Snygg-Göte is back!!!



Nu har jag firat klart. Inte för att det räcker med firande utan för att jag känner att ni längtar efter mig. Det kan tänkas att även jag har längtat efter er. Ja faktiskt så kan det vara så. Ni ser väl att jag har blivit äldre , klokare och självklart ännu vackrare. Jag börjar undra hur det ska sluta. När jag tänker på det så ler jag för mig själv. Jag  e ju så jädrans glad att jag e jag. Jamen det kan ni välan förstå??




Vad har jag nu pysslat med? Vad är det som har förgyllt min sommar? Vad är det som gör mig så jädrans stolt över mig själv? Häng med så ska ni få imponeras av mig och jag vet att ni alla vill vara min vän. Lugn och fin..... jag räcker till för alla.



Vänta lite!!! Jag ska bara fika klart. Mmm smaskens!!! OK nu är jag klar.... nu ska jag berätta. Ni vet ju att jag har en liten kusin som heter Harry. Harry är en liten Sheltie som allra helst vill vara en Collie som jag. Jamen det är ju självklart. Jag lovade att det skulle jag hjälpa honom med. Hur har det gått??? Tusan så bra det har gått. Jag har bevis, jag fick faktiskt hjälp av en domare att jag är på rätt väg. Ni ska få se....



Ni vet ju att jag har en tusan till glad svans. Det vill jag också ha sa Harry.....Så jag hjälpte honom lite på traven och vilken framgång vi nådde. Rulla ner lite så kommer det skriftliga beviset.



Yes!!! Jag e så bra och pedagogisk. Visst???



Det här är en colliepräglad sheltie. Jag har lyckats med allt.



Präglat är ordet. Äh! Jag drar till med stora bokstäver. PRÄGLAT. Nu börjar ni kanske förstå vad som har hänt? Jag har ju förvandlat Sheltie Harry till en tusan till stilig Colliepys. Det kanske är fler som vill bli en collie? Hör av er för tusan. Jag kan verkligen rekomendera mig sjäv. Vill ni hälsa på Sheltiecollien Harry så titta in här.



Sommaren har inte bara varit Harryträning och födelsedagsfirande nänä. Jag har faktiskt hunnit med att vara lite crazy ihop med Stina och Helga. Dom blir ju så glada när jag jagar och biter dom i öronen. Jag förstår inte varför. Jag tror att vi inte riktigt pratar samma språk. Dom pratar ju pudliska. Inte helt lätt att förstå. Jag blir skitarg när Jalle biter i mina öron. Det kan ju vara en viss skillnad när det e jag som biter. Troligen är det så!!!



Annat som har tagit mycket av min tid är ju fölis. Jag älskar att hänga med Drama och fölis. Jag tror att jag bjuder på en bild till.



Håll till godo!!!



Den häringa finbilden har Dr X tagit. Nu blir hon glad när den fick vara med i min blogg.



Det som mer har hänt är att husse och jag startat en klubb. Det är en klubb för oss bluemerleare. Än så länge så finns det bara två medlemmar. Det är jag och husse, men jag tror nog att Harry gärna vill vara med. Jag ska allt fråga honom. Matte hon får inte vara med men vill ju så jädrans gärna. Jag tror att hon kommer fubba sig in.



Bra försök matte men det duger inte. Ska du vara med så får du allt bli bluemerlehårig, starta en egen klubb för tusan. Nu mina vänner så vet ni vad jag har sysslat med. Jag har fyllt år i flera veckor, men det häftigaste är allt att kusin Harry som föddes som en Sheltie har omvandlats till en colliepys. Vad lär vi oss om det???? Jo inget är omöjligt. Vill man något tillräckligt mycket så kan det uppfyllas. Harrys dröm att bli som jag har blivit sann.

Äsch nu har jag nog hittat på en del. Men det mesta är sant och på riktigt. Jag är ju vuxen och då måste man ju hålla sig till sanningen eller hur är det egentligen????
Killkram från en tusan till Snygg Colliepys som heter Göte och hej då bloggen vi syns när vi syns. Jamen det ser jag fram emot.


Här har alla mina polare skrivit
Polaren: Harry

Fasen Göte, vilket bra sommarjobb du har haft. Du har förvandlat mig till en Collie. Jädrans bra gjort. Men jag tror att jag måste vara en Sheltie i bland. Annars blir nog matte lite lessen i ögat. Och du...BRORSAN...MED STORA BOKSTÄVER...klart att jag vill vara med i din Bluemerleklubb. Nu är vi redan tre medlemmar, skitroligt.

Killkram från brorsan Collie-Harry

2010-08-22 @ 17:06:45
URL: http://prinsessangreta.blogg.se/
Polaren: Rudi

GÖTE! Kul! Du har så många talanger så jag blir alldeles blå av avund ;-) Får jag vara med i klubben då? Annars kan jag anmäla husse, han passar in. Tänk att du äntligen firat färdigt. Snart är det dags för min engen födelsedag, jag kanske gör likadant! Killkram tillbaks!

