Hur kunde det hända???



Hallå kamrater!!!! Jag måste faktiskt forsätta att älta va fan det var som hände igår. Den här bilden är unik, ett klick med kameran just innan jag tar bollen för sista gången.




Det här är en bild fylld av lycka och förväntan. Husse som känner att det här kommer att bli ett kast i världsklass och jag känner att det e jag som kommer att springa snabbast för att fånga bollen.



En bild fylld av sorg och frustration. Hur går man vidare???? Jag har funderat och tänkt, vad ska jag göra???
Nu har jag kommit på det. När jag ska tänka på något som gör mig glad då tänker jag ju på mig själv. Min matte brukar kalla mig lilla fluffgubben. Det var väl ingen som skrattade? Jag gillar att kallas för fluffi, fluffgubben och annat rart. Så det så!!!!


Jädrans vilken fluffgullig colliepys jag e. Om jag inte va jag, så skulle jag vara ledsen. Visst vill ni pussa på min gulliga fluffnos. Inte!!! Du va mej en konstig prick!!!!



Ser ni mej?? Jag har en nos med i allt som rör den här bloggen. Jamen det e ju min blogg. Här bestämmer jag. Nu börjar jag bli på bra humör igen. Förlorar man en gul boll så skickar man matte till den lokala supermarketdärfinnsallt butiken Bo Ohlsson i Tomelilla. Där får man mest för pengarna.



Jag blir så spralligt glad när jag ser mig själv. Framifrån...



Från sidan....



eller bakifrån. Det spelar ingen roll jag e Göte en tusan till colliepys. Jag gör mig bra från alla håll. Ni håller välan med???? Om någon skulle tycka något annat så gör det inget. Jag vet i alla fall hur det är. Jag e bäst på den häringa bloggen. I min colliefluffiga, myspysiga värld. Jädrans vad glad jag e. Det känns bra!!! Jag e bra på att sprida glädje till mig själv. Sluta sura nu alla. Jag har ju sagt till er att ni ska säga FAAAN VA JAG E BRA!!! Det var väl skönt???


Ni som undrar hur vädret är här nere i Södern. Det här e väl svar nog. Vi mötte den här mannen på stranden i går.
Tro det eller ej. Varför skulle ni inte tro mig. Jag är ju en sannings sägande colliepys. En SSC.



Hej Kathinka!!! Vad kul att vi kunde skypa i morse. Sköt om dig där borta i Australien!!!



En gullig liten film där jag pratar med mig själv. Se och njut. Nu säger jag godnatt bloggen, vi syns i morrn!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Carro

Hej din gullfluffis! Du gör helt rätt, inte gråta över bortkastad boll, som man brukar säga! Nu ska jag snart till praktiken, puss, ha en bra dag!

2009-11-23 @ 05:15:16
Polaren: Torsten

Jag var ute och letade din boll igår...ville se om den kanske flutit iland här...men icke!!! Den kommer kanske en annan dag!

En särdeles bra, härlig colliepys, det är du det!!!

(Matte säger att hon gärna skulle pussa din fluffiga nos...)

Här regnar det igen...:(

2009-11-23 @ 07:40:17
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Nilla

Hej din gulliga, ulliga, fluffifluff-fluffiga colliepys. Vad bra att du kan peppa och coucha dig själv. Annars kunde de blir dyrt för husse och matte. Och den där bollen, den är ju efterlyst i vartenda hörn av Sverige nu. Men som sagt, jag tror att det är lika bra att matte åker till "Boan" och köper en ny, eller två, eller tre. Men oops! vad ska veterinär-Malin säga om det, tror du. Kanske bäst att "tala tyst" om bollar i fortsättningen.

Puss på nosen

2009-11-23 @ 09:09:08
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Torsten

Helt ok att länka, jag gör detsamma!!!

Ha en bra dag, Snygg-Göte!

2009-11-23 @ 09:24:13
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Sigge Svamphund

Jag var inte i närheten av nån av alla mina sjöar idag så jag kunde inte kolla efter bollen.

Fyndade bara en massa annat i skogen men ska fortsätta hålla koll.


Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0