KÄRRET!!!



Hej mina vänner! Nu jädrans ska ni få höra vad som hände igår. Dagen började så himla bra för jag vaknade och kände mig så obeskrivligt lycklig. Det kan va våren sa matte, men det va mer än så, det va inte bara våren utan en annan känsla. Ja, jag ville helt enkelt vara snäll mot Stina och Helga. Det e ju inte så himla vanligt men det händer då och då.



Jo det e sant. Dom fick följa med till Kärret. Kärret med många namn. SPÖKKÄRRET, TROLLKÄRRET och nu skulle det få ytterligare ett namn.......



Jag kände på vattnet om det va tillräckligt varmt för ett dopp, men nä jag vill allt ha lite varmare. NU VET JAG VAD NI TÄNKER. Baaaadkruka!!!!!!!! Fy vad ni e taskiga.... Alla tänkte taskiga tankar utom RUDI OCH EDITH. Tack!! Ni e allt fina  och snälla. Vattnet va kallt men det va något annat som inte stämde. Jag tyckte det brände till om tassen när jag doppade den.  Ja som om det både va varmt och kallt.....



Stina va törstig som fanken, men jag sa åt henne att låta bli....Hon lyssnade inte hon drack och drack.....



Sen började hon vingla och skratta. Jag blev rädd, va faan va det i vattnet???? Jag sa åt HELGA att hon också skulle smaka. Ja annars kunde vi ju inte veta om det va vattnet eller STINA. Jamen det e välan inget konstigt med det. Sluta nu!!!! Det bara blev så att HELGA också smakade.



Hur smakar det HELGA??? Hur känner du dig???? Mår du bra HELGA???



Jag fick med våld fösa bort henne från kärret. Va fan har hänt??? Mitt kärr har blivit ett FYLLEKÄRR. Hur gick det till???? Jag måste få hem pudlarna på något sätt. Hm!!! Jag behöver hjälp!!



För bövelen STIIIINA!!! Du har fått tillräckligt med fyllekärr i dig. Kom upp. Jag vill inte blöta ner mig. Kom nu så ska jag inte berätta för nån. ....



Jag vet inte riktigt vem som stöttade sig på vem. Nu började den långa vägen hem.....



Jag vallade dom åt rätt håll. Vilken tur att jag e en tusan till vallhund. Ja en av dom bättre om ni frågar mig så klart..



Stina va lite svår att valla. Hon ville inte samarbeta utan bara sabotera. Det gjorde inget för vi närmade oss byn. Jag kände mig säker på att få hem fyllehundarna...



Nu e jag så fasligt trött. Jag är inte tränad till att valla fyllepudlar. Det va något helt nytt för mig. MEN JÄDRANS SÅ ROLIGT.



Jag skrattade hela vägen hem.  Ja, jag va så trött av skratt och vallning så jag fick sitta och pinka, jag orkade inte lyfta på benet. Kan ni fatta????



Jisses jag skrattar fortfarande. Det va en tusan till rolig dag jag hade i går.  Nu e ju inte allt sant, det kan jag ju erkänna. Men mycket har hänt och framför allt så hade jag ju så jädrans roligt. Jag älskar att vara jag.... Varför då kanske ni undrar??? Undrar ni verkligen det? Jamen jag e ju så jädrans påhittig. Tänk er själva, när man hittar på historier så att skrattet håller i sig hela dagen. Kan det bli bättre?????

Jag tänkte kanske att småhundar inte ska läsa bloggen idag. Det kan uppmutra dom till att söka sig till FYLLEKÄRR och det vill jag verkligen inte. Jag vill fortsätta att vara en förebild för Harry och Wille och alla andra som vill.  SE UPP TILL MIG FÖR DET ÄR JAG VERKLIGEN VÄRD...... Ja  för tusan det e jag!!!!

Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Wille

För sent Göte ! Jag har redan läst, men med matte. Matte försäkrar dig om att hon ska ta vara på allvaret i dina ord och vakta mig noga, ifall vi nu skulle komma nära ett sådant kärr. Klart du é en skojig kompis. Du é ju kul ju. Ingen tråkig stund här inte.

Ha nu en skön söndag !