2010-08-22 @ 18:22:27
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Polaren: Carro

Hej lilla fluffis! vi ses imorron, hurra vad bra!puss och kram hela dan!

2010-08-22 @ 18:47:37
Polaren: Edith

Vilken sommar du har haft. Jag blir lite avundsjuk. Du har så mycket som jag också vill ha ... pudelbästisar, fölis och hans mamma och Harry förstås. Han går inte av för hackor. Men jag har ju min Hilda och hon är det bästa som finns. Colliekramar

2010-08-22 @ 19:35:29
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Polaren: Iris

Tjena brorsan

Härligt att höra att du lyckats förvandla Harry till en Collie, Själv jobbar jag på att Flizan lillhusses katt också ska bli Collie men jag är inte lika duktig som du. Jag kanske kan skicka ner henne till dig? Sen har du en fjärde medlem till din klubb din egen söta blue merle syster SÖT IRIS VON FORNBORGEN.

Kram från syrran

2010-08-22 @ 22:21:46
Polaren: Torsten

Bra jobbat, Göte!!! Inte för att jag begrep hur du bar dej åt, men med Harry lyckades du bra! Funderar på att konvertera jag med....kan du lyckas med en krullig tror du?

Lycka till med korvmannen, men det KAN va så att han bara finns i Pite-regionen....!

Ha det bra, din glada collie-pys, vi hörs!

2010-08-23 @ 08:18:48
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Polaren: Gudmatte

Käraste Colliepys, förstår inte hur du kunde lyckas med detta. Jag blev allt lite snopen på utställningen, jag trodde ju att det var en Sheltie jag ställde ut. Och fick veta att det i själva verket var en GLAD COLLIE. Åtminstone i bak och fram. Kan vi inte bestämma att Harry är en Sheltie i mitten i alla fall. Massor med klappar och nospussar från GUDMATTE

2010-08-23 @ 11:40:16
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Filifjonkan

Men heeeej Snygg Göthe Vad roligt då är vi tillbaka både du och jag Klart jag längtat lite efter dig på mitt långa sommaruppehåll. Men har det inte varit i varmaste laget tycker du Jag trodde nästan att du hade snaggat dig när det var som varmast Filifjonkan kund ju inte sova i värmen ju, Så kul du har haft det med och fina utlåtanden med och fixat till en Sheltie med har du gjort. bra jobbat det Se r ju dina hästkompisar väldans söta måste jag säga klart du gillar att hänga med dom också.

2010-08-23 @ 13:03:18
URL: http:// filifjonkan-se.bloggplatsen.se/
Polaren: Cruellas sida

Haha...undrar om du skulle lyckas med en prickig naken brud oxå. ;D Jag kvalar ju nästan in i din klubb, bara det att jag inte har nån päls....

2010-08-23 @ 22:29:18
URL: http://crllaue.blogspot.com
Polaren: Nilla

Det står att Göte is back....var det bara ljug det? Var gör du nu då? Ska du förvandla någon mer till en collie.

Puss på nosen och hälsa familjen

2010-08-25 @ 22:53:44
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Polaren: Älsa o Ästher

ojoj du har som vanligt haft/har fullt upp, lära sheltien att bli collie startat klubb mm...nästan så vi tro att våran matte skulle platsa i den klubben...hon har ett antal spröt mitt på huvet som är i sån färg=))) men hon brukar kleta i lite brunfärg så det försvinner=)))

2010-08-26 @ 20:46:09
URL: http://leonland.bloggplatsen.se/
Polaren: Totti

Skönt att du är tillbaka. Jag har saknat dig och din ödmjuka inställning till livet.

Matte vill se fler bilder på fölis, säger hon. Gärna närbilder på den mjuka mulen och de vackra ögonfransarna.

2010-08-27 @ 03:27:14
Polaren: Grimm

Synd att man inte är blue merle, annars hade ju jag gått med i din klubb på direkten! Men du som har lyckats göra en sheltie till en collie kanske kan testa på att göra mig till en blue merle-golden? ;P

Ha det bra!

/Goldenkillen Grimm

2010-08-27 @ 16:55:24
URL: http://www.grimm.bloggplatsen.se
Polaren: strövelstorpslagottona

Som vi har längtat efter dej. Vilken härlig sommar du har haft. Vi ska nog också blogga snart, vi får se när.

pussar

2010-09-15 @ 14:20:14
URL: http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se
Polaren: Britta

Käre snygg-Göte, här får du och hela familjen, fyr-och två fotingar, en award från Oxbergsbloggen.

Klart att en så ödmjuk gosse som Göte måste få en award!Och familjen!



Skriv - om du vill - 7 saker om dig själv - och skicka awarden vidare - om du vill.



2010-09-17 @ 18:39:00
URL: http://www.oxberget.se
Polaren: Buttons

snyggGöte passar dig alldeles utmärkt, för nog är du bra snygg alltid,,,,,,,,puss på svansen

2010-09-25 @ 13:54:53
URL: http://floridatjej.bloggplatsen.se

Skriv du också:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0