradet!

Fint ni gjort där hemma, juligt och mysipysigt....jag gillar myset med ljusen och det!

Sov så gott, syns imorgon!

2009-12-06 @ 22:24:39
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Carro

Ja, du är allt en fasligt bra colliepys!!PUSS mitt hjärta!

2009-12-06 @ 22:42:11
Polaren: alla strövelstorpslagottona

Mamsen har kramp i magen av allt skratt. Vi fattar inget. Allt är ju precis som det ska enligt oss vovvar.!!!!

Vi får inte svära säger mamsen, men vi säger ändå FAN vad söt du är.

sötpussar

2009-12-07 @ 00:23:10
URL: http://lagottoflickorna.se
Polaren: Fornborgen

Men Göte, du är bara för underbar. Jag vet ingen annan collie som skriver skrivmaskin.

Fast det är roligare med din blogg för då får vi andra vara med och läsa om alla dina tokroliga och myspysiga äventyr.

Vi hör's

Bettan och Olle

2009-12-07 @ 06:50:43
URL: http://www.fornborgen.se
Polaren: Nilla

Ja du Göte, Snygg-Göte, Mysarpysarcollien, En tusan till collie, faan vad du är bra. Du har fått matte och husse att adventspynta, det är en bravad ska jag säga. Och du har till och med fått din hala matte på bild. Det är det inte många som lyckats med, och att dessutom få in henne i bloggen. Ja du är en tusan till collie, du. Och dessutom så är du ju faan så söt.

Puss på nosen från Gudmatte

2009-12-07 @ 08:08:11
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Daniel

Ljusstakar å gungstol gillar vi!!

2009-12-07 @ 13:22:41
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Polaren: Filifjonkan

Hej Snygg Göthe. ,men å så snyggt du fått till det nu då med härlig ljusstake. Tänd är den med.Din matte ser ju ut att ha det så skönt där i sin soffa Och t jag förstår att det är jobbigt för dig att skriva på de där gamla maskinerna, Du får be dem om en Laptop till dig som är lättjobbad.Ser att du är nyborstad dagen till ära ja du passar som SnyggGöthe skall du hålla stilen så blir det mycket borstande och kloklippningar kan jag tänka mig ha det så bra nu då med dig.

2009-12-07 @ 13:29:46
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Polaren: Hell's Bitches - The Naked Truth

Va söt vovve! Har aldrig sett en collie med en sån färg? eller heter det teckning? alltså i ansiktet?:)

2009-12-07 @ 14:04:18
URL: http://hellsbitches.webblogg.se/
Polaren: colliepojken

Hell´s Bitches tack för att ni tycker att jag e söt. Min färg heter blue merle.

Tjenamors!

2009-12-07 @ 14:16:29
Polaren: Britta

Hej författar-Göte!

Kolla på collien som skriver med snoken,

jag bara måste få läsa den boken!



2009-12-07 @ 20:12:45
URL: http://www.oxberget.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0