2010-04-18 @ 18:54:55
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Anonym

Haha, fyllepudlar, det var då väldans vad dom hittar på dom där tjejerna! Vilken tur att dom har dig som kunde valla hem dom! PUSS lilla fluff

2010-04-18 @ 19:12:33
Polaren: Rudi

Hahahahaha, vad vi skrattar här i Julita! Några fyllekärr har vi inte här, men nu önskar jag att vi hade ett så jag också fick rädda berusade brudar ur det! Du är allt en riktig gentleman förutom att du är snygg, Göte! Massa killkramar från mig!

2010-04-18 @ 19:19:03
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Wille

Nä vadå skojar? Jag tog det på fullaste allvar, jag ska nog försöka smita ner till ett sådant där fyllekärr och kolla om ngt spännande händer ! Om jag nu hinner före matte !!!!?????

2010-04-18 @ 21:50:14
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Polaren: Sessorna & Harry

Jippi, vilken tur att det finns fyllekärr i Skåne också, för vårat lilla kärr börjar torka ut. Och det riktiga...stora kärret...det har inte samma effekt. I alla fall inte på oss sessor. Men med Harry vet man aldrig. Det börjar nog bli dags att ta med honom dit.

Voffilitass

2010-04-19 @ 09:35:52
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Totti

ja se pudlar, de ska alltid toka till det. Det är väl därför människorna pratar om att "göra en pudel". Det är väl när de är ute och festar till det, kan jag tro. Tur att du finns, söte Göte.

2010-04-19 @ 21:36:07
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Vi skrattar så vi har ont i magen. Ja, se fyllepudlar!!!! Tur att du kunde valla dom hem. En tusan till vallare är du allt. Men vi fattar allt att du hittar på lite, men det blir kuligare så.

pussar

2010-04-19 @ 23:00:33
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Torsten

Ja se du, Göte!!! Du har då iallafall fått matte att skratta så tårarna rann....du är en riktig glädje-pys du....själv skrattar jag också så jag nästan dör!

Stina o Helga, ni är såna söta tjejer...vingliga eller inte!

Till dej Göte; jag är snart tillbaks, vi ska bara andas lite!

Kraaam på er allihopen!

2010-04-20 @ 07:51:09
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Edith

Vilka fyllesystrar du har. Det var ju bra att dom kunde luta sig mot varandra när dom gick hem. Och vilken tur att dom har en sjutusan till collie som du till bästa vän som tar hand om dom. Själv aktar jag mig noga från att falla ned i Seine ... man vet aldrig vad som skulle kunna hända. Ha' det! Pariserkramar

2010-04-20 @ 19:38:42
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Malin m prickarna

Vilken tur att du är så kärr-leks-full och tar hand om pudlarna :-).

Kram!

2010-04-20 @ 20:49:03
Polaren: Elliot Kung af Upphärad

Men jisses vilka fyllehundar :-) Tur att du är stor och stark och fick hem dom... det kan ju hända mycket otäckt med vilsna brudar i skogen.

Du är allt en skön juvel du Göte :-)

2010-04-21 @ 03:03:46
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Polaren: Hippie

Men hörru,kära släktingen Göte

troru´ man e´bakom flöte´?

Matte läste högt om ditt senaste ljug

du e´ju inte riktigt slug :0)



Jag trodde inte påt´en sekund

vatten skapar ICKE fyllehund

men du e´en ruggigt påhittig en

hitta på mera - kom igen :0)



Tips från matte

Göte - vill du se pudelbrudarna på fyllan?

Passa på när matte bakar kanelbullar och se till att dom käkar några stycken när de ligger på jäsning!

Då ska du få se på attan!!

NEJ, NEJ! Jag tar tillbaka - det var dumt!!!!!!

Göte, hallåååååå, göööör det inte!!!!!



2010-04-22 @ 14:28:29
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Tuna

Vad kul ni verkar ha där i kärret. Jag väntar otåligt på vad du har att berätta nästa gång. Hejdå SNYGG-Göte!

2010-04-27 @ 21:11:19
URL: http://tuna.bloggplatsen.se
Polaren: Cruellas sida

hi hi hi. Längtar tills jag blir nog gammal att få prova ett sånt kärr som ditt. Det är alltid lika kul att läsa om dina påhitt.

2010-04-28 @ 12:00:27
URL: http://crllaue.blogspot.com

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0