Jag, en mycket älskad colliepys.



Vad tusan ska vi göra i dag?? Den frågan ställde jag till min matte. Ingenting sa matte. Aldrig i livet, jag måste göra något. Vi kan välan iallafall gå till postlådan. Det var länge sen jag fick post.



Jag visste det. Idag var en bra dag att gå till postlådan. Jädrans vad tråkigt om jag gick dit i onödan. Det kunde ju ha varit post till alla andra utom till mig.



Jag hade för bövelen fått två paket. Vilka har skickat post till världen bästa colliepys. Jag e så jädrans nyfiken!!



Vad står det nu!! Från gudmatte Pillan. Vad har hon nu hittat på. Jag Fyller ju inte år, matte det gör jag välan inte.



Det här brevet har min söta syster Iris skickat. Matte är du säker på att jag inte fyller år?? Nej du fyller inte år sa matte. Du e bara väldigt älskad!!!!



Här kolla själva. Söta syster Iris!!!



Goa gudmatte Pillan. Jag vet att du älskar mig. Jag e ju Snygg-Göte en tusan till colliepys.



Nu ska vi se  vad Söta Syrran Iris har hittat på.



En boll. En gul fin boll. Tack syrran. Fan va bra. Nu har vi tre bollar. Nu behöver vi inte slåss. Vi har varsin boll. Vad jag blir glad. Vilket fint brev du skrev till mig. Jag var lite ivrig när jag öppnade så jag råkade riva sönder det lite. Men jag har skannat bilder från brevet. Jag e en tusan till collie. Ett tekniskt geni. Om jag får säga det själv. Jag har haft en himla bra lärare. Gudmatte Pillan. Hon kan hon!!!!


Här letar min SÖTA SYRRA IRIS efter min boll. Vilken syrra!!!!



Kolla in!!! Min syrra SÖTA IRIS VON FORNBORGEN en tusan till colliebrud.



Syrrans tassavtryck i sanden.



Gudmatte Pillan hur visste du att den häringa filmen stod överst på min önskelista. Som jag har längtat efter att få se filmen om Lassie. Ska du inte komma över en sväng. Så kan vi titta tillsammans. Vi kan ha filmmysarkväll. Vad tycks???



Pudladamerna är inte bortglömda. Dom ska bli fina i kalufsen. Så kallad kalufsstyling!!! Det ska husse fixa. Han en en tusan till kalufsstylare. Han e helt enkelt en tusan till karl!!!!



Stina vad snygg du blev. Stina säger tack till moster Pillan.



Sluta larva dig Helga, låt husse styla dig. Du behöver piffa till dig lite din ruskpudel.



Wow Helga!!! Vilken kalaspinga. Helga tackar för hårförsköningsmanickerna.

Vilken dag. Jag e nästan stum. Söta syrran Iris, kära moster Pillan jädrans vad ni måste gilla mig. Jag e en sjutusan till colliepys. Du Iris vi måste ju ha en bollträff nästa gång jag närmar mig Stockholm det skulle var roligt. Gudmatte Pillan vad sägs om att du bjuder mig på en smörstekt macka med kantarellstuvning de får du allt göra. Så där ja då vet ni det. Tack för att ni e ni och tack för att jag e jag.

God natt bloggen. Godnatt Söta Syrran. God natt Gudmatte Pillan. God natt alla mina fans. Vi syns i morrn!!!!





Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Söt Iris

Håller med dig vi måste ha en bollträff nästa gång du gästar Stockholm. Trodde att vi skulle hinna träffas något när vi gick MH men icke sa nicke vi var ju tvugna att hjälpa våra hussar och mattar med att skraämma bort spöken och annat otyg.

Kram från syrran söt Iris

2009-11-30 @ 23:09:55
Polaren: Torsten

Wow!!! 2 brev på samma dag!!! Jag är stum av avundsjuka....Ändå tur att du fick en boll till, alltid bra med bollar...världens bästa leksak!

Hm, du.....Helga blev ju skitsnygg med hårstylingen...

2009-12-01 @ 07:23:41
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Carro

Vad mycket presenter, härligt! Och du vet att snart är det jul, Göte, då kanske man får julklappar...PUSS

2009-12-01 @ 08:36:25
Polaren: Gudmatte

Vad roligt att ni alla blev glada. Vilken fin film, jag kände minsann igen vägen, även om vyerna liksom var lite lägre än vad jag är van vid. Nämligen i kissnivå :o)

Har du tittat på filmen än? Vad söta dom blev tjejerna i sina hårspännen. Och vad söt hon är syster Iris! Om du ska ha svampmacka då får du nog skynda på lite. För jag tror inte att det räcker ändå till våren. Men vi kanske kan flörta lite med Sigge svamphund, eller vad tror du? Och Prins Torsten kanske kan skicka några pungsillar. Så att vi får ihop en middag. Det vore nåt det :o)

Puss på nosen

2009-12-01 @ 11:33:18
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Junitjej

Så kul med post!! Vilken söt collie!

2009-12-02 @ 06:00:47
URL: http://junitjejen.se
Polaren: Daniel

Postbud e skoj att vara säg



Å lassie filmen gillar vi alla!

2009-12-02 @ 08:32:18
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Polaren: Valle Vagabond

Hej Snygg-Göte! Ser på din gångstil att du är en ung och ivrig kille. (Min matte säger att jag går ungefär likadant). Kul med kompisar som har leklusten kvar! Hemma i Valleland där jag strosar kring är det kallt nu och lite vitt på backen. Titta förbi om du har lust! Nospuss.

2009-12-02 @ 13:46:41
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Polaren: Greta & Havanna

Hej kusin Göte! Tack för varningen, men tyvärr så åkte vi dit ändå. JÄDRANS!!!!!!!!!!!!!

Puss och tack!

2009-12-02 @ 13:50:52
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0